با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

شماره مجوز : 51445

مشاوره رایگان

ثبت شرکت در هلند

ثبت شرکت در هلند

 

هلند کشوری است کوچک از قلمروی پادشاهی هلند در شمال غربی اروپا با شانزده و نیم میلیون جمعیت که بیشترشان مسیحی پروتستان هستند. این کشور از شرق با آلمان همسایه است و از جنوب با بلژیک و از غرب نیز از طریق دریا با بریتانیا. این کشور، طی سالیان دراز مورد توجه متقاضیان سرمایه گذاری  و ثبت شرکت در هلند قرار گرفته است. استقرار صنایع و کارخانه های متعدد در رابطه با کشاورزی و دامداری، فرودگاه بین المللی هلند، کشتی سازی و صنایع شیمیایی، بندرگاه ها و خطوط راه آهن تنها قسمتی از پتانسیل ها و ظرفیت های هلند است که سرمایه گذاری در این کشور را به دلیل شرایط خاص خود بسیار متنوع نموده است .

 

 

ثبت شرکت در هلند
ثبت شرکت در هلند

 


 

مزایای ثبت شرکت در هلند

 

کشور هلند از چند منظر برای زندگی و سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت مناسب می باشد. از طرفی این کشور با قابلیت های جغرافیایی و راه به دریا، در رشد و توسعه ی اقتصاد کسب و کار ها تاثیر به سزایی داشته است.

کشور هلند از لحاظ فناوری، قطب ایده پردازی و کارآفرینی می باشد. همچنین توسعه ی صنعت تکنولوژی همانند اینترنت، در این کشور به خوبی مورد تشویق قرار گرفته است. این کشور از لحاظ آزادی بیان و عقیده حرف اول را در اروپا می زند.

چند ملیتی بودن این کشور، باعث شده است تا افراد بتوانند به راحتی در این کشور زندگی کنند و از لحاظ عقیده های خود، دغدغه ای نداشته باشند. هلند، در بهترین شرایط آب و هوایی قرار دارد. به طور مثال میانگین دمای کل سال در این کشور، 35 درجه سانتی گراد می باشد.

این موضوع باعث شده است تا افراد بتوانند ،راحت تر این کشور را انتخاب کنند. هلند از لحاظ ارائه خدمات اجتماعی و رفاهی، زبانزد مردم اروپا می باشد. به طور مثال، اگر شخصی که به طور قانونی در این کشور اقامت دارد، اگر صاحب فرزند شود، بهترین شرایط رفاهی و اجتماعی همانند وام های کم بهره را دریافت می کند.

در خصوص زبان انگلیسی که به جرات می توان گفت 80 درصد مردم این کشور به زبان انگلیسی مسلط هستند. این موضوع باعث شده است که شرکت هایی با ملیت های مختلف بتوانند در این کشور فعالیت کنند و نگران ارتباط اجتماعی و زبان عمومی این کشور نباشند. برای افرادی که قصد زندگی در این کشور را به همراه خانواده دارند، بسیار مناسب می باشد. چرا که نظام آموزشی این کشور، کمترین عیب و ایرادات را دارد.

 

دیگر مزایا:

 

– افتتاح حساب بانکی بین المللی

– اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت

– صد در صد مالکیت

– رفت و آمد در این کشور با کشورهای حوزه شینگن بسیار آسان می باشد.

– هلند عضو اتحادیه حوزه شینگن و عضو اتحادیه اروپا می باشد.

– بدون نیاز به سفر به هلند یا انگلستان

– ثبت شرکت در دو هفته

– هزینه بسیار اندک ثبت شرکت

– بدون نیاز به سرمایه

– امکان دریافت یک کارت اعتباری

– با قابلیت کار در سراسر اتحادیه اروپا

– استفاده از برند اروپایی ( مارک تجاری )

– امکان به دست آوردن اقامت برای کل خانواده

 

 

انواع شرکت های قابل ثبت در کشور هلند

 

ثبت شرکت با مسئولیت محدود (سهامی خاص) در هلند

 

این مدل شرکت را می‌توان به تنهایی و یا با مشارکت چند عضو تاسیس کرد. بنابراین از نظر تعداد نفرات محدودیتی وجود ندارد. از سویی اعضا می‌توانند اشخاص حقیقی و یا حتی حقوقی باشند.

حداقل سرمایه مورد نیاز برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود و سهامی خاص، یک دهم یورو است؛ و مسئولیت سهام‌داران آن به میزان سهم آنها از شرکت خواهد بود. طبیعتا این شرکت سهامی خاص است؛ سهام آن نمی‌تواند به صورت عام منتشر شود.

 

ثبت شرکت با مسئولیت محدود (سهامی عام) در هلند

 

این شرکت نیز دقیقا از ویژگی‌های شرکت با مسئولیت محدود و سهامی خاص برخوردار است. با این تفاوت که سهام آن را می‌توان به صورت بی‌نام به عموم افرادی که عضو موسسین شرکت نیستند، واگذار کرد.

در این شرکت نسبت مسئولیت هر سهام‌دار به اندازه سهم اوست و سرمایه‌گذاری اولیه ی سهام‌داران باید حداقل 45 هزار یورو باشد. این شرکت در کشور هلند با نام Naamloze Vennootschap – NV شناخته می‌شود.

 

ثبت شرکت با مشارکت عام در هلند

 

این مدل شرکت شاید کمی ناآشنا به نظر برسد. به این شرکت‌ها در زبان هلندی

 Vennootschap Onder Firma – VOF گفته می‌شود. ثبت شرکت با مشارک عام در هلند نیاز به حداقل سرمایه ندارد؛ و اشخاص مشارکت‌کننده می‌توانند هلندی و خارجی و حقیقی یا حقوقی باشند. تفاوت این مدل شرکت در تعداد شرکا است که باید حداقل دو نفر باشند. همچنین این مدل شرکت نیاز به سرمایه ی اولیه مشخص نداشته و هر مشارکت‌کننده‌ای بر اساس میزان سهمش در برابر ذی‌نفعان مسئولیت دارد.

این نوع ثبت شرکت برای انجام فعالیت‌های مشترک بین افراد و شرکت‌ها و… طی یک توافق‌نامه ی حقوقی شکل می‌گیرد.

 

ثبت شرکت با مشارکت محدود در هلند

 

این نوع شرکت که با نام Commandtenrey Vennootschap – CV شناخته می‌شود، نوع خاصی از شراکت به صورت عام است.  در این نوع شرکت سهام‌داران به دو دسته سهام‌داران فعال و غیرفعال تقسیم می‌شوند.

سهام‌داران فعال آنهایی هستند که علاوه بر سرمایه‌گذاری در زمینه ی مدیریت و فعالیت‌های شرکت نیز همکاری داشته و مسئول هستند. در مقابل، سهام‌داران غیرفعال آنهایی هستند که فقط سرمایه خود را در اختیار شرکت گذاشته، در زمینه ی تعددات شرکت نیز به اندازه سهام خود مسئولیت دارند.

البته این ویژگی‌ها به صورت پیش‌فرض است و شرکا می‌توانند بر اساس نیاز خود، توافق دیگری را برای مسئولیت‌ها و اختیارات ایجاد کنند.

در نهایت جالب است بدانید که ثبت شرکت با مسئولیت محدود و سهامی خاص، پرطرفدارترین روش ثبت شرکت در کشور هلند است؛ که برای افرادی که قصد مهاجرت از این طریق دارند نیز بهترین انتخاب خواهد بود.

 

 

 

ثبت شرکت در کشور هلند
ثبت شرکت در کشور هلند

 

 

مدارک ثبت شرکت در هلند

 

– ارائه فرم معتبر ثبت شرکت ( چنانچه تابعیت اتحادیه اروپا را نداشته باشید، می بایست حتماَ اجازه کار داشته باشید)

– ارائه تمکن مالی ( پرینت گردش حساب بانکی ) که 30 روز بیشتر از آن نگذشته باشد.

– ارائه محل اقامت دائم در هلند

– ارائه قرارداد محل کسب جهت استخدام و راه اندازی شرکت

نکته ی مهمی که باید به آن توجه کنید این است که تنها افراد ذیل می توانند نسبت به ثبت شرکت در اداره بازرگانی کشور هلند اقدام نمایند:

1- مدیر شرکت

2- از طرف یک مدیر تبعه ی هلندی وکالت نامه ای داشته باشید مبنی بر این که شما به عنوان یک مدیر می توانید فعالیت نمایید.

 

فرآیند ثبت شرکت در هلند

 

– انتخاب نام شرکت

– انتخاب نوع شرکت

– ارائه طرح تجاری

– خرید یک محل برای راه اندازی شرکت

– تعیین مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره

شایان ذکر است، طرح تجاری می بایست دارای یک طرح و ایده ی جدید باشد تا مشابه آن در کشور یافت نشود و همچنین نوعی کارآفرینی محسوب شود و باعث سودآوری زیاد در کشور شود.

 

در ارائه طرح تجاری، به نکات ذیل توجه فرمایید:

 

1.خلاصه کارهای اجرایی اولیه و اهداف کسب و کار

2.انتظاراتی که از محصولات و خدمات می رود

3.تعیین تیم مدیریت

4.نوع سهام شرکت و همچنین شرایط خرید سهام شرکت در هلند بایستی مشخص گردد

5.برآوردهای مالی و هزینه ها

 

انواع مالیات وارد بر شرکت در هلند

 

در صورت ثبت شرکت در هلند، می بایست برخی یا تمامی انواع مالیات ذیل را پرداخت کنید:

– BTW VAT

– مالیات بر درآمد

– مالیات بر پرداخت ( در صورتی که کارمند دارید )

با توجه به اینکه پتانسیل فعالیت های اقتصادی در کشور هلند بسیار بالا می باشد، افراد زیادی هستند که شرکت بین المللی دارند و در سال های اخیر، حضور شرکت های غیر اروپایی در این کشور رو به افزایش است. بنابراین کشور هلند گزینه ی مناسبی برای سرمایه گزاری و ثبت شرکت می باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر با مشاورین شرکت ما در ارتباط باشید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.