با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

شماره مجوز : 51445

مشاوره رایگان

ثبت شرکت در روسیه

ثبت شرکت در روسیه

 

روسیه به عنوان پهناور ترین کشور دنیا شناخته شده است. در این کشور بیست و هفت نوع زبان رسمی وجود دارد که اصلی ترین آنها روسی می باشد. واحد پول این کشور روبل می باشد. کشور روسیه جز یکی از قدرتمند ترین کشورهای اروپا از نظر اقتصادی است. با وجود بحران های اقتصادی که در دنیا به وجود آمده است دولت روسیه امکانات مناسبی را جهت سرمایه گذاری و ثبت شرکت در روسیه برای سرمایه گذاران خارجی فراهم کرده است.

 

 

ثبت شرکت در روسیه
ثبت شرکت در روسیه

 

 

برای  موفقیت جهت اخذ ویزای تحصیلی در مقطع دکتری در کشور بلژیک می‌ توانید با کارشناسان موسسه حقوقی بین المللی ایرانیان تماس حاصل نموده و از مشاوره تخصصی استفاده نمایید.

 

مزایای ثبت شرکت در روسیه

 

-شما به راحتی می توانید از طریق ثبت شرکت در روسیه به بازارهای اروپایی دسترسی پیدا کنید .

-از طریق ثبت شرکت در روسیه می توانید بعد از گذشت پنج سال اقامت دائم این کشور را هم برای خود و هم برای خانواده ی خود اخذ نمایید .

-به راحتی می توانید صادرات و واردات انجام دهید .

-هیچ گونه تبعیضی بین سرمایه گذارن داخلی و سرمایه گذاران خارجی وجود نخواهد داشت و همه برابر خواهند بود .

-از مشکلاتی مانند تحریم راحت خواهید شد و بدون نگرانی از این موضوع می توانید به فعالیت تجاری خود بپردازید .

-بعد از اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در روسیه شما می توانید به تحصیل رایگان در این کشور بهره مند شوید .

-از خدمات درمانی و رفاهی برخوردار خواهید شد .

-می توانید در بانک های روسیه افتتاح حساب انجام دهید .

-نیازی به شریک و مدیر روسی نیست و مالکیت صد در صد امکان پذیر می باشد .

-در کشوری، فعالیت تجاری خود را رونق خواهید داد ،که از نظر اقتصادی یکی از قدرت های دنیا محسوب می گردد .

 

انواع شرکت‌های زیر برای ثبت‌نام در روسیه در دسترس است.

 

شرکت‌هایی با مسئولیت محدود

شرکت‌های سهامی

مشارکت محدود

مشارکت عمومی

 

شرکت‌های سهامی در روسیه

 

دو نوع شرکت سهامی روسی، عمومی (“باز”) و خصوصی (“بسته”) وجود دارد. بنیان‌گذاران یک شرکت سهامی خاص برای تشکیل آن توافق‌نامه ی کتبی امضا می‌کنند. در این توافق‌نامه مراحل ایجاد شرکت مانند اندازه ی سرمایه ی مجاز، انواع و دسته ی سهام، هزینه ی سهام، ترتیب تسویه ی پرداخت و حقوق و مسئولیت‌های مؤسسین تعیین می‌شود. این توافق‌نامه سپس به منشور سازمان تبدیل می‌شود که حاوی اطلاعات مربوط به نام شرکت، محل دفاتر، نوع شرکت (عمومی / باز (ОАО، OJSC) یا خصوصی / بسته (ЗАО، PJSC)) و همچنین سایر اطلاعات خاص در مورد سهام، سرمایه و غیره.

سهام شرکت اختصاص‌یافته پس از تأسیس شرکت باید ظرف یک سال از زمان تأسیس شرکت پرداخت شود، مگر اینکه مدت کوتاهی از قرارداد تأسیس لازم باشد؛ اما حداقل نیمی از سهام باید از سه ماه گذشته شروع شود و این کار با شروع ثبت‌نام شرکت انجام می‌شود. اگرچه سهمی که پرداخت‌شده است لزوماً حق رأی را به صاحب آن نمی‌دهد.

شرکت‌های سهامی موظف‌اند شماره ی سهام خود را در کمیسیون بازار سهام اوراق بهادار روسیه (FSMC) ثبت کنند تا سهام بتواند به‌صورت عمومی (برای OAO) یا در بین تعداد محدودی از افراد (برای PJSC) معامله شود. برای ثبت‌نام، مجموعه‌ای از اسناد باید به FSMC ارسال شود و این روند معمولاً 30 روز طول می‌کشد تا تصویب شود.

 

از اول سپتامبر 2014 تغییراتی در قانون مدنی روسیه به وجود آمده است:

 

شرکت‌های سهامی می‌توانند دولتی و غیردولتی باشند –  ترتیب آن‌ها دیگر به ترتیب “باز” ​​و “بسته” خوانده نمی‌شوند. یک شرکت سهامی عام مانند OAO است (سهام به‌ صورت عمومی دادوستد می‌شود). علاوه بر این، داشتن کلمه  ی “عمومی” به نام شرکت مهم است. کلیه ی شرکت‌هایی که قبلاً JSC بودند، باید تبدیل به OOO شوند و باید نوع شرکت را در اسناد تأسیس خود (منشور) اصلاح کنند. حداقل سرمایه ی منشور قانونی 5000 نرخ حداقل دستمزد روسیه (در سال 2014، حداقل نرخ دستمزد 5،554 روبل بود).

 

شرکت سهامی باز در روسیه

 

یک شرکت سهامی باز (открытое акционерное общество، مخفف OJSC) یک شخص حقوقی است که در آن سهام بدون اجازه سایر سهام داران ممکن است به‌ طور عمومی معامله شود. OAO می‌تواند سهام خود را به تعداد نامحدودی از سهام داران توزیع کند و بدون محدودیت آن‌ها را بفروشد. حداقل سرمایه ی منشور قانونی 100000 روبل روسیه است.

 

شرکت سهامی خاص در روسیه

 

یک شرکت سهامی بسته (закрытое акционерное общество، مخفف PJSC) یک شخص حقوقی است که سهام آن‌ها بین تعداد محدودی از سهام داران توزیع‌شده است – حداکثر 50. حداقل سرمایه ی منشور قانونی 10،000 روبل روسیه است.

 

شرکت‌های دولتی در روسیه

 

در روسیه، JSC می‌تواند به‌طور کامل یا جزئی متعلق به دولت فدرال باشد. JSC با نوع دیگری از شرکت‌های تحت کنترل دولتی، شرکت واحد (یک سازمان تجاری که دارایی‌های دولتی را اداره می‌کند) متفاوت است. JSC های دولتی هیچ دارایی دولتی را در اختیار ندارند و یا اداره نمی‌کنند و دولت نیز مانند یک سهام دار معمولی عمل می‌کند.

برخی از شرکت‌های دولتی متعلق به آژانس‌های سابق دولتی در اتحاد جماهیر شوروی بودند که در سال‌های 1992-1993 در JSC های کاملاً دولتی مجدداً سازمان‌دهی شدند تا انتقال به یک تجارت کاملاً مستقل انجام شود. مدیریت و هیئت‌مدیره در چنین شرکت‌های دولتی از طرف شورای وزیران / دولت منصوب‌شده و شامل مقامات و وزیران عالی دولت است. بزرگ‌ترین این شرکت‌ها در ابتدا به‌عنوان شرکت‌های سهامی روسی (روسی: Российское акционерное общество، مخفف RAO) درآمده بودند. بهترین نمونه‌های شناخته‌ شده RAO UES و RAO Gazprom بودند؛ اما آن‌ها از آن زمان به JSC های عمومی (OAO) تبدیل‌شده‌اند، حتی اگر سهام آن‌ها همچنان متعلق به دولت باشد.

JSC های کم‌اهمیت یا JSC هایی که فقط جزئی از آن متعلق به دولت هستند، از طریق آژانس فدرال مدیریت املاک دولتی (Rosimushchestvo) اداره می‌شوند.

 

شرکت قفسه در روسیه

 

مشاغل در روسیه ممکن است با کمک یک شرکت قفسه در روسیه در معرض استقبال سریع بازار قرار بگیرند. همچنین به‌عنوان یک شرکت آماده شناخته می‌شود، این امر را می‌توان با رعایت الزامات ثبت تجارت در این راستا، به ‌راحتی به صاحبان آینده منتقل کرد. یک شرکت قفسه در روسیه یک شرکت از قبل ثبت‌شده است که تا زمان پیری در قفسه نگهداری می‌شود و توسط یک سرمایه‌گذار خریداری می‌شود.

 

 

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در روسیه
سرمایه گذاری و ثبت شرکت در روسیه

 

 

مشارکت عمومی در روسیه

 

مشارکت عمومی در روسیه نوعی تجارت است که بین دو یا چند نهاد شرکت یا اشخاص دارای حقوق و بدهی‌های برابر در نهاد ایجاد می‌شود. این شکل از تجارت مبتنی بر توافق‌نامه ی همکاری است. در صورت انحلال، می‌توان از دارایی‌های شخصی افراد برای پوشش مطالبات استفاده کرد (در صورت عدم بودجه ی کافی برای پرداخت مطالبات کالاهای موجود در سازمان). سرمایه ی این‌گونه تجارت‌ها در توافق‌نامه ادغام نهاد مشخص می‌شود و حداقل نیمی از آن باید تا زمان سهم پرداخت شود، درحالی‌ که نیمی دیگر باید تا زمان تعیین‌شده در توافق‌نامه ی بنیاد پرداخت شود.

شکل دیگر مشارکت، مشارکت محدودی است که توسط دو نوع شریک ایجاد می‌شود: عمومی و محدود. شریک عمومی مسئولیت بدهی ها و سودهای شرکت را به‌ طور کامل مسئولیت‌پذیر است، درحالی‌که شریک ساکت این مسئولیت را با سهم خود در سرمایه ی این مشارکت محدود می‌کند. در جلسات مشارکت، تصمیمات اصلی توسط شرکای عمومی گرفته می‌شود.

 

سرمایه سهم یک شرکت روسی

 

جدا از مبلغ مختلف ، پولی که هنگام افتتاح یک شرکت در روسیه باید به‌عنوان سرمایه سهم واریز شود، الزامات دیگری نیز وجود دارد که هنگام ورود به سرمایه ی تجارت باید رعایت شود، که شامل موارد زیر هستند:

حداقل 50٪ سرمایه سهام باید هنگام ثبت شرکت سپرده شود.

50٪ باقی مانده باید طی 3 ماه از مراحل ثبت شرکت پرداخت شود.

سرمایه ی سهم باید به چندین نوع واحد تقسیم شود که دارای ارزش ویژه باشند.

کاهش یا افزایش سرمایه سهم یک شرکت باید با ثبت تجارت اعلام شود.

فقط شرکت‌های دولتی مجاز به تجارت سهام خود در بورس سهام هستند.

شرکت‌های خصوصی همچنین می‌توانند سهام خود را به سایر سرمایه‌گذاران داخلی یا خارجی بفروشند. بااین‌حال، این‌ها نمی‌توانند به‌ صورت عمومی معامله شوند.

 

مدارک موردنیاز برای ثبت شرکت در روسیه:

 

-اصل پاسپورت (یا اصل مدارک ثبتی شرکت در مورد سهامداران حقوقی)

-نام شرکت

-موضوع فعالیت شرکت

-آدرس و تلفن در ایران (اما حتما یک شماره تلفن در روسیه هم باید اعلام شود)

-ترکیب و درصد سهام داران

-حق امضا

-سرمایه اولیه ی شرکت

-نوع سیستم مالیاتی

 

پروسه کامل ثبت شرکت در روسیه

 

  • در صورت اخذ جواز کار یکساله، ثبت شرکت ۴ ماه و در صورت اخذ جواز کار سه ساله، ثبت شرکت ۲ ماه زمان می ‏برد‎.‎
  • اخذ کد مالیاتی شخص و کد بیمه ی شخصی برای مدیر عامل ایرانی
  • تکمیل مدارک ثبت شرکت
  • حضور همۀ سهام داران در دفتر اسناد رسمی برای تایید امضای سهام داران پای فرم ثبت شرکت
  • پرداخت 4 هزار روبل به حساب ادارۀ مالیات
  • تسلیم مدارک به ادارۀ مالیات توسط مدیرعامل شرکت
  • یک هفته بعد شرکت ثبت شده و مدارک ثبتی آماده است‎.‎
  • ثبت نام شرکت در اداره‌های: بیمه درمان، بیمه تامین اجتماعی، بیمه بازنشستگی و ادارۀ آمار
  • تنظیم قرارداد اجاره با مالک آدرس حقوقی
  • افتتاح حساب بانکی و واریز سرمایه اولیه شرکت در حساب
  • واریز پول به حساب بانکی شرکت و حواله حقوقی دولتی برای اخذ جواز کار
  • تهیه ی مدارک و اقدام برای اخذ جواز کار توسط مدیرعامل روس برای مدیرعامل خارجی
  • تسلیم مدارک به ادارۀ مهاجرت روسیه
  • حدود دو ماه بعد مدیرعامل ایرانی باید به روسیه سفر کند و آزمون زبان روسی و آزمایش پزشکی بدهد‎.‎
  • حدود یک ماه بعد جواز کار آماده است. مدیرعامل از کنسولی ویزا گرفته و وارد روسیه می‌شود و کارت کار ‏می‌گیرد. تکمیل فرم تغییر مدیرعامل و تایید امضای مدیرعامل ایرانی پای مدارک در دفتر اسناد رسمی لازم است.
  • تسلیم فرم تغییر مدیرعامل به اداره مالیات
  • مراجعه به بانک و اعلام تغییرات و امضای کارت امضا برای مدیرعامل جدید
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.