با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

شماره مجوز : 51445

مشاوره رایگان

ویزای کار سوئد

ویزای کاری سوئد

ویزای کار کشور سوئد یکی از ویزاهای ارزشمند کاری می باشد که دلیل آن صنعتی بودن و وجود کمپانی های مهم و شناخته شدۀ دنیا در این کشور می باشد.

ویزای کار سوئد می تواند منجر به اخذ اقامت دائم و به دنبال آن اخذ تابعیت سوئد شود. اگر در سوئد ۴ سال کار کرده و مالیات پرداخت کرده باشید می توانید درخواست اقامت دائم این کشور را نمایید.

کار در سوئد
کار در سوئد

 

دلایل عمده مهاجرت شغلی به این کشور عبارتند از:

 

  ۱.برخورداری از حقوق بالای کارگری

 

حقوق کارگران یکی از مهمترین و اصلی ترین ارکان بازار کار مدرن در کشور سوئد است.

 

  ۲.اصل برابری

 

قانون ضد تبعیض کشور سوئد تضمین می کند که هرکسی صرفنظر از جنسیت، مذهب، سن یا معلولیت های جسمی از حق برابر کار کردن برخوردار خواهد بود و هیچگونه تبعیضی در این مورد وجود ندارد.

 

  ۳.دریافت اقامت برای خانواده

 

سیاست های متمرکز بر خانواده به قوانین مهاجرتی کشور سوئد نیز گسترش یافته است. زمانیکه شخصی برای اجازه کار در کشور سوئد اقدام می کند، می تواند برای دریافت اجازه اقامت برای همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال خود نیز اقدام نماید. همسر و فرزندان متقاضی می توانند زمانیکه اجازه اقامت کشور سوئد را دریافت کردند، از حق تحصیل و سایر حقوق اجتماعی در این کشور برخوردار شوند.

 

  4.ارزش بسیار بالای نوآوری و خلاقیت

 

کشور سوئد همواره مشوق خلاقیت بوده است. شرکت های فعال در حوزه فناوری اطلاعات و انرژی، همگی در راستای توسعه پایدار و پیشرفت فناوری فعالیت می کنند.

 

  5.سیستم رفاه اجتماعی

 

زمانیکه شما برای کار به کشور سوئد مهاجرت می کنید، نگرانی از بابت هزینه های خدمات اجتماعی نظیر بیمه خدمات درمانی و تحصیلات فرزندان خود نخواهید داشت. یارانه های دولتی اختصاص یافته، این موارد و سایر جنبه های زندگی را آسانتر کرده است؛ به طوریکه شهروندان زندگی راحتی را تجربه خواهند کرد و استرسی در این زمینه متوجه آنها نخواهد بود.

نوشتن یک رزومه خوب برای اخذ مهاجرت کاری سوئد، بسیار اهمیت دارد. هدف اصلی از ارسال رزومه، ارائه اطلاعات مورد نیاز شغل مورد نظر شما به کارفرمای سوئدی است. هرچه فرد سابقه اجرایی قوی تری داشته باشد امکان مجاب کردن کارفرما برای استخدام آسانتر است.

 

 

مزایای مهاجرت کاری به سوئد

 

کشور سوئد یکی از کشور های مرفه در اروپا می باشد، لذا اگر بتوانید به این کشور مهاجرت کنید قطعا از شرایط خوبی برخوردار خواهید شد.

یکی از مزیت های دریافت ویزای کار سوئد این است که از حقوق ماهیانه خوبی برخوردار خواهید شد. میانگین حقوق ماهیانه در سوئد نزدیک به ۶۰ هزار دلار آمریکا می باشد که عدد بالایی نسبت به بسیاری از کشور های اروپایی می باشد.

مزیت دیگر این ویزا توانایی بردن همسر و فرزندان به سوئد می باشد.  در صورتی که شما مجوز کار رسمی داشته باشید می توانید همسر و فرزندان را به همراه خود به این کشور ببرید و در صورتی که مجوز اقامت بیش از ۶ ماه داشته باشید آنگاه همسر شما نیز می تواند در سوئد مشغول به کار شود.

البته نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که فرزندان باید زیر ۲۱ سال باشند لذا در صورتی که فرزندانتان بالای ۲۱ سال سن داشته باشند نمی توانند به همراه شما به این کشور مهاجرت کنند.

 

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار سوئد

 

برای این که بتوانید در کشور سوئد مشغول به کار شوید نیاز به مدارکی جهت ارائه به کارفرما و سفارت سوئد دارید. لیست مدارک مورد نیاز به صورت زیر می باشد:

  • پاسپورت معتبر
  • یک پیشنهاد کاری از یک کارفرما در کشور سوئد
  • مدرک زبان حداقل آیلتس ۶
  • داشتن حداقل ۲ تا ۳ سال سابقه کاری
  • مدارک دال بر تمکن مالی ( حداقل ۱۳۰۰۰ کرون پیش از کسر مالیات)
  • رزومه
  • انگیزه نامه
  • مدرک تحصیلی

با داشتن این مدارک می توانید جهت دریافت ویزای کار وارد سفارت سوئد شوید و پس از تحویل مدارک فوق به آفیسر مربوطه ویزای مورد نظر را بعد از مدتی کوتاه دریافت کنید. سعی کنید به هیچ عنوان موارد قلابی یا اشتباه به آفیسر ارائه ندهید زیرا ممکن است در روند ویزا گرفتن شما اخلال ایجاد کند.

برای موفقیت جهت اخذ ویزای کاری کشور سوئد می‌ توانید با کارشناسان موسسه حقوقی بین المللی ایرانیان تماس حاصل نموده و از مشاوره تخصصی استفاده نمایید.

مهاجرت تحصیلی به سوئد

مهاجرت تحصیلی به سوئد   کشور سوئد یکی از کشورهای حوضه اسکاندیناوی  و چهارمین کشور بزرگ اروپایی می باشد. این کشور به دلیل نظام آمورشی مطلوب شرایط

مطالعه بیشتر »

مطالب این صفحه

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.