با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

شماره مجوز : 51445

مشاوره رایگان

ثبت شرکت در استرالیا

 ثبت شرکت در استرالیا

 

استرالیا ششمین کشور بزرگ دنیاست.  پایتخت استرالیا شهر کنبراست . کنبرا شهری است که مجلس کشور در آنجا قرار دارد. امروزه استرالیا عضو کشورهای سازمان ملل متحد، گروه ۲۰، اتحادیه کشورهای مشترک المنافع و آنزوس است و سیزدهمین اقتصاد بزرگ دنیا محسوب می‌شود.استرالیا کشوری ثروتمند است و درآمد خود را از راه‌های مختلف مانند نفت و گاز، معادن صنایع تولیدی و ساخت و ساز، کشاورزی، توریسم، تحصیل  و آموزش به دست می آورد. استرالیا از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان محسوب می شود و مهاجرت ایرانیان به این کشور به شدت افزایش یافته است.به طوریکه امروزه بالغ بر صد هزار استرالیایی ایرانی تبار در آن کشور زندگی می کنند. یکی از روش های سرمایه گذاری در استرالیا ثبت شرکت در این کشور است . در این متن به بررسی شرایط و لزوم ثبت شرکت در این کشور می پردازیم.

 

 

ثبت شرکت در استرالیا
ثبت شرکت در استرالیا

 

 

برای  موفقیت جهت ثبت شرکت در کشور استرالیا می‌ توانید با کارشناسان موسسه حقوقی بین المللی ایرانیان تماس حاصل نموده و از مشاوره تخصصی استفاده نمایید.

 

 

️انواع ثبت شرکت در استرالیا

 

به طور کلی چهار نوع ساختار بیزینسی در استرالیا وجود دارد. هیچ کدام از این چهار روش نمی توانند به تنهایی نیاز ما را برطرف کنند پس بسیار مهم است که بتوانید ساختار مناسبی که برای نوع بیزینس شما مناسب است. انتخاب و آن نوع ساختار را به ثبت برسانید. انتخاب درست نوع ثبت شرکت در استرالیا می تواند در هزینه های مالیاتی و تعهدات قانونی شما بسیار سودمند باشد. شرکت را باید در اداره ثبت شرکت ها و  اوراق بهادار و سرمایه گذاری (ASIC) به ثبت رسانید.

 

1-ثبت شرکت یا Company

 

 با مسئولیت محدود روشی است که ۹۹ درصد شرکت های به این طریق ثبت می شوند.  مزیت ثبت شرکت در استرالیا این است که شما می توانید برای بیزینس خود به صورت قانونی شریک بگیرید. اگر بیزینس شما به درآمد رسید شما می توانید بعد از مدتی آن را به شخص دیگری بفروشید. همچنین مسئولیت افراد در شرکت محدود است

مالیات شما در این حالت ثابت است و دیگر به صورت پلکانی افزایش پیدا نمی کند و همواره مقدار ثابت ۲۷.۵ درصد می باشد. اما با ثبت شرکت باید حتما حسابداری به صورت پاره وقت امور شما را مدیریت کند و دقت شما روی مسایل شرکت بالا باشد. اگر درآمد دارید قطعا شرکت گزینه مناسب تری از سایر روش ها می باشد.

 

۲- Soletrader 

 

یا همان بیزینس شخصی که ساده ترین ساختار بیزینسی در استرالیا می باشد. مزیت این روش نسبت به ثبت شرکت در استرالیا در سادگی و کم هزینه بودن

آن است.  این روش در واقع به این صورت است که شما برای خودتان

ABN یک کد  و یک نام ثبت می کنید.

هم می تواند نام خودتان باشد و هم نامی برای بیزینس خودتان))

ABN ثبت نام کداز طریق سایت و صفحه ای مجزا انجام می شود.در حالت Soletrader   مالیات شما به صورت پلکانی می باشد. یعنی هر چقدر درآمد شما بیشتر شود مالیات بیشتری پرداخت می کنید .

 

۳- Partnership

 

 مدل شراکتی که در آن تا سقف ۲۰ نفر می توانند با هم شریک شوند اما در ABN عین حال هر شخصی با کد  خود مسئولیت قانونی و مالی خود را بر عهده دارد. در این مدل نیازی به ثبت شرکت در استرالیا ندارد.

 

۴- Trust

 

در این حالت شما شرکتی خواهید داشت که نگهدارنده مال واموال دیگران است.  برای مثال خانواده ای می تواند اموالش را به این شرکت بسپارد.

 

 

️مراحل ثبت شرکت در استرالیا

 

  • بررسی بیزینس پلن و مزایا و معایب شرکت
  • احراز صلاحیت مدیریت شرکت
  • بررسی تمکن مالی مدیر شرکت جهت انجام تعهدات وی در شرکت
  • تکمیل فرم های مشخص شده و معرفی کامل شرکت
  • مشخص کردن آدرس برای محل موقعیت شرکت
  • معرفی کامل اعضای خانواده و ارائه مدارک هویتی

 

همه افراد امکان ثبت شرکت در استرالیا را دارند ولکن این کشور گروهی از افراد را معرفی کرده است که امکان ثبت شرکت در استرالیا را ندارند. افراد ورشکسته در ایران از این دسته از افراد هستند که حکم ورشکستگی آن ها در ایران قطعی شده است، باید توجه کرد گروه دوم افرادی هستند که مرتکب جرمی که شامل جرائم خاصه مدیریت های شخص حقوقی است قرار

می گیرند. موارد دیگری که امکان آن است که ASIC شخص متقاضی ثبت شرکت دراسترالیا را رد کند نوع خاصی از جرائمی ستکه در کشور استرالیا جرم شناخته شده است .

ثبت شرکت در استرالیا در ابتدا می تواند با یک شخص اقدام کند و پس از آن اجازه دارد تا ۵۰ سهامدار را به شرکت خود در استرالیا اضافه نماید، اینکه شخص مدیر شرکت به چه عنوانی شرکت ها را در این کشور ثبت کرده است متفاوت است. شرکت های خصوصی را با  نام PTY

خواهند شناخت و قوانین خاص غیر دولتی بر این شرکت ها خواهد بود. هر شرکت در استرالیا یک کد اختصاصی و یا یک شماره شناسایی دارد که این کد نه رقم خواهد بود و شرکت باید در تمام اسناد و مدارک و فاکتور ها و تمام گواهی های صادره از شرکت ذکر شود.

 

 

ثبت شرکت در استرالیا
ثبت شرکت در استرالیا

 

 

مدارک نیاز جهت ثبت شرکت در استرالیا

 

  • اصل و ترجمه مدارک هویتی ( شناسنامه و کارت ملی و سند ازدواج )
  • در این موضوع دقت داشته باشید که سفارت برای افراد زیر ۵۵ سال برایثبت شرکت در استرالیابیشتر رغبت خواهد داشت.
  • اصل و ترجمه مدارک مالی ( نامه تمکن مالی از بانک )
  • اصل و ترجمه مدارک شغلی
  • باید در این مورد در ۴ سال اخیر ثابت کند بیزینس خود در کشور مبداء مبلغ ۴۰۰دلار استرالیا ارزش داشته است
  • تکمیل فرم های مشخص شده در سایت به صورت آنلاین

انواع ثبت شرکت در استرالیا

 

  • ثبت شرکت در استرالیا با مسئولیت محدود
  • ثبت شرکت در استرالیا به صورت سهامی عام
  • ثبت شرکت در استرالیا به صورت سهامی خاص
  • ثبت شرکت در استرالیا از طریق تاسیس شعبه

 

رایج ترین نوع ساختار شرکتی گزینه ثبت شرکت در استرالیا با مسئولیت محدود برای کسب و کار های کوچک و بسیار پر طرفدار در بین سرمایه گذاران خارجی می باشد چرا که قوانین سختگیرانه ای نداشته و آسانترین نوع ساختار نهاد های شرکتی به حساب می آید اگرچه مدیران این شرکت ها مسئولیت محدود دارند اما اگر طبق قوانین کلاهبرداری، سهل انگاری انجام شود مسئولیت کامل آن به عهده مدیران میباشد.

میزان مسئولیت هر یک  از سهامداران با توجه به میزان سهام آنان مشخص می شود. برای تاسیس شرکت های سهامی خاص و سهامی عام باید در خواست خود را به کمسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری  ارسال نمایید، اصولا این شرکت ها مخصوص کسب وکارهای بزرگ می باشد، برای شرکت های سهامی عام باید حداقل سه مدیر و یک بازرس وجود داشته باشد و تشکیل هئیت مدیره نیز در این شرکت ها یکی از الزامات می باشد. .

در شرکت های سهامی خاص یک مدیر و یک بازرس کفایت می کند، توجه داشته باشید در شرکت های سهامی عام باید دو نفر از مدیران و همان یک نفر بازرس مقیم کشور استرالیا باشند و این نکته جزء الزامات ثبت شرکت در استرالیا به روش سهامی عام می باشد.

تاسیس شعبه شرکت های خارجی در استرالیا به این صورت است که زمانی که فردی در کشور خود و یا در کشوری دیگر شرکتی به ثبت رسانده باشد و قصد منحل کردن آن را نداشته باشد اما تمایل به توسعه فعالیت شرکت در کشوری مانند استرالیا  داشته باشد میتواند از طریق تاسیس شعبه به این امر دست یابد، توجه داشته باشید که تاسیس شعبه قوانین خاص خود را دارد یکی از این قوانین این میباشد که شرکت مادر به صورت کامل بر روی شرکت شعبه کنترل دارد و شرکت شعبه اگر قراردادی بخواهد ببندد، طرف قرارداد شرکت مادر می باشد نه شرکت

شعبه، و در واقع شرکت شعبه مستقل از شرکت مادر نبوده و اختیارات کامل ندارد و هر کاری که انجام دهد اعم از عقد قرارداد، خرید، فروش محصولات و… باید زیر نظر شرکت مادر بوده باشد .برای تاسیس شعبه در استرالیا باید ASIC درخواست خود را به صورت رسمی به

 ارسال نمایید و در صورت موافقت باید نام شرکت را به لاتین تایید شود و بعد از تایید آن باید تمام مدارکی که نشان دهد شرکت مادر یک شرکت ثبت شده است و نوع فعالیت چه میباشد نیز ارسال گردد.

 

️شرایط لازم جهت ثبت شرکت در استرالیا

 

برای ثبت شرکت در استرالیا باید یک سری شرایطی را داشته باشید تا در این امر به موفقیت برسید یکی از شروط که بسیار مهم میباشد این است که شما باید در کشور خود دارای کسب و کاری موفق بوده باشید و به صورت ساده تر میتوان گفت شما فقط میتوانید کسب و کاری که در کشور خود دارید را در استرالیا راه اندازی کنید و اجازه ایجاد کسب و کاری که در آن تجربه ندارید در کشور استرالیا امکان پذیر نمی باشد.

متقاضی باید مدارکی را جهت ثبت شرکت در استرالیا مبنی بر  اینکه در کشور خود موفق بوده است را باید به اداره مهاجرت استرالیا ارائه دهد. این مدارک شامل صورتحساب مالی آخرین سال فعالیت شرکت متقاضی،  پروانه کسب و پروانه تاسیس و مدارکی اعم از تغییرات شرکت ها و طرح توجیهی اقتصادی  باید به اداره مهاجرت استرالیا تحویل دهد.

نکته ای که حائز اهمیت می باشد این است که شما لازم نیست ثابت کنید که شرکت و کسب و کار شما در مبدا، سوددهی داشته است بلکه شما باید بتوانید با این مدارک، اداره مهاجرت استرالیا را به گونه ای متقاعد سازید که بازده نسبی در کار شما می باشد.

زمانی که موارد بالا را انجام دادید باید به اداره مهاجرت،  شغلی را که در آن تجربه و سابقه دارید معرفی کنید که طبق آن بعد از آنکه ثبت شرکت در استرالیا انجام شد آن شغل را در شرکت ادامه دهید و تحت عنوان آن شغل فعالیت تجاری خود را توسعه  بخشید، البته کمی شرایط سخت است چرا که باید متقاضی ثابت کند مدرک تحصیلی مرتبط با آن شغل را دارد.

بعد از آن باید متقاضی اداره مهاجرت استرالیا را قانع کند که این شغلی که در کشور مبدا داشته است چه فایده ای در پیشبرد اهداف شرکت در استرالیا خواهد داشت و چه کمکی به آن خواهد کرد.  بعد از انجام تمام مراحل و موافقت اداره مهاجرت با توجه به انتخاب شغل برای متقاضی ویزا صادر می شود.

برخی از شغل های مورد نیاز در استرالیا را اگر متقاضی درخواست دهد میتواند ویزای4  ساله دریافت کند در غیر این صورت برای اکثر شغل ها ویزای دو ساله صادر میشود که در انتهای این دو سال با توجه به شرایطی که قبل تر خدمتتان عرض کردیم متقاضی میتواند اقامت دائم استرالیا را دریافت نماید .

شرایط ثبت شرکت در استرالیا
شرایط ثبت شرکت در استرالیا

 

 

مالیات ثبت شرکت در استرالیا

 

پرداخت مالیات های شرکتی در تمام دنیا و در تمام کشورها جزئی از  قوانین شرکت ها و دولت ها محسوب میشود و نرخ این مالیات ها با توجه به شرایط کشور و کشور انتخابی متفاوت میباشد، در برخی از کشورها مالیات های کلان از شرکت ها دریافت میشود و در برخی دیگر مالیات های خیلی پایین رااز درآمد شرکت اخذ می کنند و این بستگی به کشور مورد نظر شما خواهد داشت.

در کشور استرالیا هم نیز قوانینی برای اخذ مالیات وضع شده است که طبق آن برای شرکت ها زمانی که گردش مالی سالانه آنها  75 هزار دلار برسد، شرکت ثبت شده در استرالیا باید برای پرداخت مالیات ثبت نام کند، قوانین مالیات کشور استرالیا برای شرکت های شخصی به این صورت است که شرکت شخصی میتواند مالیات را به صاحب خود پرداخت کند.

نرخ مالیات بر درآمد و مالیات بر سود سهام برای شرکت ها 30 درصد میباشد و در خصوص کارمندانی که واجد شرایط میباشند. )مدیران)  این نرخ 9درصد از درآمد آنان می باشد.

زمانی که میخواهید ثبت شرکت در استرالیا را انجام دهید باید توجه داشته باشید در کشور استرالیا شرکت ها موظف به اخذ شماره شناسایی می باشند، برای هر شرکت ثبت شده در استرالیا یک شماره شناسایی نه رقمی صادر میشود که این شماره باید در تمام اسناد، چک ها، سربرگ های شرکت، اطلاعیه های رسمی شرکت و فاکتورهای شرکت درج گردد.

طبق قوانین کشور استرالیا برخی از افراد نمی توانند بیزنسی در کشور استرالیا راه اندازی کنند. این افراد شامل افراد ورشکسته، افرادی که بخاطر ارتکاب به جرمی به مدت 5 سال از مدیریت شرکت منع گردیده باشند، افرادی که نوع خاصی از جرایم را در قانون مرتکب شده باشند، افرادی که برخی از جرایم شرکتی را طبق قوانین مرتکب شده باشند نمی توانند در کشور استرالیا کسب و کاری راه اندازی نمایند.

 

 

ویزای 457 استرالیا

 

این نوع ویزا برای افرادی میباشد که در بیزنس های خاصی مشغول به فعالیت میباشند مانند : بیزنس های استرالیایی , نمایندگی های شرکت های خارجی، مدیران وکارمندان تجارت. شرط اصلی اخذ این ویزا، داشتن اسپانسر می باشد. شما با اخذ این ویزا میتوانید به مدت 4 سال اقامت استرالیا را کسب کنید..

این روش به عنوان یکی از بهترین روش های اخذ اقامت دائم استرالیا میباشد یک سری نکاتی برای دریافت این ویزا وجود دارد که طبق آن فرد متقاضی باید حداقل 53 هزار دلار درآمد داشته باشد، که حداقل درآمد یک فرد استرالیایی به حساب می آید، ارزشیابی توانایی متقاضی نیز نکته دیگری است که حائز اهمیت می باشد.

متقاضی باید بیمه باشد و سقف این بیمه متناسب با بیمه خدمات درمانی در استرالیا نیز باشد، اسپانسری که شما را دعوت به همکاری میکند باید قبل از این کار تمام تلاش خود را جهت استخدام نیروی استرالیایی انجام داده باشد و باید این موضوع را اثبات کند که موفق به استخدام و همکاری با افراد استرالیایی نشده است تا بتواند مجوز لازم برای همکاری با افراد خارجی رادریافت نماید.

نکته مهمی که در خصوص اخذ این ویزا حائز اهمیت می باشد این است که متقاضیان باید حتما مدرک زبان آیلتس را داشته باشند تا بتوانند با دریافت این ویزا برای اقامتاین کشور اقدام کنند، باید توجه داشته باشید که برخی از مشاغل باعث رد ویزای شما خواهد شد مانند کسب و کار های خانوادگی و خویشاوندی که مثلا اقوام مقیم در استرالیا که کسب وکاری دارند از اقوام خود دعوت به همکاری می کنند که این موضوع اصلا مورد قبول اداره مهاجرت استرالیا نمیباشد و ویزا برای این افراد صادر نمیگردد .

 

 

مزایای ویزای 457 استرالیا

 

ویزای SBS به مدت 6 سال معتبر می باشد، که البته متناسب با شرایط ، ممکن است این مدت تغییر یابد.

  • اخذ ویزای موقت با اعتبار 4 ساله
  • قابل تبدیل به اقامت دائم با دو سالاقامت در استرالیا
  • امکان همراهی اعضای خانواده (همسر و فرزندان زیر 18 سال)
  • امکان ورود متعدد و عدم وجود محدودیت در دفعات ورود به استرالیا
  • امکان اسپانسر شیپی برای مدیران و سهامدارن و کارمندان شرکت
  • هم چنین در این نوع ویزا نیاز به ارائه مدرک آیلتس وجود ندارد.

 

️مراحل اخذ ویزای 457 استرالیا

 

برای اخذ ویزای 457 استرالیا نیازمند طی مراحل زیر می باشید:

 

مرحله اول: Sponsorship

 در این مرحله کارفرما باید به عنوان سازمان و یا شرکت به عنوان اسپانسر فرد جهت اخد ویزای 457 اقدام نماید.

 

مرحله دوم :Nomination

 در این مرحله کارفرما شغل مورد نظر خود را به متقاضی ارائه می دهد.

 

مرحله سوم: visa application

 در این مرحله فرد باید برای انجام امور مربوطه به اداره مهاجرت مراجعه نماید.

 

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.