با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

شماره مجوز : 51445

مشاوره رایگان

مهاجرت کاری به فنلاند

مهاجرت کاری به فنلاند

فنلاند کشوری واقع در شمال اروپا است که در معرض آب و هوایی سرد قرار دارد و به دلیل دارا بودن مناطق وسیع جنگلی، به جنگلی ترین کشور در شمال اروپا تبدیل شده است. پایتخت این کشور هلسینکی است. سالانه افراد بسیاری از سراسر دنیا با هدف مهاجرت کاری به فنلاند سفر میکنند.

پرچم کشور فنلاند
پرچم کشور فنلاند

 

وضعیت اقتصادی کشور فنلاند

 

اقتصاد فنلاند وابستگی فراوانی به صادرات دارد. صادرات در کشور فنلاند شامل ماشین آلات، تجهیزات، آهن آلات، الوار و کاغذ، خمیر کاغذ و مواد شیمیایی می‌شود. فنلاند تنها کشور منطقه ی یورو است که بر اساس اعلام سه نهاد مطرح مالی در زمینه ی اعتبار و درستی‌سنجی، از وضع باثبات (AAA) برخوردار است.

 

در این کشور به طور کلی نیروی کار در شرکت های صنعتی بیشتر است. برای ورود به کشور فنلاند جهت کار، دریافت اجازه ی اقامت ضروری است. قبل از اینکه اجازه اقامت به شما اعطا شود، باید در فنلاند کار پیدا کنید. وقتی شغلی پیدا کردید، می توانید برای اجازه اقامت اقدام کنید.

 

 

مردم کشور فنلاند
مردم کشور فنلاند

 

 

نمونه ی کارهای نیازمند اجازه ی اقامت:

 

_کار مدیریت شرکت

_کار کارشناسان ویژه

_کار پژوهشگرها

_کار علمی، فرهنگی و هنری

_کارآموزی

و… .

 

 

 

مهاجرت کاری به فنلاند



اخذ ویزای کاری فنلاند

 
 

جهت اخذ ویزای کار در فنلاند شما باید از سوی یک کارفرمای معتبر فنلاندی دعوت نامه ی شغلی داشته باشید و این تاییدیه باید از طرف اداره ی مهاجرت صادر شود.

پس از تأیید، کارمند کارت اجازه ی اقامت را از سفارت فنلاند دریافت می کند. اولین مجوز به مدت یک سال اعتبار دارد و می تواند در یک مرکز پلیس محلی در فنلاند تمدید شود.

 

 

 

جلسات کاری در فنلاند

 
 
 

انواع ویزای کار فنلاند:

 
 

ویزای تجاری:

 

ویزای تجاری به کارمند اجازه می دهد تا 90 روز در فنلاند بماند. این ویزا به کارمند اجازه نمی دهد که مستقیماً با کار درگیر شود. ویزای تجاری به فرد امکان می دهد در کنفرانس ها و سمینارها شرکت کند. این ویزا مربوط به کارکنانی است که برای کار در فنلاند اقامت نخواهند داشت.

 

 

 

نمایی از فنلاند

 

 

 

اجازه ی اقامت برای خود اشتغالی:

 

این اجازه ممکن است در مورد برخی از افراد شرکت شما از جمله کارآفرینان خصوصی، شرکا و اعضای تعاونی اعمال شود. قبل از صدور این مجوز، کسب و کار شما باید در شورای ثبت اختراعات ملی، ثبت شود.

 

 

 

 

کارکنان در فنلاند

 

 

 

اجازه ی اقامت برای یک فرد شاغل:

 

این ویزا متداول ترین نوع است و بیشتر شرکت ها برای گسترش فعالیت در فنلاند باید با آن آشنا شوند. در این گروه سه نوع وجود دارد که عبارتند از: مداوم (A)، موقت (B) و دائمی (P).

برای دریافت ویزای کار در فنلاند، هر کارمند به موارد زیر نیاز دارد:

_عکس پاسپورت و گذرنامه ی معتبر

_گواهی نامه های پزشکی

در حالی که کارکنانی که شهروند کشورهای عضو اتحادیه ی اروپا و سوئیس هستند نیازی به درخواست اجازه ی اقامت برای کار در فنلاند ندارند، اما لازم است حق اقامت خود را در این کشور ثبت کنند. این فرآیند از طریق سیستم Enter Finland تکمیل می شود. شهروندان ایسلند، نروژ، دانمارک و سوئد، کشورهای شمال اروپا، نیازی به ثبت نام ندارند. با این حال، آنها باید به دفتر ثبت محلی خود اطلاع دهند که در فنلاند زندگی می کنند.

 

 

 

برای  موفقیت جهت اخذ ویزای کاری کشور فنلاند می‌ توانید با کارشناسان موسسه حقوقی بین المللی ایرانیان تماس حاصل نموده و از مشاوره تخصصی استفاده نمایید.

مهاجرت به کشور سوئد

مهاجرت به کشور سوئد   مهاجرت به کشور سوئد یکی از کشورهای پیشرفته جهان محسوب می‌شود که شهروندان آن از حقوق اجتماعی و رفاهی بسیار مناسبی برخوردار

مطالعه بیشتر »

تحصیل در کشور فنلاند

تحصیل در فنلاند   کشور فنلاند از جمله کشورهای حوزه اسکاندیناوی می باشد . به دلیل آسان بودن ویزای تحصیلی فنلاند، سالانه دانشجویان زیادی برای تحصیل به

مطالعه بیشتر »

مطالب این صفحه

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.