با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

شماره مجوز : 51445

مشاوره رایگان

مهاجرت تحصیلی به آلمان

مهاجرت تحصیلی به آلمان

 

برای مهاجرت تحصیلی آلمان باید مدارک خاصی را آماده کنید و همچنین شرایط مورد نظر دانشگاه را داشته باشید. تحصیل در آلمان نیازمند داشتن پذیرش از یکی از دانشگاه های معتبر آلمان می باشد. کشور آلمان در تمامی مقاطع تحصیلی اعم از دبیرستان تا مقطع دیپلم و مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و مقطع دکترا پذیرش و ویزای تحصیلی صادر می نماید. به دلیل رایگان بودن شهریه های دانشگاه، کشور آلمان مقصد بسیاری از دانشجویان است.

 

شرایط  تحصیل در مدارس آلمان :

 

دانش آموزان در آلمان از سه تا شش سالگی آموزش خود را شروع می کنند و از شش سالگی به بعد وارد دوران دبستان می شوند. بیشتر مدارس آلمان توسط ایالت اداره می شوند و برای تحصیل در مدارس لازم نیست شهریه ای پرداخت شود.

دوران دبستان در آلمان برای افراد 4 سال به طول می انجامد و پس از آن 6 سال دوران دبیرستان را باید سپری کنند.  پس از گذراندن دوره ی تحصیل، افراد می توانند وارد دوره های فنی حرفه ای و یا بازار کار شوند و یا با گذراندن سه سال تحصیلی دیگر وارد دانشگاه شوند تا تحصیلات آکادمیک خود را ادامه دهند.

 

 

مهاجرت تحصیلی به المان
مهاجرت تحصیلی به المان

 

 

 

 

شرایط  تحصیل مقطع کارشناسی در آلمان :

اصلی ترین شرط  برای افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به آلمان را دارند این است که باید دارای دیپلم 12 ساله با معدل بالای 15 باشند تا بتوانند وارد دانشگاه شوند.

تحصیل در مقطع کارشناسی با توجه به رشته ، بین سه تا 4 سال طول می کشد. داشتن مدرک آلمانی در مقطع لیسانس الزامی می باشد، هرچند در دانشگاه ها تدریس معمولا به زبان آلمانی می باشد.

دانشگاه های دولتی آلمان شهریه ای دریافت نمی کنند، اما اگر متقاضی شرکت در دانشگاه های خصوصی هستید، پرداخت شهریه الزامی است. دانش آموزانی که دارای مدرک تحصیلی 12 ساله هستند، می توانند تحصیل در دانشگاه را شروع کنند اما قبل از آن باید دوره ی 1 ساله ی کالج را سپری کنند.

 

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور المان:

 

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان هم در دانشگاه های خصوصی و هم در دانشگاه های دولتی امکان پذیر است. طول این دوره بین 2 تا 3 سال می باشد. داشتن مدرک زبان نگلیسی حداقل 6.5 و همچنین مدرک زبان آلمانی B1 از الزامات پذیرش مقطع کارشناسی ارشد می باشد. همچنین داشتن معدل بالا در مقطع کارشناسسی و رزومه قوی سبب تسهیل در پذیرش این دوره می شود.

 

شرایط تحصیل در مقطع دکتری :

 

در مقطع دکترا دانشجو باید رزومه قوی داشته باشد. مدرک زبان در سطح بالا، معدل بالای 17 و داشتن مقالات ISI ، مدرک زبان المانی و زبان انگلیسی ( حداقل 6.5 ) بسیار حائز اهمیت می باشد. طول این دوره بین 3 تا 5 سال می باشد. در این مقطع دانشجویان زیر نظر استاد حرفه ای تحصیل می کنند.

مهاجرت تحصیلی به سوئد

مهاجرت تحصیلی به سوئد   کشور سوئد یکی از کشورهای حوضه اسکاندیناوی  و چهارمین کشور بزرگ اروپایی می باشد. این کشور به دلیل نظام آمورشی مطلوب شرایط

مطالعه بیشتر »

مطالب این صفحه

2 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.