با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

شماره مجوز : 51445

مشاوره رایگان

ویزای تحصیلی اسپانیا

تحصیل در  اسپانیا 

 

یکی از راه های مهاجرت به اسپانیا از طریق تحصیل در اسپانیا است چرا که شرایط آن برای ایرانیان مناسب و کم هزینه است.مهاجرت تحصیلی اسپانیا

افراد متقاضی تحصیل در اسپانیا با مدرک دیپلم می بایست هنگام انتخاب این کشور به عنوان مقصدشان این موضوع را در نظر بگیرند که قبل از ورود به مقطع کارشناسی رشته تحصیلی مد نظرشان، مدرک دیپلم خود را معادل سازی نمایند.

 

تحصیل در اسپانیا
تحصیل دیپلم در کشور اسپانیا
 

 

 

 

آزمون ورود به دانشگاه تحصیل با مدرک دیپلم در کشور اسپانیا

 

 

اما برای ورود به دانشگاه یا کالج در اسپانیا بعد از اخذ دیپلم باید آزمونی تحت عنوان selectividad داده شود. این آزمون تنها راه مجاز برای ورود به دانشگاه های اسپانیا می باشد.

حداقل نمره این آزمون برای هر دانشگاه و برای رشته های مختلف با هم تفاوت دارد که می توانید آن را از سایت های دانشگاه های اسپانیا پیدا کنید.

مدرک آزمون Selectividad اگر همراه با مدرک آزمون تافل باشد، مورد تأیید دانشگاه های سراسر ایالات متحده می باشد.

این آزمون در هنگام ورود به کشور اسپانیا جهت معادل سازی مدارک لازم است اما باید قبل از آن به یادگیری زبان اسپانیایی و انگلیسی برای آموختن مواد امتحان، برای دانشگاه ها اقدام کنید و پس از آن به تحصیل در دانشگاه های کشور اسپانیا در رشته مورد علاقه خود مشغول شوید.

دانشگاه های دولتی در اسپانیا به زبان اسپانیایی و دانشگاه های خصوصی به زبان انگلیسی ارائه می شوند اما فرد برای دانشگاه های خصوصی مستلزم پرداخت شهریه است.

 

 

مدارک لازم برای تحصیل در اسپانیا

 

 

برای تحصیل در دانشگاه های دولتی و به زبان اسپانیایی داشتن مدرک B1 اسپانیایی و برای تحصیل به زبان انگلیسی مدرک آیلتس 6 اجباری است.

 

 

دوره های ضروری رشته های مهندسی و پزشکی در اسپانیا
 

 

افراد متقاضی رشته های مهندسی نیاز به گذراندن دوره های pre-engineering و افراد متقاضی رشته های پزشکی مستلزم گذراندن دوره های pre-medical می باشند.

 

آزمون این دوره ها از 14 نمره است و فرد متقاضی رشته ی مهندسی باید حداقل نمره 7 از 14 و فرد متقاضی رشته ی پزشکی باید حداقل نمره 12.5 از 14 را کسب نماید.

 

اگر فرد متقاضی بالای 25 سال باشد برای تحصیل در رشته ی پزشکی باید آزمون متفاوتی را بگذراند که این آزمون دشوارتر است و پاسخ همه ی سوالات به صورت تشریحی می باشد اما کسب نمره ی 6 از 14 برای ورود به رشته ی پزشکی کافی است.

 

 

هزینه تحصیل و کالج در اسپانیا
 

 

همچنین باید گفت که تحصیل در کشور اسپانیا و کالج های آن سالانه بین 4500 تا 7000 یورو هزینه دارد.

 

 

مزایای تحصیل در اسپانیا
 

تحصیل با مدرک دیپلم در کشور اسپانیا ، نسبت به سایر کشورهای اروپایی کم‌هزینه‌تر است که این امر را می توان از جمله بهترین مزایای تحصیل در اسپانیا دانست.

 

 

• رتبه بندی جهانی
 

 

دانشگاه‌های اسپانیا ازنظر سطح علمی و همچنین رتبه‌های جهانی در جایگاه بسیار خوبی قرار دارند.

به‌طور مثال دانشگاه بارسلونا و دانشگاه اوتونومای مادرید با رتبه ‌بندی ‌های جهانی زیر 200 و سایر دانشگاه‌های معروف و معتبر هر ساله پذیرای دانشجویان خارجی می‌باشند.

 

 

• خوابگاه های دانشجویی
 

 

دانشگاه‌های اسپانیا معمولاً مجهز به خوابگاه‌های دانشجویی در داخل یا خارج از محوطه دانشگاه می‌باشند که این امر نیز برای دانشجویان خارجی بسیار حائز اهمیت است.

دانشجویان حین تحصیل در اسپانیا به آسانی می توانند محل اسکان خود را از میان گزینه های مختلف انتخاب نمایند.

امکانات مختلف رفاهی زندگی در محل های اقامت برای دانشجویان وجود دارد که دانشجویان می توانند زندگی دانشجویی خوب و راحتی را داشته باشند.

 

 

• یادگیری زبان اسپانیایی
 

 

یکی از دلایل عمده ای که دانشجویان، کشورهای خارجی را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند، یادگیری یک زبان دیگر است.

در این راستا، نمی توان تحصیل در اسپانیا را نادیده رفت.

با زندگی در اسپانیا و یادگیری زبان اسپانیایی که از لحاظ تعداد گویش دومین زبان دنیا است، مطمئنا بعد از فارغ التحصیلی و اخذ مدرک از دانشگاه های اسپانیا، رزومه شما به طور قابل توجهی ارتقا خواهد یافت.

 

برای  موقعیت جهت اخذ ویزای تحصیلی می‌ توانید با کارشناسان موسسه حقوقی بین المللی ایرانیان تماس حاصل نموده و از مشاوره تخصصی استفاده نمایید

تحصیل دیپلم اسپانیا
تحصیل دیپلم در اسپانیا

جدول محتوا

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.