با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

شماره مجوز : 51445

مشاوره رایگان

ثبت شرکت در فرانسه

ثبت شرکت در فرانسه

 

کشور فرانسه در اروپای غربی قرار گرفته است.این کشور با اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه هم مرز می باشد. در غرب این کشور خلیج بیسکای و در شمال آن کانال مانش قرار دارد. پس از آلمان، فرانسه دومین کشور پر جمعیت در اتحادیه ی اروپا می باشد و جمعیت آن 67 میلیون نفر می باشد. پایتخت این کشور پاریس است که مرکز اصلی تجارت و فرهنگ است. ثبت شرکت در فرانسه راهی مناسب برای ورود به پنجمین اقتصاد بزرگ جهان است.

 

 

ثبت شرکت در فرانسه
ثبت شرکت در فرانسه

 

 

مزایای ثبت شرکت در فرانسه:

 

1.مالکیت ۱۰۰% (بدون نیاز به شریک محلی)

2.دسترسی به تمام نواحی اروپای شینگن برای مسافرت، تجارت و اقامت طولانی مدت

3.امکان درخواست اقامت دائم پس از ۳ سال

4.امکان درخواست پاسپورت ۵ سال بعد از اخذ اقامت دائم

5.امکان اخذ آسان ویزا برای تمامی نقاط دنیا

6.افتتاح حساب شرکتی و شخصی

7.استفاده از مارک تجاری (برند) اروپائی

8.قوانین تجاری و گمرکی آزاد در داخل اتحادیه اروپا

 

انواع ثبت شرکت فرانسه به قرار زیر است:

 

شرکت سهامی فرانسوی (آنونیسم اجتماعی SA)  

برای راه اندازی این شرکت در فرانسه حداقل هفت سهام دار لازم است. بنیانگذاران می توانند اشخاص حقیقی یا حقوقی باشند. سرمایه ی اولیه سهام برای تشکیل شرکت در فرانسه 37000 یورو است. سرمایه به سهام تقسیم می شود و سهام داران نسبت به سهم خود مسئولیت محدودی دارند.

 

شرکت با مسئولیت محدود فرانسوی (société a repababilité limitée – SARL)      

 

این نوع تجارت در فرانسه فقط می تواند حداقل توسط دو سهام دار تشکیل گردد. بیش از 100 شخص حقیقی یا حقوقی نمی توانند SARL فرانسه را تشکیل دهند. حداقل سرمایه حداقل مورد نیاز نیست. این ساختار معمولاً برای شرکت های کوچک و متوسط که در فرانسه تأسیس شده اند توصیه می شود.

 

شركت سهامي ساده (société paractions thjeshtifiée – SAS)   

        

این یک شرکت مشابه با شرکت سهامی خاص است، اما انعطاف پذیرتر است و برای تشکیل شرکت در فرانسه فقط به دو شریک نیاز دارد. رئیس شرکت باید توسط سهام داران منصوب شود.

 

مالکیت شخصی فرانسه (entreprise individualuelle)   

 

وقتی فقط یک موسس تصمیم به تأسیس شرکتی در فرانسه می گیرد،  بهترین انتخاب یک مالکیت اختصاصی است. بنیانگذار کاملاً مسئول تمام بدهی ها و تعهدات است. برای این نوع تشکیل شرکت در فرانسه سرمایه اولیه لازم نیست.

 

مشارکت تجاری (société en nom συλλεκ – SNC)    

   

حداقل دو شریک برای تشکیل شرکت تا آنجا که مشارکت در نظر گرفته می شود ضروری است. شرکاء مسئولیت تعهدات و بدهی های مشارکت را به میزان دارایی های شخصی خود بر عهده دارند. برای ایجاد مشارکت تجاری در فرانسه حداقل سرمایه لازم نیست. فعالیتهای تجاری شرکا باید تحت همین نام تجاری انجام شود.

 

 

ثبت شرکت در کشور فرانسه
ثبت شرکت در کشور فرانسه

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در فرانسه:

 

اساسنامه شرکت

بیزینس پلان

مدرک تحصیلی

سوابق کاری مرتبط یا فعالیت مورد نظر

تمکن مالی

گردش حساب بانکی ۳ تا ۶ ماهه

افتتاح حساب بانکی در فرانسه

مدارک هویتی سهام داران

گواهی عدم سوءپیشینه

تست پزشکی

 

کلیه ی مراحل ثبت شرکت در فرانسه

 

زمانی که فرد متقاضی ساختار مورد نظررا انتخاب کرد باید نامی مناسب برای شرکت خود انتخاب نماید که این نام نباید به هیچ عنوان تکراری بوده باشد و برای این که تکراری نباشد بهتر است که سه نام انتخابی خود را ارائه دهید تا یکی از این نام ها مورد تایید قرار بگیرد .

بعد از اینکه نام مورد نظر برای شرکت تایید شد، باید تمام فرم های مربوط به ثبت شرکت در فرانسه را تکمیل نمایید و یا اینکه از طریق وکلای مجرب موسسات حقوقی و مهاجرتی این امر را به سرانجام برسانید ، بعد از آن باید شما طرح توجیهی اقتصادی و یا همان بیزنس پلان تهیه نمایید که در آن نوع فعالیت تجاری شما و هدف از این فعالیت تجاری مشخص می گردد و همچنین انتظاراتی که از این طرح می رود نیز معرفی می شود .

بعد از ارائه ی طرح توجیهی اقتصادی، به وزارت بارزگانی و وزارت کار کشور فرانسه و بعد از تاییدیه و موافقت برای شروع فعالیت تجاری، شما می توانید برای دریافت وقت سفارت اقدام نمایید، و با زمان و تاریخی که سفارت فرانسه به شما می دهد به آنجا بروید. البته باید به خاطر داشته باشید که تمام مدارک شما باید تکمیل باشد چرا که امکان دارد با هر نقصی در پرونده ی شما، درخواست ویزا رد شود.

بعد از بررسی مدارک توسط ماموران سفارت فرانسه و بعد از تایید آن ها برای شما یک ویزای ۱ ساله صادر می گردد که طبق آن، شما باید در این مدت یک سال یک گزارش از عملکرد شرکت تهیه نمایید که این عملکرد در صورتی که مثبت باشد شما می توانید مدت این ویزا را تمدید نمایید و بعد از گذشت سه  الی ۵ سال با پرداخت منظم مالیات برای دریافت اقامت دائم اقدام کنید.

 


ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.