با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

شماره مجوز : 51445

مشاوره رایگان

مهاجرت تحصیلی به سوئد

مهاجرت تحصیلی به سوئد

 

کشور سوئد یکی از کشورهای حوضه اسکاندیناوی  و چهارمین کشور بزرگ اروپایی می باشد. این کشور به دلیل نظام آمورشی مطلوب شرایط مناسبی برای تحصیل دارد به همین علت دانشجویان بسیاری اقدام به مهاجرت تحصیلی به سوئد می کنند.

 

تحصیل در سوئد
تحصیل در سوئد

 

 

 

 

شرایط تحصیل در مدارس سوئد :

 

تحصیل در مدارس از سن 7 سالگی اجباری می باشد، اما از سن 6 سالگی باید دوره پیش دبستانی را بگذرانند.

تحصیلات ابتدایی و متوسطه در این کشور الزامی می باشد که مدت آن 9 سال است. برای وارد شدن به دانشگاه باید دوره های آمادگی ورود به دانشگاه که سه سال است را بگذرانند. تحصیل برای کسانی که در حوضه اروپا زندگی می کنند رایگان است، اما دانشجویان بین المللی باید شهریه پرداخت کنند.

 

 

شرایط  تحصیل در مقطع کارشناسی :

 

برای تحصیل در مقطع لیسانس، دانشجویان می بایست مدرک دیپلم 12 ساله داشته باشند.

تحصیل در مقطع لیسانس در دانشگاه سوئد به زبان سوئدی و انگلیسی می باشد و پذیرش برای اتباع کشورهای دیگر امکان پذیر است. برای ورود به مقطع کارشناسی فرد باید دارای آیلتس 6 باشد. طول دوره کارشناسی بین 3 تا 4 سال است.

دانشجویان مقطع کارشناسی در سوئد می توانند 10 ساعت در هفته به صورت پاره وقت کار کنند.

 

 

شرایط ویزای تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد :

 

دانشجویانی که دارای مدرک کارشناسی و یا معادل آن را داشته باشند، می توانند برای اخذ پذیرش در مقطع کارسناسی ارشد اقدام کنند.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز همانند دوره لیسانس به دو زبان انگلیسی و سوئدی برای دانشجویان بین المللی امکان پذیر می باشد.

رشته های ارائه شده در دانشگاه های سوئد در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی تدریس می شوند. مدرک زبانی که افراد برای ادامه تحصیل در این مقطع باید ارائه دهند مدرک زبان آیلتس 6.5 است.

دوره تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در سوئد یک سال نیم تا دو سال می باشد و افراد باید طی گذراندن این دوره تعداد 60 الی 120 واحد درسی را بگذرانند.

دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد می توانند 20 ساعت در هفته به صورت پاره وقت کار کنند.

 

 

شرایط ویزای تحصیلی در مقطع دکتری :

 

تحصیل در مقطع دکترا در سوئد مانند دیگر کشورها مستلزم ارائه تاییدیه از سوی استاد راهنما می باشد. دروسی که در دانشگاه های سوئد در مقطع دکترا تدریس می شود به زبان سوئدی و انگلیسی می باشد.

طول دوره ی دکتری بین 4 تا 6 سال است. داشتن رزومه قوی، انگیزه نامه، و نمره زبان آیلتس 7 از جمله مواردی است که در پذیرش شخص برای این مقطع کمک بسیاز زیادی می کند.

دانشجویان در مقطع دکترا می توانند 30 ساعت در هفته به صورت پاره وقت کار کنند.

 

 

شرایط بورسیه تحصیلی در سوئد

 

مهاجرت از طریق بورسیه تحصیلی سوئد امکان مهاجرت تحصیلی ارزان را فراهم می کند. موسسه بورسیه سوئدی (SI) یک سازمان دولتی که فرصت دریافت بورسیه به دانشجویانی که دنبال تحصیل در سوئد هستند را ارائه می دهد. معیارها و شرایط بورسیه تحصیلی در سوئد متفاوت است.

 

انواع بورسیه تحصیلی سوئد عبارت است از:

 

  • Guest scholarship program
  • Visby
  • Swedish-Turkish program
  • بورس تحصیلی کشورهای بلوک شرق اروپا
  • بورس تحصیلی دانشجویان پاکستانی
  • بورس تحصیلی بین قاره ای سوئدی_آمریکایی

 

 

برای  موفقیت جهت مهاجرت تحصیلی به کشور سوئد می‌ توانید با کارشناسان موسسه حقوقی بین المللی ایرانیان تماس حاصل نموده و از مشاوره تخصصی استفاده نمایید.

مهاجرت به کشور سوئد

مهاجرت به کشور سوئد   مهاجرت به کشور سوئد یکی از کشورهای پیشرفته جهان محسوب می‌شود که شهروندان آن از حقوق اجتماعی و رفاهی بسیار مناسبی برخوردار

مطالعه بیشتر »

تحصیل در کشور فنلاند

تحصیل در فنلاند   کشور فنلاند از جمله کشورهای حوزه اسکاندیناوی می باشد . به دلیل آسان بودن ویزای تحصیلی فنلاند، سالانه دانشجویان زیادی برای تحصیل به

مطالعه بیشتر »

ویزای کار سوئد

ویزای کاری سوئد ویزای کار کشور سوئد یکی از ویزاهای ارزشمند کاری می باشد که دلیل آن صنعتی بودن و وجود کمپانی های مهم و شناخته شدۀ دنیا

مطالعه بیشتر »

مطالب این صفحه

2 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.