مهاجرت کاری به دانمارک

مهاجرت کاری به دانمارک

 

کشور دانمارک از کشورهای حوزه ی اسکاندیناوی است و مهاجرت کاری به این کشور به دلیل دارا بودن دولت رفاه و کسب رتبه ی اول اختلاف درآمد پایین مردم در جهان، پرطرفدار است. این کشور به عنوان کشوری با کمترین میزان فساد اداری در جهان به‌ شمار می‌آید. همچنین مردم دانمارک مکرراً به عنوان «راضی‌ترین» مردم جهان اعلام می‌شوند. پایتخت این کشور، شهر کپنهاگ است و در حال حاضر دارای حکومت از نوع دموکراسی است.

 

کشور دانمارک
کشور دانمارک

 

کشور  دانمارک 

طبق گزارش جهانی خوشبختی سال 2019، فرهنگ شغلی آرام و غیررسمی دانمارک بخشی از دلایلی است که این کشور را به عنوان دومین کشور خوشبخت کره ی زمین اعلام می کند.

در حالی که انگلیسی معمولاً در تجارت صحبت می شود، فرصت یادگیری زبان دوم را از دست ندهید. دوره های زبان دانمارکی به طور گسترده ای در دسترس است و درک یک زبان محلی به شما کمک می کند دوست شوید و در آنجا اقامت گزینید.

مهاجرت کاری به دانمارک
مهاجرت کاری به دانمارک

بازار کار دانمارک

بازار کار دانمارک تحت سلطه ی بخش خدمات و پس از آن بخش صنعت قرار دارد. به دلیل موقعیت جغرافیایی، دانمارک یک نقطه ی توزیع مهم برای اروپا است. صادرات عمده ی آن شامل دارو و تجهیزات پزشکی، آهن و فولاد، محصولات غذایی، منسوجات، پوشاک و لوازم الکترونیکی است.

بازار کار دانمارک به طرز مشهوری بر روی سیستم “انعطاف پذیری” کار می کند به این معنی که کارفرمایان می توانند بنا به خواسته ی خود استخدام و اخراج کنند تا خود را با نیازهای بازار سازگار کنند اما در عین حال کارمندان توسط A-kasse (صندوق بیمه ی بیکاری) محافظت می شوند. همچنین کارگران از شرایط کاری عالی برخوردار هستند که این به لطف یک توافق همکاری مشترک بین اتحادیه ها، کارفرمایان، دولت دانمارک و بازار تحت سلطه ی شرکت های کوچک و متوسط (SME) است. هرکجا که در جنوبی ترین کشور شمال اروپا کار کنید، در نقش خود احساس ارزشمندی خواهید کرد.

مارک های مشهور جهانی مانند پاندورا، کارلسبرگ، اکو و لگو همگی ریشه در دانمارک دارند.

نمایی از دانمارک
نمایی از دانمارک

مشاغل محبوب در دانمارک

مهندس مکانیک

رادیوگرافی

مشاور فناوری اطلاعات

معلمان دبستان و دبیرستان

روانشناس

نیروی کار دانمارکی در حال حاضر در زمینه های خاصی مانند بخش های آموزش، مهندسی، فناوری اطلاعات، پزشکی و بهداشت و درمان با کمبود مهارت روبرو است.

مشاغل مورد تقاضا شامل مهندسین ساختمان، انرژی و برق، مشاوران پزشکی، پزشکان بیمارستان، دندانپزشکان و داروسازان است.

مهاجرت کاری به دانمارک
مهاجرت کاری به دانمارک

نحوه ی استخدام در دانمارک

شما ممکن است در ابتدا برای یافتن شغل در دانمارک تلاش کنید و معمولاً تعداد زیادی درخواست در هر جای خالی وجود دارد. کارفرمایان در این کشور، متقاضیان دانمارکی را نسبت به افراد خارج از کشور در اولویت قرار می دهند. با این وجود، تعدادی کار وجود دارد که می توانید به عنوان یک کارگر بین المللی انجام دهید تا درخواست خود را تقویت کنید.

اطمینان حاصل کنید که در مورد شرکتی که درخواست می کنید تحقیق کرده اید و CV خود را متناسب با نامه ی خود تنظیم کنید. نشان دادن دانش و علاقه به یک شرکت خاص به شما کمک می کند تا برجسته شوید. همانطور که داشتن تجربه ی کاری مربوطه نیز مفید خواهد بود.

مهاجرت کاری به دانمارک
مهاجرت کاری به دانمارک

مشاغل تابستانی

فرصت های زیادی برای کار فصلی در بخش گردشگری دانمارک در بارها، هتل ها و باشگاه های کپنهاگ و سایر شهرها وجود دارد. هیچ پروسه ی درخواست رسمی برای این نوع نقش ها وجود ندارد، افراد مستقیماً به مراکز تأسیس مراجعه کرده تا فرصت ها را کشف کنند.

مشاغل تدریس

اگر امید به تدریس دارید، ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که مدارک شما توسط وزارت تحصیلات عالی و علوم شناخته و تأیید شده است. در برخی موارد، ممکن است مجبور شوید برای تدریس در یک مدرسه ی دانمارکی آموزش های بیشتری ببینید.

دانمارکی ها به طور معمول از سنین پایین انگلیسی یاد می گیرند، بنابراین فرصت های محدودی برای آموزش انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی وجود دارد. با این حال، شما ممکن است بتوانید یک روزنه برای آموزش انگلیسی تجاری در کالج های یادگیری بزرگسالان یا مدارس زبان خصوصی در مناطق اصلی شهری مانند کپنهاگ و فردریشیا پیدا کنید.

مهاجرت کاری به دانمارک
مهاجرت کاری به دانمارک

ویزای دانمارک

شهروندان کشورهای اتحادیه ی اروپا، منطقه ی اقتصادی اروپا (EEA) و سوئیس برای ورود به دانمارک و جستجوی کار به اجازه ی اقامت یا کار احتیاج ندارند. با این حال، اگر قصد دارید بیش از سه ماه اقامت داشته باشید، باید هنگام ورود خود برای دریافت گواهی ثبت نام اقدام کنید. این گواهی شما را قادر می سازد تا شماره ی ثبت احوال (CPR)، کارت بیمه ی درمانی و شماره ی مالیات را دریافت کنید که به همه ی آنها برای دسترسی به خدمات عمومی و دریافت حقوق نیاز دارید.

اگر اهل یکی از کشورهای اسکاندیناوی هستید؛ نروژ، فنلاند، ایسلند یا سوئد، می توانید بدون این گواهی در دانمارک اقامت و کار کنید، اما همچنان باید برای CPR، کارت بیمه ی درمانی و شماره ی مالیات ثبت نام کنید.

دیگر انواع ویزای دانمارک

_برنامه ی مجوز دانمارکی (Danish Authorization)

مجوز دانمارکی، یکی از محبوب ترین روش‌های اخذ ویزای کار دانمارک است. این برنامه مخصوص پرستاران، پزشکان و دندانپزشکان است.

_برنامه ی Special Individual (مختص هنرمندان، ورزشکاران، مربیان و آشپزان)

افرادی که در حرفه ی خود متخصص هستند و توانایی بالایی دارند، می‌توانند با استفاده از این برنامه ویزای کاری دانمارک را اخذ کنند.

_برنامه ی Researcher

افرادی که به دنبال تکمیل تحقیقات یا همکاری با موسسات آموزشی دانمارک در زمینه ی تحقیق و توسعه هستند، می‌توانند با استفاده از این برنامه در دانمارک مشغول به کار شوند.

در این روش موسسه ی آموزشی مد نظر باید درخواست همکاری ارسال کند و این درخواست به تایید اداره ی مهاجرت دانمارک برسد.

_برنامه ی Fast-track Scheme

این برنامه امکان استخدام و مشغول به کار شدن سریع در دانمارک را به شما می‌دهد. در صورتی که یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای مورد تایید دانمارکی داشته باشید و تحصیلات و سابقه ی کار خوبی هم در تخصص خود داشته باشید، می‌توانید با استفاده از این برنامه به دانمارک مهاجرت کنید.

_برنامه ی Pay-limit scheme

اگر یک پیشنهاد کاری با حقوق بالا در دانمارک داشته باشید، می‌توانید با استفاده از این برنامه به دانمارک مهاجرت کنید.

امکان تمدید قرارداد، تمدید اقامت با تاییدیه و تغییر شغل هم در این روش وجود دارد.  همچنین متقاضی  می‌تواند همسر و فرزندان را با خود به دانمارک ببرد. اخذ ویزای شنگن و بهره‌مندی از حقوق و مزایای بالا هم از دیگر مزایای این ویزای کار دانمارک است.

مهاجرت کاری به دانمارک
مهاجرت کاری به دانمارک

 

الزامات زبان

دانمارکی زبان رسمی این کشور است. اکثر مردم دانمارک انگلیسی را به عنوان زبان دوم صحبت می کنند و بسیاری از آنها به زبان های آلمانی، فرانسوی و سوئدی تسلط دارند.

برنامه های شغلی در درجه ی اول به زبان دانمارکی یا انگلیسی ساخته می شوند، اما هر زبان خاصی را با سازمان مورد نظر خود بررسی کنید.

در حالی که شما قادر خواهید بود بدون تسلط کامل دانمارکی به نیروی کار وارد شوید، یادگیری زبان برای ادغام با افراد محلی، غرق شدن در فرهنگ دانمارک و بهره گیری بیشتر از تجربه ی کار در دانمارک ضروری است. با انجام این کار، شما همچنین تعهد خود را نسبت به کارفرمایان نشان خواهید داد.

کارمندان در دانمارک
کارمندان در دانمارک

 

کار در دانمارک چگونه است؟

نیروی کار دانمارکی در یک هفته ی کاری استاندارد از 37 ساعت، دوشنبه تا جمعه فعالیت می کند. با این حال، بیشتر کارفرمایان در کار انعطاف پذیرند. شما حق پنج هفته مرخصی سالانه را خواهید داشت و کشور یازده تعطیلات رسمی را جشن می گیرد از جمله:

روز سال نو

پنجشنبه ی بزرگ

جمعه ی خوب

یکشنبه ی عید پاک

روز نماز

روز عروج عیسی به آسمان

یکشنبه ی سفید

دوشنبه ی سفید

روز کریسمس

روز دوم کریسمس (26 دسامبر)

محل کار به طور معمول دارای سلسله مراتب مسطح است، به این معنی که همه ی کارمندان برای کمک به ایده ها و مشارکت در تصمیم گیری تشویق می شوند. به عنوان مثال، طرح هرگونه مسئله ای که ممکن است با مدیرعامل خود داشته باشید طبیعی است.

این کشور به یک سیستم مالیاتی پیشرو پایبند است. در حالی که حقوق به طور کلی زیاد است، با کار در دانمارک میزان مالیات بسیار بالاتری نسبت به بیشتر کشورهای اروپایی از شما دریافت می شود. بخاطر داشته باشید که این سیستم به گونه ای طراحی شده است که خدمات عمومی رایگان مانند خدمات بهداشتی و درمانی را امکان پذیر می سازد.

پرچم دانمارک
پرچم دانمارک

برای  موفقیت جهت اخذ ویزای کاری کشور دانمارک می‌ توانید با کارشناسان موسسه حقوقی بین المللی ایرانیان تماس حاصل نموده و از مشاوره تخصصی استفاده نمایید.

مهاجرت به کشور فنلاند

مهاجرت به کشور فنلاند   مهاجرت به کشور فنلاند بعنوان یکی از امن‌ترین و پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا شناخته می شود. همچنین فنلاند از جمله کشور‌هایی

مطالعه بیشتر »

ویزای کار سوئد

ویزای کاری سوئد ویزای کار کشور سوئد یکی از ویزاهای ارزشمند کاری می باشد که دلیل آن صنعتی بودن و وجود کمپانی های مهم و شناخته شدۀ دنیا

مطالعه بیشتر »

مطالب این صفحه

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.