با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

شماره مجوز : 51445

مشاوره رایگان

تحصیل در کشور نروژ

تحصیل در کشور نروژ

 

نروژ یکی از کشورهای اروپایی می باشد و جمعیتی حدود 5 میلیون نفر دارد. به دلیل وجود ذخایر نفت و گاز، نروژ تبدیل به یکی از کشورهای ثروتمند جهان شده است که سالانه افراد زیادی به این کشور سفر می کنند. همچنین به دلیل تحصیل رایگان در کشور نروژ و دانشگاه های بسیار خوبی که در این کشور وجود دارد، سالیانه دانشجویان بین المللی بسیاری با هدف تحصیل در نروژ وارد این کشور می شوند زیرا در این کشور دانشگاه های بسیار خوبی وجود دارد.

 

دانشجویان بایستی دارای رزومه تحصیلی بسیار خوبی باشند که بتوانند با رقابت در سایر افراد دیگر پذیرش رایگان از دانشگاه های نروژ را دریافت نمایند.

داشتن معدل بالا، مدرک زبان خوب، مقالات علمی و… برای کسب پذیرش تحصیلی تاثیر بسیار مثبتی دارد.

 

 

تحصیل در نروژ
تحصیل در نروژ

 

 


تحصیل در مدارس کشور نروژ :

تحصیل در مدارس نروژ از سن 6 تا 19 سالگی امکان پذیر است. اما تحصیل اجباری در مدارس از سن 7 تا 16 سالگی می باشد. افرادی که می خواهند وارد دانشگاه شوند، باید سه سال دیگر نیز تحصیل کنند تا آمادگی لازم را کسب کنند. دانش آموزان بین المللی نیز برای تحصیل در مدارس باید ویزای تحصیلی این کشور را کسب کنند و در مدارس بین المللی تحصیل کنند.

تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور نروژ :

تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور نروژ به زبان انگلیسی و نروژی می باشد. همچنین داشتن آیلتس 6 برای ورود به این مقطع لازم است.

 در صورتی که شخص مدرک زبان نروژی ندارد، می تواند ابتدا یک سال در دوره زبان نروژی شرکت کند و سپس دانشگاه را آغاز نماید.که البته هزینه این دوره رایگان می باشد.

برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی در دانشگاه های نروژ ، فرد باید مدرک دیپلم 12 ساله همراه و یا مدرک دیپلم 11 ساله با حداقل 2 سال تحصیل در دانشگاه (فوق دیپلم در رشته مربوطه) داشته باشد.

زمان تحصیل در نروژ در مقطع کارشناسی 3 سال می باشد و در این دوره دانشجو می تواند 10 ساعت در هفته کار دانشجویی انجام دهد.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد :

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در نروژ نیز رایگان است. برای ورود به این مقطع دانشجویان باید دارای آیلتس 6.5 باشند. اگر زبان تدریس در این مقطع انگلیسی نباشد، دانشجویان باید یک دوره زبان نروژی را قبل از ورود به دانشگاه سپری کنند.که البته هزینه این دوره رایگان می باشد.

برای اخذ پذیرش در این مقطع فرد باید حداقل مدرک لیسانس داشته باشد. مدت زمان تحصیل کارشناسی ارشد در نروژ 2 سال می باشد و در این دروه فرد دانشجو، اجازه 20 ساعت کار در هفته دارد.

تحصیل در مقطع دکتری :

تحصیل در نروژ در مقطع دکترا به زبان انگلیسی برای هر رشته ای امکان پذیر می باشد و مدت زمان تحصیل در این مقطع 3 تا 4 سال است و با توجه به اینکه دوره دکترا در هر کشوری نوعی کار به حساب می آید، به فرد دانشجو کمک هزینه تحصیلی تعلق می گیرد.

برای تحصیل در این دوره به زبان انگلیسی فرد باید حداقل مدرک زبان انگلیسی آیلتس 7 را داشته باشد. . در مقطع دکترا نیز دانشجو می تواند 30 ساعت در هفته به صورت پاره وقت در کشور نروژ کار کند.

تعدادی از دانشگاه های برتر نروژ 

  • The Arctic University of Norway
  • University of Oslo
  • Norwegian University of Science and Technology
  • University of Bergen
  • University of Stavanger
  • Norwegian University of Life Sciences
تحصیل در کشور نروژ
تحصیل در کشور نروژ

بورسیه تحصیلی در کشور نروژ

دریافت بورسیه تحصیلی در نروژ یکی از راه های مناسبی است که می تواند منجر به تحصیل ارازان قیمت شود. هر چند که تحصیل در دانشگاه های نروژ رایگان می باشد و شخص شهریه ای به دانشگاه پرداخت نمی کند، هزینه های زندگی در نروژ زیاد است و می توان گفت که نروژ گران ترین کشور اروپایی است.

بنابراین بسیاری از دانشجویان تمایل دارند با دریافت بورسیه تحصیلی هزینه های زندگی خود را تامین نمایند.

اقامت پس از تحصیل در کشور نروژ

اقامت پس از تحصیل در نروژ به عنوان دغدغه اصلی دانشجویانی که از طریق تحصیل وارد این کشور شده و پس از اتمام تحصیلات خود خواهان اقامت در نروژ هستند مطرح می شود.

دانشجویان پس از تحصیل در نروژ می توانند از طریق ویزا و مجوز تحصیلی خود به 2 روش اقامت بگیرند:

  • اگر دانشجو قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را داشته باشد باید ویزا و مجوز اقامت در نروژ برای تحصیل را تمدید نماید.
  • اگر دانشجو پس از تحصیل قصد کار در نروژ را دارد، می تواند برای ویزای جست و جوی شغلی درخواست دهد.

برای  موفقیت جهت اخذ ویزای تحصیلی  در کشور نروژ می‌ توانید با کارشناسان موسسه حقوقی بین المللی ایرانیان تماس حاصل نموده و از مشاوره تخصصی استفاده نمایید.

مهاجرت کاری به نروژ

مهاجرت کاری به نروژ   برای زندگی و کار در نروژ، شما باید برای ویزای کاری نروژ اقدام کنید که این نوع مهاجرت در زمره ی مهاجرت کاری

مطالعه بیشتر »

تحصیل در دانمارک

تحصیل در دانمارک   اگر قصد تحصیل در خارج از کشور دارید می توانید تحصیل در دانمارک را انتخاب کنید . کشور دانمارک بازار مناسبی

مطالعه بیشتر »

تحصیل در کشور فنلاند

تحصیل در فنلاند   کشور فنلاند از جمله کشورهای حوزه اسکاندیناوی می باشد . به دلیل آسان بودن ویزای تحصیلی فنلاند، سالانه دانشجویان زیادی برای تحصیل به

مطالعه بیشتر »

مهاجرت تحصیلی به سوئد

مهاجرت تحصیلی به سوئد   کشور سوئد یکی از کشورهای حوضه اسکاندیناوی  و چهارمین کشور بزرگ اروپایی می باشد. این کشور به دلیل نظام آمورشی مطلوب شرایط

مطالعه بیشتر »

مطالب این صفحه

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.