با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

شماره مجوز : 51445

مشاوره رایگان

کار در فرانسه

مهاجرت کاری به فرانسه

 

کشور فرانسه از جذاب ترین مقاصد گردشگری دنیا است که مورد توجه بسیاری از مردم جهت انواع مهاجرت ازجمله مهاجرت کاری قرار گرفته است. جاذبه های توریستی فرانسه و همچنین تحصیل نسبتا ارزان، افراد را برای ادامه ی زندگی و کار در این کشور مشتاق تر کرده است. تسلط کافی به زبان فرانسوی فرایند جستجوی کار را برای شما آسان تر خواهد کرد.

 

پرچم کشور فرانسه
پرچم کشور فرانسه

 

ویزا کاری فرانسه

 
 

ویزای کار طولانی مدت فرانسه برای افرادی که مایل به ورود به فرانسه هستند و برای مدت بیش از سه ماه، حداکثر یک سال، در آنجا برای کار باقی می مانند، تعیین شده است.

برای هر یک از این ها شرایط و ضوابط ویژه ای وجود دارد و وظایفی که باید به درستی انجام شود، برای اینکه بتوانید با موفقیت ویزای کار طولانی مدت را بدست آورید.

این ویزا برای افرادی است که قصد دارند به فرانسه بیایند و برای مدت طولانی تر از 90 روز باقی بمانند، تنها با هدف پرداختن به یک فعالیت مشخص.

درنهایت اخذ ویزای کاری کشور فرانسه امری حقوقی است که باید تمام مراحل قانونی آن طی شود. تنها داشتن یکی از شرایط زیر برای اخذ اقامت کافی نیست.

همچنین دارا بودن تخصص بالا برای افرادی که پیشنهاد شغلی از طرف کارفرما ندارند ضروری است.

 

 

نمایی از فرانسه
نمایی از فرانسه
 
 

انواع ویزا های کاری

نوعی از ویزا وجود دارد که شما بدون دعوت نامه از کارفرما می توانید وارد این کشور شده و پس از انجام امور لازم مشغول به کار شوید.

مانند ویزای تحصیلی که با اخذ آن به مدت یک سال می توان ویزای کاری این کشور را دریافت نمود. در ادامه به شرح  دیگر انواع ویزا می پردازیم:

 

ویزای کارمندان حقوق بگیر فرانسه

 

برای افرادی که مایلند حداکثر یک سال در فرانسه کار کنند. هنگام درخواست برای این نوع ویزا، فرد باید یک قرارداد کاری را به طور صحیح تایید شده توسط DIRECCTE ارائه دهد.

 

 

کارمندان در فرانسه
کارمندان در فرانسه

 

ویزای کار فرانسه برای ایجاد و اداره ی یک تجارت یا شرکت

 

 

اگر مایل به ایجاد و اداره ی مشاغل یا شرکتی در فرانسه هستید، پس باید این نوع ویزا را درخواست کنید، خواه این اقدام شخصی شما باشد یا با همکاری یک شرکت دیگر. فراموش نکنید که مدارک اضافی بیش از حد معمول از شما خواسته می شود، زیرا اثبات توانایی مالی برای ایجاد تجارت، برنامه ریزی شده است.

 

 

کارمندان در فرانسه

 

 

ویزای کار فرانسه برای افراد حرفه ای و مستقل

 

برخی مشاغل وجود دارند که به عنوان ضابطان، دفاتر اسناد رسمی، مدیران قضایی و نمایندگان عمومی بیمه و غیره، مجاز به اتباع غیر اتحادیه ی اروپا نیستند. سایر موارد به عنوان پزشک، وکیل، معمار و غیره نیاز به مجوز از نهاد حرفه ای مربوطه دارند.

بنابراین قبل از اقدام به این نوع ویزا، مطمئن شوید که برای انجام حرفه ی خود در فرانسه باید چه کاری انجام دهید.

 

ویزا کاری فرانسه

 

 

ویزای ورزشی اقامت طولانی مدت فرانسه

 

هر ورزشکار یا ورزشکاری که بخواهد حداکثر یک سال وارد فرانسه شود و در آن بماند باید مجوز انجام فعالیت های ورزشی را دنبال کند. اگر متقاضی شاغل باشد و در ازای فعالیتی كه انجام می دهد، مزدی دریافت كند، باید به عنوان “كارمند حقوق بگیر” تقاضا كند.

از طرف دیگر، هنگامی که متقاضی، حقوقی دریافت نمی کند، باید به عنوان “بازدید کننده” درخواست کند، با این حال، در این حالت، باشگاه یا موسسه ی ورزشی باید اقامت متقاضی را در فرانسه حمایت کند، از جمله محل اقامت، بیمه، حمل و نقل و غیره.

 
 

چگونگی اقدام برای ویزای کار فرانسه و مراحل اخذ آن

 

هر متقاضی باید مراحل خاصی را طی کند تا روند درخواست ویزای کار طولانی مدت فرانسه را به طور کامل و با موفقیت انجام دهد.

لازم است بدانید که آیا شما نیاز به ویزای کار فرانسه دارید یا خیر. همه چیز به ملیت شما و بخشی از فرانسه که می خواهید از آن بازدید کنید بستگی دارد.

برخی از گروه های بین المللی وجود دارند که مایلند تحت اهداف کاری وارد فرانسه شوند و بیش از سه ماه در آنجا بمانند که برای اجازه ی اقامت نیازی به اخذ ویزای اقامت طولانی ندارند.

هر شهروند دیگر، فارغ از اینکه کدام قسمت از فرانسه قصد بازدید از آن را داشته باشد، برای اجازه ی ورود و اقامت در این کشور باید ویزای اقامت طولانی مدت را دریافت کند. اما برای اینکه فردی بتواند کار کند تقریباً در هر مورد باید اجازه ی اقامت و کار گرفته شود.

تصمیم بگیرید که می خواهید در کدام دسته از ویزای طولانی مدت (Long Stay Work)  فرانسه قرار بگیرید.

تمام دسته های ویزای کار را بررسی کنید و بفهمید در کدام دسته قرار می گیرید. سپس برای شروع روند درخواست، آماده شوید. پرونده ی اسناد را تکمیل کنید.

 

برای موفقیت جهت اخذ ویزای کاری کشور فرانسه می‌ توانید با کارشناسان موسسه حقوقی بین المللی ایرانیان تماس حاصل نموده و از مشاوره تخصصی استفاده نمایید.

 

مهاجرت کاری به هلند

مهاجرت کاری به هلند مهاجرت کاری به کشور هلند که سهم بزرگی از اقتصاد آن بر اساس صنعت توریسم و گردشگری است و بازار کار خوبی برای تعداد

مطالعه بیشتر »

مطالب این صفحه

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.