با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

شماره مجوز : 51445

مشاوره رایگان

ویزای کاری استرالیا

ویزای کاری استرالیا

یکی از بهترین راه های مهاجرت به استرالیا و اخذ اقامت دائم این کشور از طریق تخصص و شغل می باشد. به دلیل درصد پایین بیکاری افراد متخصص ، دولت اولویت بالایی به اخذ ویزای کار استرالیا داده است.

همچنین از دلایل این امر میزان استفاده پایین افراد متخصص از بودجه های دولتی و کمبود نیروی ماهر کاری در استرالیا می باشد. برای غلبه به مسئله ی کمبود نیرو استرالیا قصد دارد آمار مهاجرین از طریق کار و تخصص را بالاتر ببرد و سرعت دریافت اقامت را افزایش بدهد.

مهاجرت کاری به استرالیا
مهاجرت کاری به استرالیا

ویزا کار و مهارت استرالیا

انواع مختلفی از ویزا استرالیا وجود دارد که ویزای کار استرالیا یکی از محبوب‌ترین ویزاها برای اخذ اقامت دائم این کشور می باشد.

در این راستا دولت استرالیا سیاست هایی را جهت جذب نیروی ماهر و متخصص در نظر گرفته است .که به طور کلی مسیر مهاجرت و فرصت های شغلی و شرایط زندگی برای این گروه از متقاضیان از طریق این ویزا مهیا می باشد.

ویزای کار استرالیا در اداره مهاجرت این کشور به نام Working and Skilled Visas معرفی شده است. ویزای کار استرالیا ساب کلس های متفاوتی دارد و متقاضیان می توانند با احراز شرایط خود برای هر کدام از نوع ویزا ها اقدام لازم را انجام دهند. در ادامه این مقاله به معرفی تعدادی از این ساب کلس ها خواهیم پرداخت.

نوع اقامتنوع ویزاتوضیحات
اقامت موقتSub class 400ویزای کار موقت برای متخصین و کارکنان ماهر
Sub class 476اقامت موقت برای برخی از فارغ التحصیلان از دانشگاه های خاص
Sub class 485اقامت موقت برای فارغ التحصیلان بین المللی در دانشگاه های استرالیا
Sub class 491ویزایی برای اسپانسر های اقوام و یا اسپانسر های جهت حضور در مناطق کم جمعیت
اقامت دائمSub class 186اقامت دائم برای متقاضیانی که اسپانسر شغلی در استرالیا دارند
Sub class 187اقامت دائم برای حمایت کارفرمایان از کارکنان در مناطق کم جمعیت
Sub class 189اقامت دائم برای افراد ماهر و متخصص
Sub class 190اقامت دائم برای افراد متخصص و ماهر با اسپانسر ایالتی

 

 

 

 

3 روش اخذ اقامت دائم

 
 

لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا هر ساله معرفی میشوند و سیستم امتیاز بندی نیز طراحی میگردد. سرعت دریافت ویزای افراد با امتیاز بالا بیشتر است.

این روش نیازی به کارفرما ندارد و متقاضیان می توانند از طریق ویزای 189 استرالیا،ویزای 190و یا ویزای 491 اقدام نمایند.این سه روش مختص متقاضیان اقامت دائم استرالیا می باشند.

ویزای 189 به افرادی تعلق میگیرد که مایلند از طریق کار به همراه خانواده به استرالیا مهاجرت کرده و با اقامت دائم در این کشور ،کار و تحصیل کنند. مدیکر یا همان طرح درمان ملی استرالیا و همچنین امکان درخواست شهروندی از مزایای این نوع ویزا می باشند.

علاقه مندان به این ویزا مایلند بدون استفاده از اسپانسر فامیلی و یا ایالتی به استرالیا مهاجرت کنند. متقاضیانی که بتوانند حداقل 65 امتیاز بر مبنای سیستم امتیاز بندی مهاجرت کاری به استرالیا کسب نمایند واجد اخذ این ویزا خواهند بود. افرادی که موفق به کسب این ویزا شوند میتوانند در هر نقطه از استرالیا زندگی ، کار و یا تحصیل نمایند.

ویزای اقامت ۱۸۹ استرالیا ویزای اقامت دائم استرالیا است. این ویزا هیچ نیازی به اسپانسر یا کارفرما ندارد و تنها بر پایه توانایی و مهارت متقاضی است.

همراهان ویزای مهاجرت به استرالیا:

۱. همسر و فرزندان متقاضی

۲. اقوام متقاضی مثل والدین، پدر و مادربزرگ، برادران و خواهران والدین و فرزندانشان که در یک سال گذشته از لحاظ مالی به شخص متقاضی وابسته باشند.

 

 

کار در استرالیا
کار در استرالیا
 
 
 

 

شرایط ویزای ساب کلاس ۱۸۹ استرالیا

شرایط زیر جهت اخذ ویزای ساب کلاس189 استرالیا الزامی می باشند:

اخذ دعوت نامه از سوی دولت استرالیا

سن زیر 45 سال

دارا بودن یکی از شروط زیر در زمینه ی زبان:

کسب حداقل نمره ۶ در چهار مهارت آزمون آیلتس. متقاضی می‌تواند معادل این آزمون را در سایر آزمون های معتبر در سیستم اداره مهاجرت استرالیا ارائه کند.

در مهارت های تافل، برای شنیداری ۱۲ امتیاز، برای خواندن ۱۳ امتیاز، برای نوشتن ۲۱ امتیاز و برای صحبت کردن ۱۸ امتیاز کسب کرده باشد.

شرکت در امتحان CAE  از اول ژانویه 2015 و کسب مجموع امتیاز 169

ارائه درخواست برای یکی از مشاغل مورد نیاز استرالیا.

تامین شرایط سلامت مورد نیاز برای خود و اعضای خانواده.

ارزیابی مدارک: تهیه ی تاییدیه ی لازم با ارائه مدارک تحصیلی و شغلی به یکی از مراکز ارزیابی شغلی تعیین شده. این مرحله بین یک هفته تا ۴ ماه بسته به سازمان موردنظر زمان نیاز دارد. برای انجام ارزیابی مدارک، اغلب مدرک زبان مورد نیاز است.

دارا بودن حداقل امتیاز 65 مطابق جدول امتیاز بندی مهاجرت استرالیا.

متقاضی پیش از این، در صورت حضور در استرالیا، هیچ ویزای کنسلی یا رد شده نداشته باشد.

 

 

مدارک مورد نیاز ویزای کار استرالیا

 

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار استرالیا می توان به مدارک زیر اشاره کرد. البته باید در نظر داشت ویزای کار استرالیا با توجه به انواع آن متفاوت است.

 

  • پاسپورت معتبر
  • 2 قطعه عکس از شخص متقاضی و اعضای خانواده
  • ارائه دریافت پیشنهاد کاری
  • در صورت وجود
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی
  • ارائه مدارک تحصیلی و ترجمه آن
  • ارائه سند ازدواج و ترجمه آن
  • ارائه گواهی عدم سوپیشینه

 

! در برخی از ویزاهای کار استرالیا، افراد نیاز به حمایت از سمت یک کارفرما خواهند داشت.

 

برای موفقیت جهت اخذ ویزای کاری استرالیا  می‌ توانید با کارشناسان موسسه حقوقی بین المللی ایرانیان تماس حاصل نموده و از مشاوره تخصصی استفاده نمایید.

 

ویزای کار سوئد

ویزای کاری سوئد ویزای کار کشور سوئد یکی از ویزاهای ارزشمند کاری می باشد که دلیل آن صنعتی بودن و وجود کمپانی های مهم و شناخته شدۀ دنیا

مطالعه بیشتر »

مطالب این صفحه

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.