با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

شماره مجوز : 51445

مشاوره رایگان

تحصیل در دانمارک

تحصیل در دانمارک

 

اگر قصد تحصیل در خارج از کشور دارید می توانید تحصیل در دانمارک را انتخاب کنید . کشور دانمارک بازار مناسبی برای رشته های کشاورزی ، دامپزشکی و رشته های مشابه فراهم آورده است .

متقاضیانی که از طریق تحصیل در دانمارک به کشور دانمارک مهاجرت می کنند می توانند بعداز سه سال در این کشور مشغول کار شوند .

دانشجویان بین المللی نیز به دلیل سطح بالای زندگی و طیف گسترده ای از موضوعات تحصیلی موجود در دانشگاه های این کشور را انتخاب می کنند؛ کشوری با جنگل و دریاچه های خیره کننده و فاصله ای کمتر از 50 کیلومتر تا دریا دارد.
دانمارک علاوه بر زیبایی های طبیعی خود، چندین شهر تاریخی از جمله کپنهاگ، اورهوس و اسبورگ را در خود جای داده و این کشور را به مکانی مناسب برای دانشجویان تبدیل کرده است.

 

 

 

تحصیل در دانمارک
تحصیل در دانمارک

 

 

 

 

پنج دانشگاه در دانمارک 400 رتبه ی برتر در QS World University Rankings 2021 را کسب می کنند که دانشگاه کپنهاگ در جایگاه 76 قرار دارد.

سایر دانشگاه های برجسته در دانمارک عبارتند از:

دانشگاه فنی دانمارک، دانشگاه آرهوس، دانشگاه آلبورگ و دانشگاه جنوب دانمارک (SDU).

 

 

 

مدارک موردنیاز اخذ ویزای تحصیلی دانمارک

 

1.پاسپورت
2.مدارک دانشگاهی
3.ریزنمرات تحصیلی
4.مدرک زبان
5.توصیه نامه
6.انگیزه نامه
7.رزومه یا CV

 

 

 

 

 

 

مقطع کارشناسی در دانمارک

طول دوره تحصیل در مقطع لیسانس در دانمارک  ۴ سال می باشد. در دانمارک دوره کارشناسی ، تحصیل بر پایه آکادمیک و تحقیقی است و دانشجو را با دانش تخصصی آشنا می سازد.

در مراحل پایانی دوره دانشجویان برای ورود فارغ التحصیلان به بازار کار یا تحصیلات عالی (فوق لیسانس) را فراهم می سازند یک پروژه نهائی ارائه می دهند.

متقاضیان تحصیل در دانمارک در مقطع کارشناسی جهت تحصیل باید مدرک آیلتس 6 داشته باشند.

 

در دانمارک 3 نوع مدرک کارشناسی وجود دارد:

 

کارآموزان حرفه ای:

 

تحصیل در کالج های دانشگاهی و پس از آن 3 یا 4 سال و نیم مطالعه در دوره های کارشناسی حرفه ای و در نهایت آماده ی ورود به حرفه ای خاص طراحی شده اند.

 

 

لیسانس های دانشگاهی:

 

دوره های 3 ساله همراه با آموزش های علمی و تمرکز و تحقیق موضوعی

 

 

آکادمی حرفه (AP):

 

شما این مدرک را در آکادمی های کسب و کار دریافت خواهید کرد؛ با گذراندن دوره ای 2 ساله شامل یادگیری مبتنی بر نظریه و تمرین کاربردی در پروژه ها و قرار دادن در طول دوره دو ساله دریافت می کنید.

 

 

دانشجویان در دانمارک
دانشجویان در دانمارک

 

 

 

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانمارک

 

بسیاری از رشته های دانشگاهی در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی ارائه می شوند. دانشجو در این مقطع در نیم سال آخر تحصیلی خود موظف به انجام پژوهش است.این مقطع نیازی به امتحان ورودی ندارد. نمرات آزمون و اظهارنظر اساتید کافی است.

دوره های کارشناسی ارشد معمولا 2 سال به طول می انجامد و در انتها نیاز به کسب امتیاز 120 ECTS به منظور کسب مدرک کارشناسی ارشد می باشد.

این نکته بسیار حائز اهمیت می باشد که اکثر دانشگاه های دانمارک به منظور تحصیل در مقطع فوق لیسانس به متقاضی اینترشیپ می دهند و این به معنی گذراندن دوره های کارآموزی و در صورت رضایت از کیفیت کار متقاضی استخدام دائم خواهد بود.نمره ی آیلتس موردنیاز مقطع کارشناسی ارشد 6.5 است.

 

دانشجویان در دانمارک
دانشجویان در دانمارک

 

 

تحصیل در مقطع دکتری در دانمارک

 

کشور دانمارک همانند سایر کشورهای پیشتاز در بحث تحصیل ، به دانشجویان در حال تحصیل در دانمارک در مقطع دکتری، توجه ویژه ای دارد و جهت پرداخت مخارج تحصیل ایشان، شرایط ویژه ای را جهت تسهیل طول دوره دکترا در کشور دانمارک فراهم آورده است.

از مهم ترین شرایط تحصیل در مقطع دکتری سطح زبان مناسب، داشتن استاد راهنما، مقالات منتشرشده بین المللی و… می باشد.برای پذیرش در این مقطع باید مدرک زبان آیلتس حدود 7 و یا بیشتر ارائه شود.

از آنجایی که تحصیل دردانمارک در مقطع دکترا در به عنوان یک شغل حرفه ای محسوب می شود، رقابت برای این مقطع بسیار بالاست چرا که متقاضیان ادامه تحصیل در این مقطع می‌توانند حقوقی ماهیانه  دریافت کنند.

تحصیلات در مقطع دکترا در کشور دانمارک به دو صورت است:

1.به صورت تحصیل با بورسیه
2.با پرداخت شهریه توسط دانشجو

دولت دانمارک برای دانشجویان در حال تحصیل این مقطع، حقوقی ماهیانه در نظر گرفته است.

 

 

 

 

 

شرایط تحصیل در دانمارک با بورسیه

 

از مهم ترین موارد لازمه برای این بورسیه ها داشتن مقالات ISI، داشتن نمرات و معدل بالا، فارغ التحصیلی از دانشگاه های معتبر، داشتن نمره آیلتس بالای 7، داشتن پروپوزال قوی و…. است که باید شخص دانشجو داشته باشد.

معمولا بهترین راهکار این است که افراد در ابتدا برای دوره های تحصیلی فوق لیسانس یا دکترا اقدام کنند و پس از ورود خود بعد از اینکه سطح علمی و رزومه خود را قوی کردند برای بورسیه های مختلف درخواست دهند.

 

 

مدارک مورد نیاز اخذ پذیرش در دانشگاه های دانمارک

 

  • فرم تکمیل شده درخواست بورسیه تحصیلی
  • پاسپورت
  • عکس
  • کلیه مدارک هویتی نظیر شناسنامه و کارت ملی
  • مدارک تحصیلی در مقاطع قبلی به همراه ریز نمرات و همچنین ترجمه رسمی آنها
  • مدارکی مبنی بر تسلط به زبان انگلیسی و یا دانمارکی با نمره متناسب با هر مقطع
  • مدارکی مبنی بر شرکت در سمینارها و کنفرانس های مرتب با رشته تحصیلی
  • مقالات معتبر در ISI
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه از اساتید
  • گواهی سلامت پزشکی
  • ارائه مدارکی مبنی بر سوابق تحقیقات و پژوهش های مرتبط با رشته تحصیلی
 
 
برای  موفقیت جهت اخذ ویزای تحصیلی  کشور دانمارک می‌ توانید با کارشناسان موسسه حقوقی بین المللی ایرانیان تماس حاصل نموده و از مشاوره تخصصی استفاده نمایید.

 

 

فارغ التحصیلان در دانمارک
فارغ التحصیلان در دانمارک

 

 

کار دانشجویی

 

دانشجویان در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانمارک می توانند برای گذراندن زندگی خود در حین تحصیل، حدود 10 الی 20 ساعت در هفته کار کنند.

 

 

شرایط اقامت پس از تحصیل 

 

 

شرایط اقامت پس از تحصیل در دانمارک برای گروه های مختلف متفاوت است این گروه ها به دو دسته مردمان اروپایی و غیر اروپایی تقسیم می شود .

مردمان کشورهای ایسلند سوئد نروژ و فنلاند بدون هیچ محدودیتی می توانند در کشور دانمارک مشغول به تحصیل و کار شوند . مردمان سایر کشورهای اروپایی و سوئیس نیاز به گرفتن ویزا و کسب اجازه کار ندارند ولی اگر قصد اقامت بیشتر مدت زمان سه ماه را داشته باشند باید مدرک ثبت نام در اداره شهرداری و مهاجرت به دانمارک را داشته باشند .

مردمان غیر اروپایی بعد از تحصیل در دانمارک به مدت 6 ماه اجازه زندگی و پیدا کردن شغل را دارند که به این افراد کارت اقامت موقت دانمارک داده می شود .

 

 

تحصیل در کشور هلند

تحصیل در کشور  هلند تجربه تحصیل در کشور هلند به واسطه بازار کار مناسب در این کشور مورد استقبال بسیاری از هموطنان ما قرار دارد. از آنجایی

مطالعه بیشتر »

تحصیل در کشور فنلاند

تحصیل در فنلاند   کشور فنلاند از جمله کشورهای حوزه اسکاندیناوی می باشد . به دلیل آسان بودن ویزای تحصیلی فنلاند، سالانه دانشجویان زیادی برای تحصیل به

مطالعه بیشتر »

مهاجرت تحصیلی به سوئد

مهاجرت تحصیلی به سوئد   کشور سوئد یکی از کشورهای حوضه اسکاندیناوی  و چهارمین کشور بزرگ اروپایی می باشد. این کشور به دلیل نظام آمورشی مطلوب شرایط

مطالعه بیشتر »

مطالب این صفحه

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.