ثبت شرکت در مجارستان

ثبت شرکت در مجارستان

کشور مجارستان یکی از زیباترین کشورها در قلب اروپا محسوب می گردد. پایتخت این کشور اصیل و باستانی، شهر بوداپست می باشد. محدوده جغرافیایی کشور مجارستان از شمال با اسلواکی، از شمال شرقی با اکراین، از شرق به رومانی و از جنوب با کشورهایی نظیر اتریش، صربستان، کرواسی و اسلوونی ختم می گردد. مجارستان از اعضای اتحادیه اروپا و معاهده ی شنگن است که با سرعت زیادی در حال پیشرفت است و بوداپست پایتخت آن بر طبق رتبه بندی CN Travel در رتبه ی دوم بهترین شهرهای توریستی جهان می باشد. در این مقاله با ثبت شرکت در مجارستان بیشتر آشنا می شویم.

 

 

ثبت شرکت در کشور مجارستان
ثبت شرکت در کشور مجارستان

 

 

برای  موفقیت جهت سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کشور مجارستان می‌ توانید با کارشناسان موسسه حقوقی بین المللی ایرانیان تماس حاصل نموده و از مشاوره تخصصی استفاده نمایید.

 

 

شرایط مهاجرت از طریق ثبت شرکت در مجارستان

 

مهاجرت اقامت ثبت شرکت مجارستان دارای شرایط بسیار عالی برای سرمایه گذارانی است که قصد ثبت شرکت در این کشور را دارند. در کنار اینکه شما به اقامت خود در این کشور می رسید می توانید سودآوری هم داشته باشید که برای کشور مجارستان هم این شرایط عالی است زیرا باعث افزایش رشد اقتصادی این کشور می شود.

در آغاز باید شما برای ثبت شرکت درخواست بدهید و اگر در خواست مورد قبول واقع شد می توانید مراحل دیگر ثبت شرکت را انجام دهید.
مهاجرت اقامت ثبت شرکت مجارستان به این صورت است که اول به شما اقامت 1 ساله تعلق می گیرد و در سال های دیگر تمدید می شود و بعد از گذشت 3 تا 5 سال به شما اقامت دائم داده می شود.

از دیگر امکانات اقامت از طریق ثبت شرکت در مجارستان این است که افراد خانواده بعد از گذشت سه سال می توانند اقامت دائم بگیرند. برای ثبت شرکت در مجارستان و اخذ اقامت در این کشور یک سهامدار یا یک مدیر کافی می باشد و همچنین به افراد اجازه داده می شود که در غرفه های نمایشگاهی اروپایی برای ثبت شرکت وارد شوند. این پروسه حداقل سه الی چهار ماه طول می کشد و شخص باید آدرس دفتر کار خود را به دولت مجارستان معرفی کند.

 

انواع ثبت شرکت در مجارستان

 

1. شرکت مالکیت انفرادی

افرادی که تمایل دارند به تنهایی به تجارت بپردازند و تمایل به گرفتن شریک و شراکت ندارند می توانند که به تنهایی ثبت شرکت در مجارستان را انجام دهند.

 

 

2. شرکت با مسئولیت محدود

 

شرکت با مسئولیت محدود به این صورت است که اتباع خارجی که برای نخستین بار ثبت شرکت را در این کشورانجام می دهند فقط می توانند شرکت با مسئولیت محدود را انتخاب کنند. پرداخت مالیات برای این شرکت کم است و مدیر عامل می تواند فقط 1 نفر باشد. سهامداران تعداد مشخصی نخواهند داشت. بیشترین تعداد شرکت ثبت شده در مجارستان به صورت مسئولیت محدود می باشد.

 

 

 

3. شرکت شعبه

 

شرکت های خارجی که قصد دارند شعبه ای دیگر در کشور مجارستان تأسیس کنند می توانند از طریق ثبت شرکت در مجارستان به صورت شعبه اقدام نمایند. این گونه از شرکت ها به شرکت مادر وابسته اند و دفتر و محل کار که محل کسب و کار می باشد باید اعلام شود.

 

 

 

4. شرکت سهامی

ثبت شرکت در کشور مجارستان به صورت سهامی به گونه ای است که ملیت در آن اهمیت ندارد و شما ازهر ملیتی که باشید می توانید در این کشور شرکت خود را تأسیس کنید. از قوانین و شرایط ثبت این شرکت حداقل سرمایه اولیه 56000 یورو است و نیاز به یک حسابدار و سه مدیر است. زمانی که اشخاص قصد دارند تجارت بزرگی ایجاد کنند شرکت سهامی تأسیس می کنند. کمترین سرمایه بر حسب قوانین 5000000 فورینت مجارستان است. طبق قوانین مجارستان حداقل 3 عضو در این شرکت باید باشد.
مدیریت این شرکت را هیئت مدیره برعهده می گیرد و باید طبق قوانین و شرایط کشور مجارستان باشد. ثبت این شرکت برای اشخاصی که می خواهند کسب و کارهای بزرگی ایجاد کنند مانند فروشگاهای بزرگ و کارخانه و شرکت های کشت و صنعت مناسب است که توسط نهاد های حقیقی و حقوقی انجام می شود.

این نکته مهم است که این شرکت باید در دادگاه ملی کشور مجارستان به ثبت برسد تا بتوان شروع به کار کرد. در این شرکت ها سهامداران نسبت به سرمایه خود مسئولیت تعهدات یک شرکت را دارند و می توانند سرمایه خود را تبدیل به سهام کرده و همچنین سهام سهامداران در بورس اوراق بهادر قیمت گذاری می شود.

 

 

ثبت شرکت در مجارستان
ثبت شرکت در مجارستان

 

 

مزایای ثبت شرکت در مجارستان

افراد از طریق ثبت شرکت در کشور مجارستان از مزایایی همچون تردد در کشورهای عضو شنگن و پرداخت مالیات کمتر برخوردار می گردند. همچنین افراد از طریق ثبت شرکت در این کشور می توانند اقامت دائم برای خود و خانواده ی خویش اخذ نمایند.

در کشور مجارستان مالیات های سود شرکت ها بسیار پایین تر از دیگر کشورهای اروپایی است و شما به راحتی و به سرعت می توانید با ثبتشرکت و سرمایه گذاری در این کشور به پیشرفت قابل توجهی برسید.

دولت این کشور به افرادی که در این کشور شرکتی را به ثبت می رسانند مالکیت صد در صدی اعطا می نماید.

افراد با ثبت شرکت در این کشور به تمامی بازارهای اروپا دسترسی دارند.

افراد با ثبت شرکت در این کشور براحتی به تمامی نواحی قاره اروپا دسترسی دارند و براحتی به تمامی کشورهای عضو شنگن مسافرت می نمایند.

دریافت پاسپورت مجارستانی پس از 5 سال اقامت دائم در این کشور

امکان اجازه ی اقامت در کشورهای عضو شنگن

امکان اجازه ی کار و تجارت به عنوان مدیر و کارفرما

امکان افتتاح حساب

انجام انواع مبادلات بانکی

 

 

شرایط کلی ثبت شرکت در مجارستان

 

تنظیم یک قرارداد تقسیم سهام، درخواست ثبتشرکت و اساسنامه شرکت و ارائه ی آن به سفارت مجارستان

داشتن یک محل کار حقیقی در کشور مجارستان

داشتن یک مدیر (مدیران می توانند از هر ملیتی باشند – یک شخص حقوقی یا حقیقی)

 

 

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت مجارستان موارد زیر است:

1. سند ازدواج برای افراد متأهل

2. مدارک مربوط به شناسایی فرد همراه با کپی

3. آدرس محل شرکت برای

4. اسکن کردن پاسپورت و اصل پاسپورت

5. هزینه های مربوط به بانکداری به مدت یک سال باید پرداخت شود

6. حداقل مبلغ 2000 یورو برای سرمایه اولیه شرکت

7. پرینت حساب بانکی فرد

8. سند مالکیت

9. ارائه مدارک حساب بانکی در کشور مجارستان

10. ارائه طرح تجاری شرکت

11. ارائه شماره مالیاتی

12. بیمه مسافرتی

13. کپی از مدرک تحصیلی

14. قبض تلفن برای تأیید آدرس شرکت

15. 6 عدد عکس

16.گواهی عدم سوء پیشینه (این گواهی برای اثبات نداشتن سابقه کیفری می باشد افرادی که جرمی مرتکب نشده اند گواهی عدم سوء پیشینه میگیرند و شرایط کار و ثبت شرکت برای آنها مهیا می شود) برای گرفتن این گواهی باید به پلیس 10+ یا دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی مراجعه کنید.

17. پرداخت هزینه های بانک برای یک سال

18. وکالتنامه که توسط موکل امضاء شده باشد و تأییدیه دادگستری را دریافت کند

19. طرح توجیه اقتصادی

20. فرم تکمیل شده درخواست ویزا

21. پرداخت تمام هزینه های مربوطه

22. در طی مدتی که شخص اقامت موقت دارد باید بیمه سلامت خود را داشته باشد

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.