با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

شماره مجوز : 51445

مشاوره رایگان

تحصیل دکتری در اتریش

تحصیل در اتریش در مقطع دکتری و شرایط عمومی

 

شرایط تحصیل دکتری در اتریش، نحوه اپلای دکتری اتریش و اقامت اتریش از طریق تحصیل دکتری در این مقاله مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

تحصیل در مقطع دکتری در اتریش کاملا رایگان است .اما باید توجه داشت که برای برخورداری از تحصیل رایگان در دانشگاه های اتریش متقاضیان می بایست به زبان آلمانی ادامه تحصیل دهند.

هزینه‌ های تحصیل در اتریش در مقطع دکتری با توجه به ملیت متقاضی، نوع دانشگاه و مدت زمان تحصیل می‌تواند متفاوت باشد، همچنین می‌توانید بورسیه تحصیلی اخذ نمایید.

طول دوره دکتری در اتریش 3 الی 4 سال و در واقع 6-8 ترم بوده و امکان افزایش طول مدت آن با توجه به سابقه تحصیلی و رزومه فرد دانشجو وجود دارد. دوره‌ های تحصیل در مقطع دکتری در این کشور شامل 2 مرحله می‌ شود.

دانشجویانی که مستقیما بعد از اخذ مدرک کارشناسی مشغول به تحصیل در مقطع دکتری شده‌ اند، حداکثر 2 سال از تاریخ شروع تحصیل، واجد شرایط شرکت در آزمون می‌ شوند.

دانشجویانی که مدرک کارشناسی ارشد را دارند، می بایست 1 سال از اغاز تحصیلاتشان گذشته باشد.
یکی از مهمترین شرایط جهت پذیرش در دانشگاه های اتریش برای مقطع دکتری این است که متقاضی باید در حال تحصیل در یکی از دانشگاه های آزاد یا سراسری داخل کشور یا دیگر کشورها باشد.

البته در برخی موارد اگر متقاضی در حال تحصیل نباشد باز هم امکان پذیرش تحصیلی از طرف دانشگاه های اتریش برای او وجود خواهد داشت.

یکی از شرایط تحصیل دکتری در اتریش تسلط به زبان المانی است، گرچه زبان پژوهشی، انگلیسی است. به همین دلیل متقاضیان باید مدرک زبان آلمانی در سطح DSH II را در اختیار داشته باشند.

ارائه مدرک زبان انگلیسی IELTS یا TOFEL برای پذیرش در صورت عدم نیاز به مدرک زبان آلمانی حائز اهمیت است. متقاضیان باید قبل از سال تحصیلی جدید برای ورود به دانشگاه در ماه سپتامبر، درخواست خود را در دسامبر یا ژانویه ارسال نمایند. مهلت ارائه درخواست در موسسات و دانشگاه‌ های مختلف فرق دارد.

 

 

تحصیل در اتریش
دانشجویان در اتریش

 

 

 

دانشگاه های ارائه دهنده دوره های دکتری در اتریش به شرح زیر می باشد.

 

 دانشگاه Graz

 

• Graz University of Technology (TU Graz) ۱۴(PhDs)

 

دانشگاه Innsbruck

 

• MCI – The Entrepreneurial School ۱ (PhD)
• University of Innsbruck ۶(PhDs)

 

دانشگاه Klosterneuburg

 

• Institute of Science and Technology Austria (IST Austria) ۱ (PhD)

 

 دانشگاه Vienna

 

• Central European University (CEU) ۳۴(PhDs)
• MODUL University Vienna ۱(PhD)
• Research Center for Molecular Medicine of the Austrian Academy of Sciences ۱(PhD)
• Sigmund Freud University ۱(PhD)
• University of Applied Arts Vienna ۱ (PhD)
• Vienna University of Technology ۱ (PhD)
• WU (Vienna University of Economics and Business) ۲ (PhDs)

 

دانشگاه گراتس اتریش
university of Graz

 

تحصیل در اتریش – بورسیه و فاند دکتری اتریش

 

دانشجویانی می توانند بورسیه تحصیلی دریافت نمایند که رزومه تحصیلی بسیار قوی از جمله، معدل بالا، نمره زبان بالا و همچنین مقالات و اختراعات خوبی داشته باشند.

بنابراین می تواند نتیجه گرفت که اخذ بورسیه و تحصیل در مقطع دکتری می تواند به نسبت دیگر مقاطع تحصیلی بیشتر باشد. چرا که رزومه تحصیلی دانشجویان در مقطع دکتری قوی تر از دیگر مقاطع تحصیلی است.

یکی از بخش های گزینش برای دریافت بورسیه تحصیلی یا بودجه پژوهشی، شرکت در مصاحبه است. متقاضی باید تمام مدارک را تهیه کرده و ارائه نماید زیرا روند اداری در اتریش بسیار جدی است و متقاضیان باید تمام دستورالعمل‌ ها را رعایت کنند.

متقاضی باید تمامی مدارک تحصیلی مانند دیپلم و گواهی‌ های ارسال شده را به عنوان بخشی از پرونده با مهر رسمی ارائه نماید. تمام مدارک مورد نیاز باید توسط مترجم رسمی به زبان آلمانی ترجمه شده باشد.

 

 

تعدادی از بورسیه های در دسترس در مقطع دکتری در اتریش به شرح ذیل است:

 

• One World Scholarship-Afro-Asian Institute Salzburg Grants Austria 2021 : برنامه بورسیه دانشگاه سالزبورگ و دانشگاه اینسبروک که در مقاطع ارشد و دکتری به دانشجویانی که از کشورهای توسعه یافته اقدام می کنند، اعطا می شود.

 

• CoQus PhD Fellowships at University of Vienna in Austria : این بورسیه توسط دانشگاه وین برای دانشجویان بین المللی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری با توجه به دست آورد های علمی و پتانسیل های فردی دانشجویان پس از بررسی اعضای هیئت علمی دانشگاه اعطا می گردد.

 

• MODUL University Next Generation Scholarships in Austria : این بورسیه در مقطع دکتری برای دانشجویان بین المللی که در دانشگاه MODUL وین تحصیل می کنند فرصتی فراهم می کند. افرادی که موفق به اخذ این بورسیه شوند نهایتا تا سقف 50% از شهریه خود می توانند تخفیف بگیرند.

 

مدارک زیر جهت تحصیل دکتری در کشور اتریش علاوه بر فرم درخواست، مورد نیاز است:

 

• مدارک تحصیلی برای متقاضیانی که فارغ التحصیل شده‌ اند
• کپی از ریز نمرات، برنامه هفتگی و امتیاز ECTS که مربوط به مدارک مقاطع تحصیلی می‌ شود
• امتیاز ECTS، برنامه هفتگی تا اتمام دوره، طول مدت مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد، اطلاعاتی در این 3 مورد ارائه گردد
• ارائه مدارک زبان آلمانی یا زبان انگلیسی
• نامه حاوی توضیحاتی در مورد اهداف و علایق خود که چرا متقاضی تحصیل در اتریش در مقطع دکتری هستید و ذکر زمینه های پژوهشی مورد علاقه خود
• ارائه رزومه یا نمونه کارهای پژوهشی موجود

 

 

تحصیل دکتری در اتریش و پیدا کردن سوپروایزر (استاد راهنما)

 

علاوه بر این موارد افرادی که تمایل به تحصیل در مقطع دکتری را دارند باید رزومه علمی مناسبی داشته باشند و در نهایت استاد راهنما یا سوپروایزر رزومه و پروپوزال ایشان را تایید نماید، چرا که این مقطع بیشتر به صورت تحقیقاتی است.
بنابراین بسیار مهم می باشد که دانشجویان بین المللی با در نظر گرفتن نکات مهم اقدام به شناسایی و یافتن استاد راهنما از طریق جستجو در مجله های معتبر و ژورنال های بین المللی و سایت دانشگاه مقصد در زمینه تحقیق و پژوهش در موضوع مورد نظر خود، کنند.

 

 

شرایط ویزای همراه در پروسه تحصیل دکتری در اتریش

 

معمولاً در کشور اتریش همانند دیگر کشورهای مهاجرپذیر همراه نمی تواند به صورت همزمان وارد خاک اتریش شود.
بدین جهت فرد متقاضی می بایست در ابتدا وارد خاک اتریش شود و بعد از یک بازه زمانی سه ماهه درخواست خود را مبنی بر الحاق به خانواده به اداره مهاجرت و کنسولگری کشور اتریش اعلام نماید.
البته در مقطع دکتری مستثنی نیز وجود دارد و در صورتی که مقطع دکتری به عنوان شغل محسوب شود فرد متقاضی می تواند به همراه خانواده خود وارد خاک اتریش شود.
باید توجه داشت که در قوانین بین الملل همراه به همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال اطلاق می شود.

 

 

مزایای تحصیل در مقطع دکتری در اتریش

 

مراقبت های بهداشتی

 

یکی از مزیت های تحصیل در اتریش بهره مندی از خدمات درمانی می باشد. به واسطه تحصیل در دانشگاه های اتریش، دانشجویان از خدمات درمانی رایگان بهره مند می شوند. دانشجویان دوره دکتری در اتریش برای بهره مندی از این خدمات ملزم به دریافت کارت بیمه سلامت اروپا(EHIC) می باشند.

 

تحصیل در برترین شهر دنیا

 

همواره وین اتریش به عنوان برترین شهر دنیا انتخاب می شود. سالانه موسسه آمار کیفیت زندگی، شهر وین اتریش را با بررسی ۱۴۷ فاکتور اعم از امنیت اجتماعی، رفاه و بهره مندی از خدمات بهداشتی، به عنوان برترین شهر دنیا معرفی می نمایند.

 

شرایط کاری

 

یکی از برترین مزایای تحصیل در دوره دکتری در اتریش بهره مندی از حق کارهای در نظر گرفته شده توسط دولت این کشور می باشد. دانشجویان در حین تحصیل همانند سایر کشورهای اروپایی از حق کار دانشجویی به میزان ۳۰ ساعت در هفته بهره مند می باشند.

 

austria street
تصویری خیابانی در اتریش

 

مشکلات تحصیل در مقطع دکتری در اتریش

 

علی رغم مزیت های عنوان شده، به طور قطع تحصیل در مقطع دکتری با معایب و مشکلاتی همراه است.

 

انتخاب محدود

 

یکی از بزرگترین مشکلات تحصیل در دوره دکتری در کشور اتریش، تعداد محدود انتخاب برای دانشجویان بین المللی می باشد. به صورت کلی بین ۶۰ تا ۷۰ پوزیشن دکتری در اتریش در دسترس دانشجویان بین المللی قرار دارد.

 

آزمون ورودی

 

برخی از دوره های دکتری در اتریش با آزمون ورودی همراه است. از همین رو دانشجویان برای تحصیل در اتریش ملزم به قبولی در آزمون های تعیین شده می باشند.

 

 

نکاتی که در اخذ پذیرش دکتری در اتریش باید به آن توجه داشت

 

یکی از مهم ترین نکات جهت اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع دکتری، یافتن سوپروایزر است. دانشجویان در ابتدا باید استاد راهنمای خود را پیدا کنند و پس از آن با ارائه مدارک تحصیلی خود درخواست پذیرش خود را به وی بدهند.
در مرحله بعدی جمع آوری رزومه قوی تاثیر بسیار زیادی در روند اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع دکتری خواهد داشت. بنابراین می توان گفت ارائه رزومه قوی یکی از مهم ترین نکات اخذ پذیرش تحصیل دکتری در اتریش می باشد.

 

دانشجویان می بایست برای پذیرش در این مقطع رزومه قوی را ارائه نمایند که این رزومه عبارت است از:

 

• ارائه معدل بالا در مقاطع قبلی
• ارائه مدرک زبان با نمره بالا
• ارائه مقالات علمی ژورنالی یا isi

 

 

کار بعد از تحصیل در اتریش

 

دانشجویان متقاضی تحصیل دکتری در اتریش باید در نظر داشته باشند که اکثر کشورهای جهان،اجازه کار در حین تحصیل این مقطع و اقامت پس از تحصیل را ارائه می نمایند.
فارغ التحصیلان مقطع دکتری می توانند تا یک سال پس از پایان تحصیلات خود، در کشور اتریش حضور داشته و مشغول به جست و جوی کار شوند.
از مسائل مهم در زمان اقامت پس از تحصیل در مقطع دکتری پوزیشن شغلی مناسب برای افراد می باشد.
چرا که شرایط تحصیل، سابقه کار، معدل و … برای کارفرمایان اتریشی بسیار مهم می باشد.
از این رو دانشجویان دکتری می توانند با اجازه کار حداکثر 30 ساعت در هفته، که در حین تحصیل به آنها داده می شود، مشغول به جستجو کار شوند و خود را برای کار پس از تحصیل آماده نمایند.
اگر در شرکتی استخدام شدند، بر اساس سابقه بیمه و مالیاتی که آن شرکت پرداخت می کند، درخواست اقامت بلند مدت دو ساله و دریافت کارت قرمز سفید قرمز را داشته باشد.

برای  موفقیت جهت اخذ ویزای تحصیلی در مقطع دکتری در اتریش می‌ توانید با کارشناسان موسسه حقوقی بین المللی ایرانیان تماس حاصل نموده و از مشاوره تخصصی استفاده نمایید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.