با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

شماره مجوز : 51445

مشاوره رایگان

تحصیل در کشور عمان

تحصیل در کشور عمان

 

تحصیل در کشور عمان به دلیل موقعیت بسیار برجسته و استراتژیک آن (واقع در دهانه ی خلیج فارس)، وجود دانشگاه های معتبر و فرصت های متنوع تحصیلی محبوب است.

 

 

کشور عمان
کشور عمان

 

 

مزایای تحصیل در عمان

کشور عمان ممکن است کوچک باشد، اما این کشور در شبه جزیره ی عربستان نیروگاهی است که بر دریا حاکم است. عمان در 50 سال گذشته شاهد پیشرفت عظیمی بوده است و یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان عرب محسوب می شود.

این کشور با زیرساخت های عالی، فرهنگ غنی و جمعیتی دوستانه، گزینه ای مناسب برای تحصیل شما در خارج از کشور است. هنگام سفر برای تحصیل به عمان، دانش آموزان باید مدت ها قبل از ورود به کشور برای ویزای دانشجویی اقدام کنند.

دانشجویان در عمان از آزادی مذهب و تجارت بیشتر از آنچه در سایر كشورهای عربی تجربه می كنند برخوردار هستند و این به جذابیت تحصیل در این كشور می افزاید. همچنین، بیشتر برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی تدریس می شوند، این امر باعث می شود بسیاری از دانشجویان بین المللی بتوانند به مدرسه بروند و آنچه را که آموزش می یابند، درک کنند.

از آنجا که عمان چندین دانشگاه دارد، فرصت های تحصیل برای دانشجویان بین المللی بسیار متنوع است و تمرکز زیادی بر تجارت، فناوری و مهندسی در بسیاری از مدارس عمان دیده می شود.

"<yoastmark

تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور عمان

 برای تحصیل در مقطع کارشناسی در عمان نیاز به ارائه مدرک دیپلم 12 ساله می باشد. با توجه به دانشگاهها و رشته های  تحصیلی که در این کشور ارائه می گردد.

ممکن است دوره تحصیلی بیش از 4 سال زمان ببرد؛ چرا که اکثر دانشگاهها در حال حاضر به زبان انگلیسی در آنها تدریس می گردد و دانشجویانی که تسلط کامل به زبان انگلیسی نداشته باشند اول برای آنها دوره های زبان گذاشته می شود که تسلط لازم به جهت تحصیل به زبان انگلیسی را بیابند.

دانشگاه های عمان در ابتدای ورود دانشجویان به دانشگاه برای آنها دوره های آموزش زبان می گذارد که تمامی دانشجویان به غیر از دانشجویانی که مدرک زبان آیلتس با نمره ی 5.5 را دارا هستند، موظف به گذراندن این دوره ها هستند.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور عمان

تحصیل درمقطع کارشناسی ارشد نیز به زبان انگلیسی و مدت زمان آن 2 سال است. برای تحصیل در این مقطع ترجمه ی مدرک دوره ی لیسانس و نمره ی آیلتس 6.5 مورد نیاز است.

دانشجویان در مقطع  کارشناسی ارشد می توانند در دانشگاههای این کشور به صورت تمام وقت، نیمه وقت و به صورت آنلاین مشغول به تحصیل باشند.

افرادی که تمایل به تحصیل در دانشگاه سلطان قابوس عمان در مقطع کارشناسی را دارند باید در آزمون CGPA حد نصاب 2.75 الی 4 را دریافت نمایند.

متقاضیان می توانند در رشته های مدیریتی، اقتصاد،امور مالی، ارتباطات، بازاریابی، تجارت و … در دانشگاههای عمان مشغول به تحصیل شوند.

تحصیل در مقطع دکتری در کشور عمان

تحصیل در کشور عمان در مقطع دکتری نیاز به یک رزومه علمی قوی خواهد داشت. متقاضیان در مقطع دکتری باید مدرک کارشناسی ارشد و مدرک مدارج تحصیلی قبلی خود را ارائه نمایند.

تحصیل در کشور عمان در مقطع دکتری نزدیک به 2 الی 4 سال زمان خواهد برد که دانشجویان در این زمان باید در پروژه های علمی و همچنین در سمینارهای علمی بسیاری شرکت نمایند.

تحصیل در مقطع  دکتری در کشور عمان به مدرک زبان آیلتس با نمره ی 7 نیاز دارد. ضمن اینکه داشتن یک رزومه ی پربار و مقالات متعدد علمی ISI می تواند کار شما را آسان تر کند. داشتن دعوت نامه از طرف استاد راهنما و نوشتن مقاله ی مشترک با او نیز مفید خواهد بود.

کار دانشجویی در عمان
کار دانشجویی در عمان

کار دانشجویی

دانشجویانی که تحصیل در کشور عمان را انتخاب می کنند می توانند به صورت پاره وقت در این کشور مشغول به تحصیل گردند.

دانشجویان دوره ی لیسانس و فوق لیسانس و دکترا می توانند تا 20 ساعت در هفته کار کنند و از پس هزینه های جانبی تحصیل و زندگی خود برآیند.

فارغ التحصیلی

پس از فارغ التحصیلی، دانشجویانی که در عمان تحصیل کرده اند به طور منحصر به فرد برای کار در کشورهای عربی یا مشاغلی که با کشورهای عربی کار می کنند آماده هستند. ماهیت چشمگیر تجربه ی آموزش در عمان، تعامل دانشجویان با مشاغل عربی را پس از فارغ التحصیلی آسان می کند.

برای  موفقیت جهت اخذ ویزای تحصیلی کشور عمان می‌ توانید با کارشناسان موسسه حقوقی بین المللی ایرانیان تماس حاصل نموده و از مشاوره تخصصی استفاده نمایید

مالب این صفحه

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.