با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

شماره مجوز : 51445

مشاوره رایگان

مهاجرت تحصیلی به ارمنستان

مهاجرت تحصیلی به ارمنستان

 

مهاجرت تحصیلی به ارمنستان برای متقاضیان ایرانی تحصیل در خارج از کشور از بهترین گزینه های موجود می باشد. فاصله زمانی بسیار کم به واسطه همسایگی با ایران و وجود دانشگاه های بسیار خوب دولتی و همچنین امکان استفاده از بورسیه تحصیلی ارمنستان را به کشوری مناسب جهت ادامه تحصیل دانشجویان بین المللی تبدیل کرده است.

در کشور ارمنستان اکثر رشته ها از جمله علوم انسانی، پزشکی، علوم مهندسی، علوم پایه و هنر تدریس می گردد. حدود 3000 دانشجوی ایرانی در کشور ارمنستان مشغول به تحصیل می باشند.

کشور ارمنستان با توجه به پایین بودن هزینه های زندگی و تحصیل، انتخاب مناسبی برای علاقه مندانی می باشد که قصد ادامه تحصیل به زبان انگلیسی را با کمترین هزینه دارند.

 

تحصیل در ارمنستان
تحصیل در ارمنستان

 

 

 

 

مهاجرت تحصیلی به ارمنستان – تحصیل در ارمنستان

 

جمهوری ارمنستان کشوری است که بیشترین دانشگاه ها و مراکز آموزش های عالی را در خود جای داده است و بهترین انتخاب برای تحصیل در ارمنستان محسوب می شود.
گرچه که موقعیت های شغلی برای تحصیل در ارمنستان در مقایسه با سایر کشورهای رده اول محدود است.
تحصیل در ارمنستان در دانشگاه های ارمنستان در هر سه مقطع تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و دکتری دانشجو می پذیرند و معمولا در دانشگاه های کشور ارمنستان به زبان های مختلفی تدریس می شود.

 

 

مهاجرت تحصیلی به ارمنستان – تحصیل کارشناسی در ارمنستان

 

مدت زمان تحصیل در ارمنستان در مقطع کارشناسی 4 سال می باشد ولی به دانشجویان اجازه داده می شود تا 5 سال به تحصیل خود ادامه دهند .
برای ورود به دانشگاه های ارمنستان باید در آزمون ورودی شرکت کنند . اگر متقاضیان آشنا به زبان ارمنی نباشند یک دوره 6 ماهه در دانشگاه برای دانشجویان برگزار می کنند.
لازم بذکر است متقاضیان در صورت نداشتن مدرک پیش دانشگاهی می توانند برای شرکت در دوره های قبل دانشگاهی اقدام نمایند.
افرادی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارند می بایستی مدرک IELTS حدود نمره ۶ را به دانشگاه ارائه دهند.

 

 

مهاجرت تحصیلی به ارمنستان – تحصیل کارشناسی ارشد در ارمنستان

 

دوره تحصیلات کارشناسی ارشد در کشور ارمنستان 2 تا 4 سال است. در نظام آموزشی این کشور به مقطع فوق لیسانس Magister گفته می شود. افرادی که متقاضی ورود به این مقطع هستند می بایستی مدارکی نظیر شناسنامه، گواهی سلامت، ۶ قطعه عکس و سوابق آموزشی خود را به همراه داشته باشند.
در مقطع کارشناسی ارشد، دانشجویان برای تایید مدرک تحصیلی خود باید یک مقاله علمی به نام خود را منتشر کنند.

 

 

دانشگاه ارمنستان
دانشگاه ارمنستان

 

 

 

مهاجرت تحصیلی به ارمنستان – تحصیل دکترا در ارمنستان

 

دوره تحصیل در کشور ارمنستان 4 سال است. دانشجویانی که مقطع کارشناسی ارشد را در کشور ارمنستان سپری کرده باشند، می توانند تحصیلات در مقطع دکترا را بصورت رایگان سپری کنند.
دانشجویان بین المللی که به صورت مستقیم برای تحصیل در ارمنستان و مقطع دکترا اقدام می نمایند باید در ابتدای کار نظر یک استاد راهنما را جلب کنند.
قابل توجه است متقاضیان برای دریافت مدرک دکتری در ارمنستان بایستی دو مقاله علمی از پایان نامه را در مجلات معتبر و مورد تایید وزارت علوم ارمنستان در طول دوره تحصیل منتشر کنند.

 

 

مهاجرت تحصیلی به ارمنستان – تحصیل دندانپزشکی در ارمنستان

 

رشته دندانپزشکی در کشور ارمنستان، علاقه‌مندان زیادی را به سمت دانشگاه های این کشور جلب کرده است.
تمام دروس این رشته به زبان انگلیسی تدریس می شوند، بنابراین دانشجویان باید به زبان انگلیسی مسلط باشند. برای تحصیل در ارمنستان در رشته دندانپزشکی، دانشجویان می توانند ریز نمرات دوره دبیرستان خود را به همراه سوابق علمی خود به دانشگاه ارائه دهند. داشتن مدرک زبان انگلیسی نیز در پذیرش آن ها تأثیر خواهد داشت.

 

 

مهاجرت تحصیلی به ارمنستان – تحصیل پزشکی در ارمنستان

 

رشته پزشکی هم مانند دندانپزشکی در کشور ارمنستان بسیار محبوب است. درصد بالایی از دانشجویان جوان علاقه‌مند به تحصیل در رشته پزشکی هستند.
درآمد شغل پزشکی و آینده شغلی این رشته در ارمنستان بسیار عالی است به همین دلیل است که جوانان پس از پایان دوره دبیرستان، تقاضای خود را برای تحصیل در ارمنستان در دوره پزشکی آماده می کنند.
اگر متقاضی تحصیل در ارمنستان در رشته پزشکی هستید باید مدارک علمی، ریز نمرات، ویزای تحصیلی، مدارک شناسایی به همراه ترجمه رسمی و پذیرش از سوی دانشگاه مورد نظر را برای ورود به ارمنستان در دست داشته باشید. مدرک زبان انگلیسی نیز می تواند در پذیرش شما مؤثر باشد.
دانشجویان پزشکی پس از پایان دوره تحصیل خود، یک پزشک عمومی به حساب می آیند و برای متخصص شدن باید در یک رشته تخصصی ادامه تحصیل دهند.

 

 

 

کار در ارمنستان
کار در ارمنستان

 

 

مهاجرت تحصیلی به ارمنستان – اجازه کار حین تحصیل در ارمنستان

 

دانشجویان در حین تحصیل در ارمنستان می توانند به صورت پاره وقت مشغول به کار باشند. دانشجویان متناسب با مقطع تحصیلی بین ۱۰ تا ۳۰ ساعت در هفته اجازه کار دانشجویی خواهند داشت. این نکته بدین معناست که دانشجویان کارشناسی ۱۰ ساعت، دانشجویان کارشناسی ارشد ۲۰ ساعت و دانشجویان دکترا ۳۰ ساعت در هفته حق کار دانشجویی دارند.

 

 

تعدادی از دانشگاه های معتبر ارمنستان

 

• American University of Arm enia
• Anania Shirakatsi University of International Relations
• Armenian M edical Institute
• Arm enian National Agrarian University
• Arm enian State Institute of Physical Culture
• Arm enian State Pedagogical University

 

 

مهاجرت تحصیلی به ارمنستان – نحوه درخواست ویزای تحصیلی ارمنستان

 

دانشجویان بین المللی باید برای ویزای تحصیلی ارمنستان خود در نزدیکترین سفارت ارمنستان در کشور مبدا درخواست دهند برای اعمال آنها ابتدا باید توسط موسسه آموزش عالی ارمنستان پذیرفته شود. سپس فرم درخواست ویزا را همراه با مدارک زیر ارسال نمایند.

 

• فرم درخواست ویزا: باید به طور کامل پر شده و امضا شود
• گذرنامه
• سه عکس اندازه گذرنامه
• انگیزه نامه: این باید شامل هدف و مدت اقامت در ارمنستان باشد
• نامه پذیرش از موسسه آموزشی ارمنستان
• پرداخت هزینه تحصیل
• مدارک تحصیلی: گواهی پایان تحصیلات متوسطه یا گواهینامه های دانشگاه
• مدرک زبان انگلیسی: گواهی نمره TOEFL / IELTS
• اثبات محل اقامت
• شواهد مالی
• مدارک پزشکی بیمه معتبر

 

 

مهاجرت تحصیلی به ارمنستان – موقعیت کار پس از تحصیلی

 

شما می توانید با ویزای تحصیلی ارمنستان وارد این کشور شوید و اقامت دانشجویی داشته باشید اما اگر قصد اقامت و کار پس از تحصیل در ارمنستان را دارید باید رشته تحصیلی شما متناسب با وضعیت و شرایط ارمنستان باشد. نرخ بیکاری در ارمنستان بالا و در حدود 15 درصد می باشد بنابراین شرایط مناسب برای موقعیت پس از تحصیل در این کشور وجود ندارد.

 

 

طبیعت ارمنستان
طبیعت ارمنستان

 

 

مهاجرت تحصیلی به ارمنستان –   بررسی ویزای همراه ارمنستان

 

اعضای خانواده دانشجویانی که برای تحصیل به ارمنستان می آیند برای اقامت خود نیاز به اجازه اقامت دارند. اعضای خانواده یا همراه شامل همسر و فرزند زیر 18 سال دانشجو می شود.

البته درخواست اقامت به صورت هم زمان برای دانشجو و همراه ریسک بالایی دارد. بنابراین، دانشجو می تواند پس از اینکه اقامت خود را دریافت کرد برای همراهان خود نیز درخواست دهد.

در واقع مدت زمانی بین 1 الی سه ماه بعد از اقامت خود برای اقامت خانواده خود درخواست دهند. البته توجه داشته باشید که شما باید به عنوان اسپانسر توانایی تامین هزینه های همسر و فرزندان خود را داشته باشید.

 

 

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای همراه در ارمنستان

 

• پاسپورت معتبر
• سند ازدواج رسمی
• ارائه آدرس محل سکونت در ارمنستان
ارائه موجودی و گردش مالی جهت اثبات تمکن مالی

 

 

مهاجرت تحصیلی به ارمنستان – وضعیت اقامت و اخذ تابعیت پس از تحصیلی

 

ویزای تحصیلی ارمنستان منجر به اقامت موقت تحصیلی برای شما می گردد و معمولا در ابتدا ویزای شما یکساله صادر می شود و پس از آن باید برای تمدید مجدد آن اقدام نمایید. اخذ اقامت دائم ارمنستان از طریق ویزای تحصیلی امکان پذیر نیست .

مگر اینکه بعد از تحصیل در ارمنستان کار پیدا کنید و مدت 3 سال به طور قانونی در ارمنستان اقامت داشته باشید. علاوه بر این باید در آزمون دانش قانون اساسی ارمنستان نیز موفق گردید. دانستن زبان ارمنی از دیگر شرایط اخذ تابعیت ارمنستان می باشد.

 

برای  موفقیت جهت اخذ ویزای تحصیلی ارمنستان می‌ توانید با کارشناسان موسسه حقوقی بین المللی ایرانیان تماس حاصل نموده و از مشاوره تخصصی استفاده نمایید.

تحصیل در روسیه

تحصیل در کشور روسیه تحصیل در روسیه که یکی از کشورهای دارای دانشگاه های معتبر در دنیا است طرفداران زیادی دارد. روسیه که عنوان پهناورترین کشور جهان را

مطالعه بیشتر »

تحصیل در کشور استرالیا

تحصیل در کشور استرالیا   تحصیل در کشور استرالیا یکی از راه های مهاجرت به استرالیا است. مهاجرت تحصیلی در استرالیا که یک کشور انگلیسی زبان است نیازمند

مطالعه بیشتر »

تحصیل در کشور فرانسه

تحصیل در فرانسه فرانسه کشوری است که تحصیل در آن اقتصادی است .هزینه ارزان زندگی و فرصتهای شغلی، برجسته ترین عوامل برای تحصیل در فرانسه

مطالعه بیشتر »

مطالب این صفحه

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.