با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

شماره مجوز : 51445

مشاوره رایگان

تحصیل کارشناسی ارشد در اتریش

تحصیل کارشناسی ارشد در اتریش – بررسی شرایط تحصیل 

تحصیل کارشناسی ارشد در اتریش یکی از مقاصد برای دانشجویان ایرانی متقاضی ادامه تحصیل در خارج از کشور و کشورهای اروپایی است.

اتریش یکی از پنج کشور اروپایی است که امکان تحصیل رایگان در اتریش را برای دانشجویان بین المللی فراهم نموده است.

البته لازم به ذکر است منظور از تحصیل رایگان در این کشور این نیست که کاملاً رایگان باشد بلکه شما باید شهریه هر ترم (که بر اساس رشته و دانشگاه متغیر است) را پرداخت نمایید.

 

تحصیل در کشور اتریش
تحصیل در کشور اتریش

 

تحصیل کارشناسی ارشد در اتریش

 

از آنجا که کیفیت آموزشی دانشگاه های موجود در این کشور بسیار بالاست سالانه تعداد متقاضیان ادامه تحصیل در اتریش در حال افزایش است.

جهت تحصیل کارشناسی ارشد در اتریش متقاضی باید دانشجو یا فارغ التحصیل مقطع فوق لیسانس، ترجیحا دانشگاه های دولتی باشد. اما شرایطی مهیاست که متقاضی میتواند در صورت عدم وجود شرایط فوق نیز از تحصیل کارشناسی ارشد در اتریش بهره مند گردد.

در دوره کارشناسی ارشد شما با اطلاعاتی فراتر از دوره کارشناسی مواجه هستید، این دوره چهار ترم میباشد حدود دوسال معادل ۱۲۰ واحدکه شامل تز دوره ی فوق لیسانس است.
برای تحصیل در دانشگاه های رایگان افراد باید مدرک زبان آلمانی در سطح A2 و تحصیل با زبان انگلیسی هم افراد باید مدرک زبان آیلتس حدود 6 الی 6.5 را ارائه دهند.

دانشجویان برای تامین هزینه های خود به کار های نیمه وقت می پردازند تا بخشی از هزینه های زندگی خود را پوشش دهند.

دولت اتریش به دانشجویان بین الملی و سایر دانشجویان که تحصیل در مقطع فوق لیسانس در اتریش را انتخاب کرده اند اجازه کار ۲۵ ساعت کار در هفته را داده است. حقوقی که دانشجویان از بابت کار های نیمه وقت به دست می آورند متفاوت است .

 

تحصیل کارشناسی ارشد در اتریش – دوره های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در اتریش

 

Magister (FH) – Diplom Ing. (FH): این مقطع برای موسسات آموزش عالی فنی می باشد. در این رشته ها به دیپلمه های رشته های مهندسی diplom lng مختص رشته های فنی مهندسی و برای غیر از فنی مهندسی magister ارائه می شود.

این دوره در حدود هفت الی هشت ماه به طول می انجامد. منتهی باید یک دوره ۶ ماه الی ۱ ساله بابت کار آموزی شرکت نمایند. برای پایان نامه فرد باید یک شرح از پژوهش کار عملی ارائه نمایند.

Diplomtierarzt – Magister – Diplom Ingenieur : این مقاطع در موسسات دانشگاهی فدرال برگزار خواهد شد. این دوره ها در بازه هشت الی ده ماه ارائه می شود و برای دوره های مدیکال حداقل دوازده ماه می باشد. در این رشته ها به دیپلمه های رشته های مهندسی diplom lng مختص رشته های فنی مهندسی و برای غیر از فنی مهندسی magister ارائه می شود.

برای رشته های مدیکال باید Diplomtierarzt ارائه شود. این دوره ها برای رشته های هنر و معماری در بازه چهار الی هشت سال ارائه می شود که مدارکی به نام های Magister. Art و Magister. Arch را اعطا می نمایند. حال برای کسب مدرک خود باید یک پایان نامه قوی ارائه نمایند که دفاع لازمه را در آن داشته باشند.

 

تحصیل کارشناسی ارشد در اتریش – تحصیل در مقطع فوق لیسانس اتریش به همراه بورسیه تحصیلی

 

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اتریش در دانشگاه های دولتی و آلمانی زبان آن رایگان می باشد و افراد هیچ گونه شهریه ای را پرداخت نمی کنند و فقط سالیانه مبلغی برای ثبت نام به دانشگاه پرداخت می کنند.

با توجه به این موضوع تحصیل با این شرایط یک نوع بورسیه محسوب می شود، زیرا افراد فقط هزینه زندگی و هزینه ثبت نام را متقبل می شوند.

اما دانشجویانی که شرایط معدل و نمرات آن ها عالی و ممتاز باشد بعد گذراندن سال اول می توانند برای بورسیه هایی که شامل هزینه های زندگی می شود درخواست دهند که اگر مورد تایید قرار گرفت دانشگاه مبلغی را به عنوان کمک هزینه ی زندگی به دانشجو می پردازد.

نکته مهم دیگر این است که بورسیه های تحصیلی معمولا برای مقطع دکترا می باشد و افراد برای این امر باید حتما سوپروایزر (استاد راهنما) و مدرک زبان با نمره بالا داشته باشند. ضمن اینکه باید مقالات ISI و داخلی و معدل بالایی نیز داشته باشند.

از مزایای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اتریش میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

• تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی ارشد

• اجازه کار پاره وقت به دانشجو

• عدم نیاز به مدرک زبان

• یک سال فرصت کاریابی بعد از پایان تحصیلات

 

تحصیل کارشناسی ارشد در اتریش – دانشگاه های اتریش

 

4 مورد از برترین و معتبرترین دانشگاه های کشور اتریش جهت ادامه تحصیل مقطع کارشناسی ارشد :

 

 

 

فارغ التحصیلان در اتریش
فارغ التحصیلان در اتریش

 

اقامت اتریش از طریق تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

 

اقامت های تحصیلی در هیچ کشوری از جهان اقامت های دائم محسوب نمی شوند و نوعی اقامت موقت به حساب می آیند.
اخذ اقامت اتریش از طریق تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، یکی از روش های مهاجرتی بسیار پر طرفدار در کشور اتریش می باشد.

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های دولتی، نیاز است که علاوه بر داشتن دیپلم دوازده ساله در ایران یا دیگر کشورها، مدرک کارشناسی از دانشگاه های سراسری ایران نیز داشته باشید و به سطح زبان آلمانی در حد C1 (آیتلس 6.5) مسلط باشید.

پروسه پذیرش در دانشگاه های دولتی در برخی از رشته ها نیاز به معادل سازی و یا امتحان ورودی خواهد داشت.

طول پروسه اخذ پذیرش و همچنین پروسه ویزای اتریش تا جواب ویزا چیزی حدود 18 ماه یعنی 1.5 سال طول میکشد.

به این صورت که در مرحله پذیرش ابتدا باید همه مدارک تحصیلی حتی مدارک دیپلم و ریز نمرات این مقطع و بقیه مدارک تحصیلی مقاطع بالاتر پروسه تایید از دفتر پیشخوان و تایید اداره کل آموزش و پروش استان و ترجمه آلمانی مدارک و همچنین تائید وزارت امور خارجه و دادگستری و همچنین هر پانچ مدرک ترجمه شده، تائید سفارت اتریش در ایران را داشته باشند که زمان انجام همه این شرایط چیزی حدود 2 ماه طول می کشد.

 

 

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در اتریش

 

• گواهی اشتغال به تحصیل از وزارت علوم در مقطع تحصیلی مربوطه به زبان آلمانی. (برای دانشگاه)
• گواهی عدم منع تحصیل در مقطع فوق لیسانس
• ترجمه مدرک تحصیلی لیسانس و ریزنمرات آن به زبان آلمانی
• ترجمه مدرک تحصیلی کاردانی و ریزنمرات آن به زبان آلمانی (در صورت وجود)
• ترجمه مدرک تحصیلی پیش دانشگاهی و ریزنمرات آن به زبان آلمانی
• ترجمه مدرک تحصیلی دیپلم و ریزنمرات آن به زبان آلمانی
• کپی از صفحه اول پاسپورت (ترجمه شناسنامه به زبان آلمانی و یا انگلیسی هم مورد تأیید
است).
• تکمیل نمودن فرم پذیرش
• ارائه رزومه کامل و مستند که قابلیت استعلام را داشته باشد
• ارائه توصیه‌نامه برای دانشگاه از دو استاد در دانشگاه‌های ایران
• ارائه انگیزه نامه برای رشته منظور در دانشگاه مربوطه در کشور اتریش

 

برای موفقیت جهت اخذ ویزای تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در اتریش می‌ توانید با کارشناسان موسسه حقوقی بین المللی ایرانیان تماس حاصل نموده و از مشاوره تخصصی استفاده نمایید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.