با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

شماره مجوز : 51445

مشاوره رایگان

مهاجرت کاری به ترکیه

مهاجرت کاری به ترکیه

 
 

در حال حاضر اقتصاد کشور ترکیه در رتبه هجدهم جهان قرار دارد. ترکیه بازاری نسبتاً مناسب برای بسیاری از سرمایه گذاریها و کسب و کارها بوده و نرخ رشد اقتصادی در سال‌های اخیر، نیروی کار جوان و با استعداد و موقعیت استراتژیک این کشور بین اروپا و آسیا، ترکیه را به عنوان یک منبع جذاب برای رشد و سرمایه گذاری تبدیل کرده است و به همین دلیل مهاجرت کاری به ترکیه به طور روز افزونی در حال گسترش است.

 

کار در ترکیه
کار در ترکیه

 

 

 

اخذ پاسپورت ترکیه به وسیله ویزای کاری

 
 

 

پاسپورت ترکیه را نمی توان معتبرترین پاسپورت دنیا دانست اما با داشتن آن به بیش از 100 کشور دنیا می توان سفر نمود. کسانی که ویزای کاری ترکیه را دریافت کنند و بتوانند با تمدید قرارداد کاری ویزای خود را به مدت 5 سال تمدید کنند، پس از گذشت این مدت در صورت داشتن شرایط ذیل می توانند درخواست دهند و پاسپورت ترکیه را اخذ کنند:

  • تسلط به زبان ترکی استانبولی
  • نداشتن خطر برای سلامت جامعه ترکیه
  • عدم تهدید امنیت اجتماعی ترکیه
  • عدم سوء پیشینه کیفری

افرادی که یکی از شرایط زیر را داشته باشند می‌توانند اجازه کار ترکیه را دریافت کنند:

  1. افرادی که از یک شرکت ترک پیشنهاد همکاری دارند.
  2. شهروندان خارجی که کارت اقامت معتبر دارند. مانند کسانی که اقامت توریستی ترکیه و یا ویزای درمان پزشکی یا فعالیت ورزشی (با حداقل 6 ماه اعتبار) دارند. (به جز دارندگان اقامت تحصیلی)

بهترین راه برای افرادی که هیچ یک از شرایط فوق را نداشته باشند، دریافت اقامت توریستی ترکیه و سپس اقدام به دریافت مجوز کار است.

 

 

 

 

 

 

 

تمدید ویزای کار در ترکیه

 
 

 

با ارسال مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار، می توانید ویزای خود را دریافت کنید اما وقتی برای اولین بار ویزای کار در ترکیه را دریافت می کنید، تنها برای مدت زمان 1 سال اعتبار دارد. در این صورت با گذشت یک سال، باید ترکیه را ترک کنید. اما به جای ترک ترکیه، می توانید ویزای خود را تمدید کنید. برای این کار باید 45 روز قبل از اتمام اعتبار ویزای خود، درخواست تمدید را برای وزارت کار و امنیت اجتماعی ارسال کنید. با موافقت از سوی این ارگان، ویزای کار شما برای مدت یک  سال دیگر دارای اعتبار می شود، شما می توانید برای سال دوم هم کار و زندگی کنید. اما اگر باز هم بخواهید در ترکیه بمانید، باید به همان شیوه قبلی، 45 روز قبل از اتمام اعتبار ویزا، درخواست خود را برای وزارت کار و امنیت اجتماعی ارسال کنید. این بار ویزای شما برای مدت 3 سال اعتبار زده می شود.

 

 

 

 

 

 

 

دریافت ویزای نامحدود از ترکیه

 
 

 

اگر بتوانید با استفاده از روش تمدید ویزای کار در ترکیه، 4 سال در این کشور کار و زندگی کنید، مشمول دریافت اقامت دائم می شوید. در این صورت برای شما ویزای کار نامحدود صادر می شود. با دریافت این نوع ویزا به تمدید مجدد نیاز ندارید. با وجود نامحدود بودن ویزا، در صورتی که بخواهید ترکیه را برای مدتی ترک کنید و پس از مدتی مجدداً به این کشور برگردید، هیچ مانعی بر سر راه شما قرار نمی گیرد.

باید صادقانه بیان داشت که شهروندان خارجی بدون تسلط کامل به زبان ترکی، به سختی قادر خواهند بود تا یک شغل قانونی برای خود پیدا کنند. همچنین در شرایط عادی کاریابی برای شهروندان خارجی به شدت دشوار تر از شهروندان ترکیه است چرا که کارفرمایان موظف به پرداخت حق بیمه بیشتری برای شهروندان خارجی هستند.

 

برای  موفقیت جهت اخذ ویزای کاری ترکیه می‌ توانید با کارشناسان موسسه حقوقی بین المللی ایرانیان تماس حاصل نموده و از مشاوره تخصصی استفاده نمایید.

 

کار در فرانسه

مهاجرت کاری به فرانسه   کشور فرانسه از جذاب ترین مقاصد گردشگری دنیا است که مورد توجه بسیاری از مردم جهت انواع مهاجرت ازجمله مهاجرت کاری قرار گرفته است.

مطالعه بیشتر »

ویزای کار سوئد

ویزای کاری سوئد ویزای کار کشور سوئد یکی از ویزاهای ارزشمند کاری می باشد که دلیل آن صنعتی بودن و وجود کمپانی های مهم و شناخته شدۀ دنیا

مطالعه بیشتر »

مطالب این صفحه

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.