با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

شماره مجوز : 51445

مشاوره رایگان

مهاجرت تحصیلی به کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا

 

 برای مهاجرت تحصیلی به کانادا باید مدارک خاصی را آماده کنید و همچنین شرایط مورد نظر دانشگاه را داشته باشید. تحصیل در کانادا نیازمند داشتن پذیرش از یکی از دانشگاه های معتبر کانادا می باشد.

 

یکی دیگر از موضوعاتی که ذهن هر دانشجو را در پذیرش از دانشگاه ها و یا کالج های کانادا به خود مشغول می کند هزینه های بالای تحصیل در دانشگاه های کانادا است.

به همین دلیل اکثر دانشجویان بین المللی به دنبال اخذ بورسیه تحصیلی از دانشگاه های خوب کانادا هستند. دانشجویان بین المللی جهت پذیرش از دانشگاه های کانادا مدارکی از قبیل زبان انگلیسی و آخرین مدرک تحصیلی را می بایست به دانشگاه مورد نظر خود در کانادا ارائه دهند.

 

مهاجرت تحصیلی به کانادا –  تحصیل مدارس در کانادا 

 

مدارس در کانادا به دو دسته ابتدایی و دبیرستان تقسیم بندی می شوند. افراد بین سنین 6 تا 18 سال طبق قانون کشور کانادا باید در مدارس تحصیل کنند. مقطع ابتدایی برای سنین 6 تا 13 سال ، و مقطع دبیرستان برای سنین بین 13 تا 18 سال می باشد.

همچنین افراد با سنین 3 تا 6 سال در مهدکودک تحت تعلیم قرار می گیرند. دوره دبیرستان 4 ساله است و دانش آموزان قبل از ورود به دانشگاه باید 12 سال تحصیل کرده باشند.

مدارس کانادا به دو دسته ی خصوصی و دولتی تقسیم بندی می شوند. دانش آموزان خارجی که والدین آن ها اقامت کانادا را ندارند باید در مدارس بین المللی ادامه تحصیل بدهند، و شهریه بپردازند.

اما اگر والدین آن ها اقامت کشور کانادا را داشته باشند می توانند در مدارس دولتی کانادا  ادامه تصحیل دهند که رایگان نیز می باشد. نکته ی مهمی که وجود دارد این است که یکی از والدین بچه هایی که در مدارس کانادا قصد ادامه تحصیل دارند، می توانند همراه آن ها در کانادا اقامت کنند و ویزای آن ها به صورت توریستی بوده و تا پایان مدرسه  اعتبار دارد.

 

تحصیل در کانادا
تحصیل در کانادا

 

 

مهاجرت تحصیلی در کانادا –  تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا

 

تحصیل در مقطع کارشناسی یکی از روش های مهاجرت  به کانادا است؛ متقاضیان پس از گذراندن دوره 12 ساله و داشتن آیلتس 6 ، افراد می توانند وارد کالج یا دانشگاه شوند. دوره ی کارشناسی 4 سال می باشد. در حین تحصیل، افراد مجاز هستند 20 ساعت در هفته کار کنند. حداکثر سنی که افراد می توانند وارد مقطع لیسانس شوند 23سال  می باشد، اگر سن بالاتر از این باشد، ریسک دریافت ویزا خیلی زیاد می شود.

شرط اصلی برای پذیرش در مقطع کارشناسی داشتن مدرک دیپلم و ریزنمرات پایه ی تحصیلی است، داشتن مدرک زبان نیز در پذیرش دانشجو نقشی مهمی دارد اما بعضی دانشگاه ها بدون مدرک زبان نیز پذیرش می کنند.

 

مهاجرت تحصیلی به کانادا – تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا

 

پذیرش در این مقطع نیازمند رزومه عالی می باشد، که می توان به معدل بالای 13 و داشتن آیلتس 6.5 اشاره کرد. با توجه به رشته ای که افراد در مقطع کارشناسی می خوانند ، می تواند همان رشته را برای مقطع ارشد نیز انتخاب کنند. در حین تحصیل دانشجویان می توانند 20 ساعت در هفته کار کنند. معمولا بهترین سن برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد تا 32 سالگی می باشد.

 

مهاجرت تحصیلی به کانادا – تحصیل در مقطع دکتری  در کانادا

 

برای پذیرش در دوره دکترا در دانشگاه های کانادا، شما باید معدل بالای ۱۳ در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد داشته باشید. همچنین داشتن مدرک آیلتس 7 با توجه به رشته و دانشگاه مورد نیاز می باشد.

این دوره ۳ تا ۵ سال طول می کشد و شخص هم دوره های کورس یا آموزش و هم پژوهش یا پروژه را برعهده دارد. این پروژه ها معمولا توسط شرکت ها حمایت می شوند، لذا به دانشجوی این مقطع در اکثر موارد کمک هزینه تحصیلی یا بورسیه اعطا خواهد شد.

این بورسیه گاه تنها شهریه را پوشش می دهد و در برخی مواقع نیز هزینه های زندگی را نیز در برمی گیرد که به آن فول فاند نیز گفته می شود. دانشجو پس از اتمام این دوره تحصیلی مدرکی با عنوان Ph.D یا دکتری دریافت خواهد نمود.

دانشجویان مقطع دکتری در کانادا امکان کار دانشجویی نیز دارند. اما دانشجویانی که برای تحصیل در این مقطع از بورسیه تحصیلی استفاده کرده باشند با توجه به نوع بورسیه ممکن است اجازه کار پاره وقت دانشجویی را نداشته باشند.

اخذ پذیرش در این مقطع با مقاطع پیشین متفاوت است. شما برای تحصیل دکترا در کانادا و اخذ پذیرش باید مستقیما با استاد فعال در حوزه تحصیلی خود مکاتبه کنید و با ارائه رزومه ای قوی یکی از اساتید را قانع کنید که شما را به عنوان دانشجو بپذیرد و به عنوان استاد سوپروایزر شما در زمان تحصیل در دانشگاه عمل کند. از مواردی که می تواند رزومه شما را قوی کند می توان به معدل بالا، مدرک زبان با نمره بالا، مقالات ISI و ارائه پروپوزال قوی اشاره کرد.

جدول محتوا

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.