با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

شماره مجوز : 51445

مشاوره رایگان

مهاجرت به کشور سوئیس

مهاجرت به کشور سوئیس

 

مهاجرت به کشور سوئیس طرفداران بسیاری دارد و جزء یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است.

 

سوئیس واقع در غرب اروپا و با کشورهای اتریش، آلمان، فرانسه، ایتالیا و لیختن اشتاین همسایه می باشد.

 

این کشور از امنیت اجتماعی بسیار بالایی برخوردار می باشد این کشور همچنین ثروتمند ترین کشور دنیا شناخته شده است و از نظر اقتصادی، فرهنگی، علمی و غیره در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

 

 

 

مهاجرت به کشور سوئیس
مهاجرت به کشور سوئیس

 

 

بهترین شهر سوئیس برای زندگی

 

• برن

• زوریخ

• لوسرن

• لوزان

• زرمات

• آروزا

 

 

شرایط تحصیلی در کشور سوئیس:

 

سوئیس یکی از معتبرترین سیستم های آموزش عالی جهان است.

 

ETH زوریخ(موسسه فناوری فدرال سوئیس) و Ecole Polytechnique Federale de Lausanne (EPFL) در بین 15 کشور برتر جهان قرار دارند.

هر دانشگاه شرایط لازم برای پذیرش خود را دارند، بنابراین مطالعه دقیق اطلاعات موجود در وب سایت های دانشگاه بسیار مهم است.

برای دانشجویان علاقمند به شروع تحصیل در پاییز(پایان اوت یا شروع شهریور) مهلت ثبت نام ممکن است از اوایل نوامبر(سال قبل) و تا اواخر بهار درست قبل از شروع کلاس ها در پاییز آغاز شود.

هر دانشگاه مهلت خاص خود را دارد، بنابراین بهتر است دقیقاً بدانید که مهلت های مربوط به هر دانشگاهی که می خواهید برای آن استفاده کنید دقیقاً چه زمانی است.

 

دانشگاه های سوئیس دارای رتبه و رنکینگ خوبی می باشد که مورد تایید ایران و کشور های دیگر می باشد.

 

 

 

مهاجرت به کشور سوئیس
مهاجرت به کشور سوئیس

 

 

 

شرایط کاری در کشور سوئیس:

 

ویزای کار در کشور سوئیس به چندین روش صورت می گیرد یکی از شیوه های اخذ ویزای کار این کشور می باشد که فرد در کشورسوئیس یک دعوت نامه کاری از یک فرد دارای شرایط که دارای شرکت معتبر در کشور سوئیس است اخذ نماید که فرد نیز باید شرایط مورد نیاز را داشته باشد.

 

از دیگر شرایط مورد نیاز جهت پذیرفته شدن ویزای کار این است که در آگهی پذیرفته شوید ، که طی مراحلی که نخست ۳ ماه در داخل کشور سپس ۳ماه در اتحادیه اروپا آگهی شود چنانچه فرد مد نظر یافت نشود از ایران یا کشور دیگر نیروی کار میگیرند ، هنگامی که فرد در این آگهی پذیرش شد می تواند جهت اخذ ویزا اقدام نماید.

 

اگرچه سوئیس یک کشور کوچک می باشد اما نیروی کار بسیار ماهر در آن به وفور مشاهده خواهد شد، کشوری که در آن مواردی نظیر: فناوری های پیشرفته، میکرو و بیو تکنولوژی نیز مشاهده خواهد شد و یک ملت مهم صنعتی، با نیمی از تمام درآمد حاصل از صادرات این کشور از مکانیکی / مهندسی برق و آمدن بخش مواد شیمیایی در این کشور زندگی می نمایند.

 

 

علاوه بر این؛ این کشور به عنوان یکی از عالی ترین مراکز مالی عمده جهان نیز در نظر گرفته خواهد شد.

 

بنابراین مشاغل متعددی برای کارگران ماهر در بخش مهندسی و فناوری، دارو، مشاوره، بانکی، بیمه و فناوری اطلاعات، تحلیل گری مالی، تحلیل گری کسب و کار و تحلیل گری سیستم در خواست در نظر گرفته خواهد شد.

 

 

 

مهاجرت به کشور سوئیس
مهاجرت به کشور سوئیس

 

 

 

شرایط ثبت شرکت و سرمایه گذاری در کشور سوئیس:

 

برای ثبت شرکت در سوئیس و راه اندازی کسب و کار، افراد متقاضی باید از اقامت سوئیس برخوردار باشند که بتوانند یک شرکت را به عنوان یک شخص حقیقی یا حقوقی یا به عنوان مدیر یا کارمند شرکت های مسئولیت محدود به ثبت برسانند.

 

سوئیس دارای سیستم دوگانه برای اعطای مجوز کار سوئیسی به کارگران خارجی است. کارکنان منطقه اتحادیه اروپا و یا EFTA می توانند از توافقنامه جنبش آزاد افراد بهره مند شوند.

 

اجازه برای افرادی از کشورهای خارج از منطقه اتحادیه اروپا یا EFTA به اصطلاح جهان سومی هستند محدود به نیروی کار بسیار واجد شرایط است.

1 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.