با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

شماره مجوز : 51445

مشاوره رایگان

تحصیل در کشور لهستان

تحصیل در لهستان

 

تحصیل در لهستان در سال های اخیر بسیار مورد توجه دانش آموزان و دانشجویان سراسر دنیا قرار گرفته است. کشور لهستان، واقع در اروپای مرکزی است که پایتخت آن شهر ورشو می باشد.
متداول ترین روش های مهاجرت، دریافت ویزای تحصیلی و مهاجرت از طریق تحصیل است.
سال تحصیلی در این کشور از اکتبر آغاز شده و تا ژوئن ادامه می یابد. ترم پاییز از ماه اکتبر تا اواسط فوریه و ترم بهار از اواسط فوریه تا ژوئن به طول می انجامد.
تحصیلات دانشگاهی در کشور لهستان سابقه ای حدود ۶۵۰ سال با خود به همراه دارد، که از منفعت نه تنها کشور لهستان بلکه تمامی دنیا بهره مند شده اند. از دانشگاههای قدیمی و مهم کشور لهستان می توان به دانشگاه Jagiellonian شهر کراکف اشاره کرد که قدمت آن به قرن ۱۴ میلادی باز میگردد.
یکی دیگر از مهمترین مزیتهای این کشور برای ادامه تحصیل ، امکان تحصیل به دو زبان انگلیسی و یا لهستانی است .
یعنی دانشجویان می توانند حتی در سطوح پایین ( دوره لیسانس ) میتوانند زبان انگلیسی را برای تحصیل خود انتخاب کنند. در صورتی که در خیلی از کشور ها در سطوح پایین تحصیلات فقط به زبان بومی آن کشور امکان پذیر است .
در اکثر دانشگاه های لهستان دوره ها، به زبان انگلیسی تدریس می شوند و لذا دارا بودن مدرک آیلتس ۶ برای ورود به دانشگاه های این کشور الزامی می باشد.
مدارک دانشگاهی که از سایر کشورها دریافت شده اند، معمولا مورد تایید دانشگاه های لهستان هستند. همچنین مدرک کارشناسی ارشد یا دکترای لهستان به دلیل مشارکت در روند بولونیا، برای کل اتحادیه اروپا، انگلستان و آمریکا مورد تایید است.

 

 

تحصیل در کشور لهستان
تحصیل در کشور لهستان

 


تحصیل کارشناسی در لهستان

تحصیل در لهستان در مقطع کارشناسی، 3 تا 4 سال زمان می برد و به دو زبان لهستانی و انگلیسی انجام می شود که دانشجویان جهت تحصیل در لهستان به زبان لهستانی نیازی به پرداخت هزینه نخواهند داشت، اما اگر بخواهند به زبان انگلیسی تحصیل کنند باید هزینه ای را برای شهریه پرداخت نمایند.
دانشجویان برای ورود به این مقطع نیاز به یک دیپلم ۱۲ ساله یعنی مدرک دیپلم به علاوه پیش دانشگاهی که از یک موسسه یا نهاد معتبر و مورد قبول دانشگاه های لهستان صادر شده باشد، نیازمند می باشند.
مدرک زبان از دیگر شرایط تحصیل در لهستان در مقطع کارشناسی است. اما اگر تا کنون برای گرفتن این مدرک اقدام کرده‌اید و موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه‌های لهستان شده‌اید، می‌توانید در دوره‌های زبان ارائه شده پیش از دانشگاه شرکت کنید تا بتوانید مدرک آیلتس خود را دریافت کنید. در دوره تحصیل زبان شما دانشجوی رسمی لهستان محسوب نخواهید شد و ملزم به پرداخت شهریه این دوره‌ها هستید.




تحصیل کارشناسی ارشد در لهستان


دوره فوق لیسانس در لهستان به زبان‌های انگلیسی و لهستانی ارائه می‌شود. البته شما می‌توانید تمام رشته‌ها را به زبان انگلیسی بخوانید. دوره فوق لیسانس بین دو تا سه سال طول می‌کشد.
چنانچه مدرک زبان ندارید، می‌توانید مانند دانشجویان دوره لیسانس به تحصیل در دوره‌های آموزش زبان بپردازید و پس از آن مدرک آیلتس خود را دریافت کنید.
مدرک کارشناسی ارشد صادر شده از دانشگاه های کشور لهستان بسیار معتبر بوده به طوری که مورد قبول سایر کشورهای اروپایی و همچنین اکثر کشورهای جهان می باشد.
دانشجویان مقطع فوق لیسانس در لهستان اجازه 20 ساعت کار در هفته حین تحصیل را دارند و می توانند هزینه زندگی خود در این کشور را تأمین نمایند.




تحصیل دکتری در لهستان


تحصیل در مقطع دکتری در لهستان عموماً ۳ الی ۵ سال به طول می‌انجامد و با اعطای یک پایان نامه که لازم است از آن در مقابل هیئت داوران و عموم دفاع شود، پایان می یابد. مدرک دکترای صادر شده از دانشگاه های لهستان مورد تایید کشورهای اروپایی و اکثر کشور های دنیا بوده و از این جهت بسیار معتبر است.
برای تحصیل دکتری در لهستان و ورود به این مقطع تحصیلی به یک مدرک کارشناسی ارشد که از یک دانشگاه معتبر و مورد تایید دانشگاه های لهستان صادر شده باشد، نیاز دارید.
برای پذیرش در این مقطع نیاز به تأیید یک استاد سوپروایزر یا همان استاد راهنما می باشد تا بتوان برای تحصیل در لهستان در مقطع دکتری اقدام نمود. بنابراین تایید استاد راهنما و نظر وی از مهمترین شروط پذیرش در این مقطع می باشد.
آموزش در مقطع دکتری در کشور لهستان به زبان لهستانی و انگلیسی است که البته اکثر دروس به زبان انگلیسی تدریس می شوند. همچنین برای ورود به این مقطع حداقل مدرک زبان مورد نیاز آیلتس 6.5 است.




مهاجرت تحصیلی به لهستان
مهاجرت تحصیلی به لهستان




 

تعدادی از دانشگاه های معتبر لهستان


University of Warsaw
• Jagiellonian University
• Warsaw University of Technology
• Akademia Górniczo-Hutnicza
Adam Mickiewicz University
• Nicolaus Copernicus University
Wrocław University of Science and Technology
• University of Wrocław





برای موفقیت جهت اخذ ویزای تحصیلی لهستان می‌ توانید با کارشناسان موسسه حقوقی بین المللی ایرانیان تماس حاصل نموده و از مشاوره تخصصی استفاده نمایید.






شرایط دریافت ویزای تحصیلی کشور لهستان



شهروندان اروپایی برای تحصیل در لهستان نیازی به ویزا ندارند، اما چنانچه طول دوره تحصیل آنها بیش از سه ماه باشد، باید اقامت خود را در لهستان ثبت نمایند.
اما چنانچه کشور مبدا دانشجویان جزو فهرست کشورهای معاف از ویزا نباشد، آنان می بایست قبل از ورود به لهستان برای ویزای دانشجویی این کشور درخواست بدهند. فرآیند اخذ ویزای تحصیل در لهستان معمولا 2 الی 3 هفته به طول می انجامد.




مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی لهستان:



• گذرنامه معتبر فرد متقاضی
• ارائه یک رزومه CV
• 3 قطعه عکس رنگی
• ارائه مدارک مهارت در زبان
• تکمیل و امضای فرم درخواست ویزای تحصیلی لهستان به صورت آنلاین
• نامه پذیرش از یک دانشگاه معتبر در کشور لهستان
• ارائه مدرکی جهت توضیح علت تمایل به تحصیل در لهستان
• رزومه تحصیلی شامل سوابق تحصیلی قبلی فرد متقاضی
• بیمه سلامت
• اثبات داشتن منابع کافی مالی برای پرداختن هزینه های زندگی و تحصیل در لهستان




موقعیت کار پس از تحصیل در لهستان


پس از تحصیل در لهستان دانشجویان می‌توانند در این کشور باقی مانده و تا زمانی که می خواهند کار کنند و در این مورد نیازی به درخواست اجازه کار ندارند.
برای یافتن شغل مناسب در این کشور تسلط به زبان لهستانی بسیار موثر می باشد، اما در صورت عدم تسلط به این زبان باز هم امکان یافتن شغل در این کشور میسر می باشد.
دانشجویان بین المللی پس از تحصیل در لهستان برای یافتن شغل در این کشور نیاز به job offer دارند. job offer یک پیشنهاد شغلی معتبر بوده که از سوی کارفرمای معتبر صادر می شود.
در صورتی که برای این شغل در کشور لهستان و یا در اتحادیه اروپا متقاضی نباشد، کارفرما فرد را از بین متقاضیان بین المللی انتخاب می کند.





وضعیت اخذ اقامت و تابعیت پس از تحصیل


تحصیل در لهستان هر اندازه هم که طولانی باشد، به تنهایی منجر به اخذ اقامت و تابعیت این کشور نمی شود، بلکه مانند بسیاری از کشورها تنها راه ورود به لهستان بوده تا پس از تحصیل در دانشگاه های معتبر در این کشور با رنکینگ ‌جهانی بالا آموزش های تکمیلی و حرفه ای را یافته و پس از آن بتوان وارد بازار کاری مناسب شده و از این طریق به اقامت و تابعیت کشور لهستان دست یافت.
همچنین اقامت دائم در کشور لهستان به مدت نامحدود صادر می‌شود و کارت اقامت برای مدت حد.اکثر ده سال معتبر بوده و پس از آن قابل تمدید است.
پس از دریافت اقامت دائم کشور لهستان، در صورتی می توان برای تابعیت و شهروندی این کشور تقاضا نمود که به زبان رسمی آن تسلط داشت.
همچنین اشراف کامل به قانون اساسی این کشور و احترام به قوانین لهستان از جمله ملزومات اخذ پاسپورت لهستان محسوب می شود.

تحصیل در روسیه

تحصیل در کشور روسیه تحصیل در روسیه که یکی از کشورهای دارای دانشگاه های معتبر در دنیا است طرفداران زیادی دارد. روسیه که عنوان پهناورترین کشور جهان را

مطالعه بیشتر »

مطالب این صفحه

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.