با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

شماره مجوز : 51445

مشاوره رایگان

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا 

 ایتالیا یکی از پرطرفدارترین کشور ها در حوزه ی مهاجرت تحصیلی است. این کشور را می توان به عنوان یکی از کشور های کم هزینه در مهاجرت تحصیلی نام برد.

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا – زبان تحصیل در ایتالیا:

زبان تحصیل در ایتالیا انگلیسی یا ایتالیایی است. بیش از 150 رشته در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این کشور به هر دو زبان ارائه می شود و اکثریت رشته ها در مقطع دکترا به زبان انگلیسی می باشد.

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا – رشته های پرطرفداردر ایتالیا:

از جمله رشته های پرطرفدار در ایتالیا می توان به رشته های فنی مهندسی، معماری، علوم انسانی، هنر، و پزشکی نام برد.

تحصیل در ایتالیا تحصیل در ایتالیا[/caption

 

 

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا – تحصیل مقطع کارشناسی در ایتالیا:

 

دوره ی تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا بین 3 تا 4 سال است. امکان اخذ بورسیه در این مقطع وجود دارد. زبان بیشتر رشته ها ایتالیایی و تعدادی به زبان انگلیسی می باشد.

برای ورود به برخی از رشته ها در این مقطع نیاز به گذراندن آزمون ورودی می باشد. برای ورود به رشته های انگلیسی زبان داشتن مدرک زبان انگلیسی الزامی است.

اگر دانشجو بخواهد در رشته های ایتالیایی تحصیل نماید می تواند از کلاس های زبان ایتالیایی که سفارت ایتالیا در ایران ارائه می دهد استفاده نماید.

 

 

 

 

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا – تحصلی مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا:

 

افراد می توانند از تحصیل کم هزینه یا رایگان در مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا بهره مند شوند. مدت زمان تحصیل در این مقطع 2 سال می باشد. برای تحصیل در این مقطع فرد باید مدرک زبان انگلیسی یا ایتالیایی ارائه دهد. همچنین ارائه ریز نمرات دوره ی کارشناسی الزامی می باشد.

 

 

 

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا – تحصیل مقطع دکترا در ایتالیا:

 

پذیرش افراد در مقطع دکترا در ایتالیا 3 تا 5 سال به طول می انجامد. افراد در این مقطع پروژه ی تحقیقاتی انجام می دهند. برای گرفتن پذیرش در این مقطع هم ارائه ی مدرک زبان ایتالیایی یا انگلیسی الزامی می باشد. همچنین می توان برای این مقطع هم بورسیه دریافت کرد.

 

 

 

 

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا – تحصیل پزشکی یا دندانپزشکی در ایتالیا:

 

تحصیل پزشکی یا دندانپزشکی در ایتالیا در سال های اخیر بسیار مورد توجه دانشجویان قرار گرفته است. برای تحصیل در این رشته ها باید آزمون آیمت را گذراند که معمولا در سپتامبر (شهریور) برگزار می شود. چندین کشور در سراسر جهان این آزمون را همه ساله برگزار می کنند که می توان به ترکیه، امارات، قبرس، قطر، هند وغیره اشاره کرد.

 

تحصیل در ایتالیا
تحصیل در ایتالیا
 

 

 آزمون آی مت:
 

آزمون آی مت ( (IMAT: International Medical Admission Testدارای 60 سوال از مباحث ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست شناسی، هوش و منطق، و اطلاعات عمومی می باشد.

 

 

 

 مدت زمان آزمون:
 

مدت زمان این آزمون 100 دقیقه است و نمره منفی دارد. سقف نمره ی آزمون آی مت 90 و حداقل نمره ی این آزمون 20 می باشد.

افرادی که دیپلم 12 ساله در هر رشته ای داشته باشند می توانند در این آزمون شرکت کنند. حداقل نمره ی پذیرش دانشگاه ها در ایتالیا متفاوت می باشد. سن و معدل تاثیری در این آزمون ندارد. هزینه ثبت نام در آزمون آی مت حدودا 130 یورو ،164 دلار یا 114 پوند می باشد.

 

 

 

دانشگاه های پزشکی در ایتالیا:
 

از دانشگاه های معروف در رشته پزشکی در ایتالیا می توان دانشگاه بلونیا، دانشگاه تورین، دانشگاه پاویا، دانشگاه مسینا، دانشگاه ساپینزا و غیره نام برد.

 

 

 

 ارائه مدرک زبان :
 

برای مهاجرت تحصیلی به کشور ایتالیا، ارائه مدرک زبان انگلیسی در سطح b2 برای الزامی است. دانشجویان ایرانی می توانند از بورسیه استانی ایتالیا به مبلغ حدودا 5000 یورو استفاده نمایند.

برای موفقیت جهت اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا می‌ توانید با کارشناسان موسسه حقوقی بین المللی ایرانیان تماس حاصل نموده و از مشاوره تخصصی استفاده نمایید.

 

تحصیل در انگلیس

تحصیل در انگلیس   کشور انگلیس که بزرگترین کشور بریتانیا به شمار می رود، همواره مقصد محبوب دانشجویان از سرتاسر دنیا بوده است. این امر بدلیل داشتن

مطالعه بیشتر »

جدول محتوا

1 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.