با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

شماره مجوز : 51445

مشاوره رایگان

مهاجرت کاری به روسیه

مهاجرت کاری به روسیه

 
 

مهاجرت کاری به کشور روسیه؛ کشوری مستقل که در سطح وسیعی از شرق اروپا و شمال آسیا امتداد دارد، شرایط متفاوتی نسبت به سایر کشورها دارد. این کشور 11 منطقه ی و طیف وسیعی از محیط ها و فرم های زمینی را شامل می شود، از بیابان ها تا استپ های نیمه خشک تا جنگل های عمیق و تندرای قطب شمال.

اقتصاد این کشور اقتصادی متوسط با منابع طبیعی عظیم، به ویژه نفت و گاز طبیعی است. روسیه رتبه ی پنجم در اقتصاد بزرگ اروپا و یازدهمین رتبه در اقتصاد جهان با تولید ناخالص داخلی است.

پرچم کشور روسیه
پرچم کشور روسیه

شرایط کار در روسیه

 
 

اکثر اتباع خارجی انگلیسی زبان که در روسیه کار می کنند در شرکت های خارج از کشور، مدارس انگلیسی زبان یا نمایندگی های دیپلماتیک استخدام می شوند. مشاغل مهاجران در بازار اشتغال محلی بسیار محدود است، زیرا تسلط به زبان روسی معمولاً یک ضرورت است.

از آنجا که مسکو و سن پترزبورگ بزرگترین شهرها و مراکز تجاری روسیه هستند، تمرکز بسیاری برای شرکت های بین المللی و فرصت های مهاجرت را دارا می باشند. با این حال، بسته به خط کار، زندگی و کار در مکان های دیگر کشور نیز امکان پذیر است.

نمایی از روسیه
نمایی از روسیه
 

ویزای کاری روسیه – مجوز های استخدام

مجوزهای استخدام برای کارگران خارج از کشور روسیه سالیانه بر اساس سهمیه ی دولت و با توجه به شرایط اقتصادی و سیاست های دولتی این کشور تعیین می گردد. گذشته از شروط دیگر اشتغال، تلاش برای یادگیری زبان (روسی و همچنین انگلیسی) باعث احترام به همکاران، شرکای تجاری و ارتباطات در محل کار خواهد شد و می تواند به پیشرفت شغلی در روسیه کمک کند.

مهاجرت کاری به روسیه
مهاجرت کاری به روسیه

اگر یک کارفرما بخواهد کارکنان خارجی را استخدام کند، باید ثابت کند که به کارگران خارجی نیاز دارد و این امر با فرایند ثبت «اعلامیه ی نیاز» انجام شده و سپس برای مجوز استخدام از مدیریت امور مهاجرت روسیه (GUVM) درخواست می دهد.

غیر از کشورهای مستقل مشترک المنافع (CIS)  که برای ورود به روسیه نیاز به ویزا ندارند، دیگر اتباع خارجی ملزم به اخذ ویزا و داشتن مجوز کاری یا پیشنهاد شغلی از جانب کارفرما هستند.

برخی از دسته ی کارمندانی که بر اساس قوانین مختلف  به مجوز کار احتیاج ندارند شامل:

_اقامت موقت و دائم، از آنجا که آنها دارای حقوق مشابه شهروندان روسی هستند و برای کار در روسیه نیازی به مجوز ندارند.

_دانشجویان و مدرسان دعوت شده برای تدریس توسط یک نهاد دانشگاهی

_دیپلمات ها

_نمایندگان سازمان های بشردوستانه ی بین المللی مانند صلیب سرخ

کار در روسیه

مهاجرت کاری به روسیه – مدارک مورد نیاز

به محض آماده شدن مجوز شما از طرف وزارت داخلی روسیه دعوت نامه ی ویزای کار را دریافت خواهید کرد. شما باید امور مربوطه را در سفارت خانه یا کنسولگری روسیه درکشور خود انجام دهید. همچنین شما باید همراه با فرم تکمیل شده ی درخواست ویزای کار روسیه مدارک زیر را نیز ارائه نمایید:

_پاسپورت

_یک قطعه عکس پاسپورتی

_دعوت نامه ی وزارت داخلی

_نامه ای از طرف کارفرما شامل جزئیات شغلی، محل کار و تاریخ عقد قرارداد.

_گواهی پزشکی که نشان دهنده ی عدم وجود بیماری باشد.

زمان کلی از اقدام برای گرفتن مجوز کار روسیه تا دریافت ویزای کار معمولا بین 3 تا 6 ماه است.

مهاجرت کاری به روسیه

برای  موفقیت جهت اخذ ویزای کاری کشور روسیه می‌ توانید با کارشناسان موسسه حقوقی بین المللی ایرانیان تماس حاصل نموده و از مشاوره تخصصی استفاده نمایید.

 

مطالب این صفحه

ما را در ایسنتاگرام دنبال کنید
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.