با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

شماره مجوز : 51445

مشاوره رایگان

مهاجرت کاری به اسپانیا

مهاجرت کاری به اسپانیا

 

اسپانیا یکی از پر مخاطب ترین کشور های جهان برای مهاجرت است و یکی از راه های مهاجرت به این کشور، اخذ ویزای کاری اسپانیا است. اسپانیا از پایه های قوی و متنوع صنعتی برخوردار بوده و دومین کشور برتر جهان در زمینه گردشگری و از نظر تعداد توریست می باشد.

در این کشور بر اساس شرایط آب و هوایی، مشاغلی که با کشاورزی و تولید مواد غذایی مرتبط است اهمیت فراوانی دارند همچنین صنعت توریسم، تولید صنایعی مانند موتور و کشتی سازی نیز در اسپانیا از رونق زیادی بهره مند می باشد.

برای مهاجرت به اسپانیا از طریق کار چند نوع ویزا در نظر گرفته شده است. ویزای کار طولانی مدت، ویزای کار فصلی، ویزای Au pair، ویزای EU Blue Card و Golden Visa که می توان با آن مجوز کار در اسپانیا را دریافت کرد.

کار در کشور اسپانیا همانند بسیاری از کشور های اروپایی از قوانین مختص به خود برخوردار است.

 

 

 

مهاجرت کاری به اسپانیا
مهاجرت کاری به اسپانیا

 

 

 

شرایط اخذ ویزای کار اسپانیا

 

ویزای کار اسپانیا به اتباع خارجی امکان اشتغال در این کشور را می‌دهد. البته اتباع کشورهای اتحادیه اروپا نیازی به اخذ ویزای کار در اسپانیا ندارند، زیرا به خودی خود اجازه ی کار در تمامی کشورهای حوزه ی شنگن (از جمله اسپانیا) را دارند.

به طور کلی نیروی کار اتحادیه اروپا جهت کار در کشور اسپانیا نیاز به اخذ ویزای خاصی ندارند. اما افرادی که از کشور های دیگر تمایل به اخذ ویزای کار در اسپانیا را دارا می باشند، ابتدا نیاز است که یک پیشنهاد شغلی از طرف کمپانی های کشور اسپانیا و یا کارفرما های این کشور برای آن ها صادر شده باشد، تا بتوانند جهت اخذ ویزای کار اسپانیا اقدام نمایند.

بنابراین در صورت عدم دسترسی به نامه پیشنهاد شغلی، امکان اخذ ویزای جستجوی کار در کشور اسپانیا و صدور آن برای افراد اینترنشنال امکان پذیر نمی باشد.

اگر اولویت شما مهاجرت کاری به اسپانیا است باید از هر دعوتنامه ای برای استفاده از این فرصت بهره ببرید. هنگامی که برای کارفرمایان اسپانیایی رزومه ی خود را ارسال می کنید توجه کنید که حتما یک شرکت معتبر با تمکن مالی را انتخاب کرده باشید.

کارفرمایی که انتخاب می کنید باید شغل مورد نظر شما را قبل از آنکه برای شما دعوتنامه بفرستد به مدت 3 ماه در اسپانیا و 3 ماه در اروپا آگهی کرده باشد.

 

 

مهاجرت کاری به اسپانیا
مهاجرت کاری به اسپانیا

 

 

چگونگی یافتن کار و کارفرما

 

1-امروزه اینترنت تمام نقاط جهان را به هم وصل کرده است. بهترین راه برای اینکه بتوانید کار مناسبی پیدا کنید جست و جو در اینترنت است.

2- زبان رایج دیگر پس از اسپانیایی خوشبختانه انگلیسی است، بنابراین از ارتقای سطح زبان انگلیسی خود غافل نشوید چرا که راحت تر می توانید در کشور های خارجی مشغول به کار شوید.

3- یک رزومه ی کاری مناسب به زبان اسپانیایی تهیه کنید چرا که زبان اسپانیایی تاثیر بهتری خواهد داشت.

4- ریسک نکنید و از فرصت های شغلی استفاده کنید، پس از ورود به اسپانیا می توانید مشاغل بهتری پیدا کنید.

5- مشتاق و علاقه مند به کار در اسپانیا باشید تا اینگونه کارفرمایان مطمئن شوند شما نیروی کار موقت برای آنها نخواهید بود.

 

 

مهاجرت کاری به اسپانیا
مهاجرت کاری به اسپانیا

 

 

فرایند دریافت ویزای کار اسپانیا

   

پس از یافتن شغل مناسب و اخذ دعوتنامه از طرف کارفرما برای تهیه ی مدارک اقدام کنید.‏

کلیه مدارک خود را با توجه به آنچه که سفارت به شما گفته است تهیه کنید.‏

در کنار دعوتنامه باید مدارکی از قبیل گذرنامه، گواهی عدم سوء پیشینه، گواهی پزشکی رسمی، سه ‏قطعه ‏عکس پاسپورتی و اطلاعات کارفرما را ارائه دهید تا سفارت پس از بررسی آنها پاسخ را ‏به شما ابلاغ کند. ‏

حال باید وقت سفارت را اخذ کنید و در تاریخ تعیین شده جهت ارائه ی مدارک به سفارت مراجعه ‏کنید. ‏پس از بررسی، سفارت پاسخی را برای ایمیل شما ارسال می کند، در صورتی که پاسخ ‏سفارت به ‏درخواست شما مثبت بود می توانید به سفارت مراجعه کنید و ویزای خود را اخذ کنید.‏

اگر پاسخ سفارت به درخواست شما منفی بود درخواست شما رد خواهد شد و می توانید با برطرف ‏‏کردن علت رد شدن دوباره برای اخذ ویزا اقدام نمایید.‏

پس از دریافت ویزا می توانید در کمترین زمان ممکن سفر خود را آغاز کنید.‏

 

 

کارمندان در اسپانیا
کارمندان در اسپانیا

 

برای موفقیت جهت اخذ ویزای کاری کشور اسپانیا می‌ توانید با کارشناسان موسسه حقوقی بین المللی ایرانیان تماس حاصل نموده و از مشاوره تخصصی استفاده نمایید.

 

‏‏مزایای ویزای کاری اسپانیا

 

اسپانیا را می توان مقصد مناسبی برای مهاجران به حساب آورد چرا که هزینه های زندگی در آن نسبت به سایر کشور های اروپایی ارزان تر است و فرد می تواند با اقامت اسپانیا، به شهروند اروپایی تبدیل شده و از مزایای آن برخوردار شود .

ارزش پول یکی دیگر از مزایایی است که مهاجرت به اسپانیا به همراه خود می آورد، کار کردن و گرفتن حقوق به یورو و سرمایه گذاری و گرفتن سود به یورو می تواند تاثیر بسیاری بر زندگی هر مهاجر بگذارد.

یکی دیگر از دلایل برگزیدن اسپانیا برای اقامت، آزادی عقیده در این کشور می باشد به طوری که از دیرباز تا به امروز اسپانیا تمام ادیان مانند یهودیت، مسیحیت، اسلام و … را به خود دیده است .

از جمله مزایای دریافت این ویزا امکان به همراه بردن همسر و فرزندان تحت تکفل است، همچنین امکان اشتغال همسر بدون نیاز به دریافت اجازه ی کار در اسپانیا وجود دارد.

لازم به ذکر است پس از سه سال تمدید ویزای کار، شما می توانید اقامت دائم اروپا را دریافت کنید. ‏

در میان مزایای ذکر شده در بالا، فرهنگ غنی، سطح زندگی استاندارد و زندگی در کنار مردمانی ‏با اخلاق می تواند مزیت های ایده آلی برای مهاجرت به اسپانیا باشد.‏

 

مهاجرت کاری به اسپانیا
مهاجرت کاری به اسپانیا

 

 

ویزای کاری اسپانیا – مدارک مورد نیاز برای ویزای کار اسپانیا

 

اجازه کار : کارفرمای شما باید این مدرک را برای شما تهیه کند. توجه داشته باشید که در تاریخ صدور ، این مجوز نمی تواند بیشتر از یک ماه باشد.
عدم سوء پیشینه : این مدرک باید حداکثر در 6 ماه گذشته صادر شده باشد و نشان دهد که شما در 5 سال گذشته هیچ گونه محکومیت جنایی مرتکب نشده اید.
گواهی پزشکی : مدرکی که توسط یک پزشک شناخته شده قانونی، صادر شده است که عنوان می کند شما به هیچ بیماری مبتلا نیستید و تأثیری جدی بر سلامت عمومی اسپانیا نداشته باشید.
اثبات اسکان : محل اقامت شما یا در هتل یا در یک ملک اجاره ای و غیره مشخص باشد.
اثبات صلاحیت حرفه ای : شما باید در شغلی که در اسپانیا به شما پیشنهاد شده است، تخصص لازم را دارا باشید.
قرارداد کار : قراردادی که توسط کارفرما و شما منعقد شده است و نشانگر شرایط کاری شما ، از جمله حقوق ماهیانه شما و غیره می باشد.

 

 

 

جدول محتوا

ما را در اینستاگرام دنبال کنید
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.